Home / زندگی / چگونه باانگیزه باشیم
باانگیزه
باانگیزه باشیم

چگونه باانگیزه باشیم

وقتی که باانگیزه باشیم و حرکت خود را شروع کنید، احتمالاً اطراف شما پر از جمله‌های معمولی است. مثل “تسلیم نشوید.” “آن را تمام کنید.” “همیشه نیمه پر لیوان را ببینید.”

البته همه آن‌ها اساساً درست هستند، ولی فکرهای معمولی مثل این‌ها تأثیر زیادی ندارند. درواقع، آن‌ها قدیمی هستند و اهمیت آن‌ها را خیلی از ما از فراموش کرده‌ایم.

در ادامه ۷ روش را باهم مرور می‌کنیم تا بدانیم چگونه باانگیزه باشیم :

  1. سختی را قبول کنید

سختی را قبول کنید. از آن استقبال کنید. می‌گویند؛ “درد ضعف را از بدن دور می‌کند.”، مهم نیست که چه ناراحتی داشته باشید یا چقدر احساس ناراحتی کنید، بعد باعث قوی‌تر شدن شما می‌شود. پس وقتی مسائل سختی پیش می‌آیند نترسید. سعی کنید قبول کنید و بدانید با پذیرفتن آن پیشرفت می‌کنید.

  1. روبه‌جلو نگاه کنید تا احساس خوب داشته باشید

موضوع اصلی این است، روش‌های شخصی در انگیزش خودم. من معتقدم وقتی سخت کارکنید، بعد اینکه پاداش خود را می‌گیرید احساس خوبی دارید. علت آن‌هم حس خشنودی و کامل کردن است.

یکی از افراد مشهور گفته است؛ آیا می‌خواهید ناراحت باشید، یا بعدازآن تأسف بخورید؟ هر دو یک‌جور هستند.

پس احساس خود را هدف قرار دهید. از خود بپرسید این کاری که می‌خواهم را انجام دهم، بعد آنچه احساسی دارم.

  1. حرکت روبه‌جلو را متوقف کنید و یک‌قدم به عقب برگردید!

پیشروی را برای یک‌لحظه متوقف کنید. به‌جای آن یک‌قدم به عقب برگردید. انگار این کار درست نیست، بدانید که این کار چه تأثیری برای باانگیزه شدن شما دارد؟ با این کار ذهنتان بازتر می‌شود.

برای یک‌لحظه به عقب برگردید، اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید و به یاد بیاورید این اهداف شما برای چیست. این کار شما را باانگیزه برای حرکت روبه‌جلو می‌کند. و شما بهتر پیشرفت خواهید کرد.

  1. رها کنید

آیا بهتر است ترک کنید و از کاری که انجام می‌دهید، منصرف شوید؟این کار احتیاج به بعضی بازنگری و ارزیابی‌هایی دارد. شما باید به این مورد برسید که کاری که انجام می‌دهید کمکی به شما نمی‌کند.

و بعدازاینکه ترک کردید، آزادید تا هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، ولی دیگر مواظب باشید که با اشتباه خود به دام نیفتید.

  1. استراحت خوب داشته باشید

این مورد به مورد دوم برمی‌گردد؛ روبه‌جلو نگاه کنید تا احساس خوب داشته باشید.

من افراد زیادی می‌بینم که اوقات فراقت خود را تلف می‌کنند. به‌جای اینکه از اوقات فراقت، برای وقتی برای تجدید نیرو استفاده کنند، این اوقات را با کارهایی مثل گشتن در سایت‌های اجتماعی پایان می‌رسانند یا کلیپ‌هایی در سایت‌ها را نگاه می‌کنند که علاقه هم به آن ندارند.

این تلف کردن وقت استراحت است. به شما هیچ کمکی نمی‌کند و درعین‌حال، باید دوباره به کار خود برگردید.

  1. شکست بهترین دوست شماست

شکست جزئی از شماست. شکست را بپذیرید، بهترین و پرمعنی ترین درس‌هایی را به شما می‌دهد که برای حرکت روبه‌جلو و باانگیزه بودن نیاز دارید. شکست پایان ماجرا نیست.

وقتی آنچه می‌خواهید را به دست نمی‌آورید، به این معنی نیست که همه ‌چیز تمام شده است. به‌جای آن، فرصتی برای یادگیری پیدا می‌کنید و تا آنجا که ممکن است سریع‌تر پیشرفت می‌کنید.

  1. سرگرمی داشته باشید

هر چیزی که در زندگی دارید، سرگرمی حتماً داشته باشید.

زندگی را خیلی جدی نگیرید. به اشتباهاتتان بخندید. به خاطر مسائل کوچک خود را آزار ندهید. اگر سرگرمی داشته باشید باانگیزه می‌شوید. درنهایت برای آنچه دارید شکر گزار باشید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.