Home / زندگی / پیشرفت در زندگی با ۳ راهکار آسان
پیشرفت در زندگی

پیشرفت در زندگی با ۳ راهکار آسان

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های هر فرد، پیدا کردن یک‌راه‌حل برای پیشرفت در زندگی است. برای آن لازم راه‌حل‌ها را دید درحالی‌که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

مهم‌تر از این است که بتوان بر این مشکلات غلبه کرد، به احترام و سود بیشتری رسید.

همه ما استعداد و روش‌های مختلفی برای هر مشکل‌داریم، ولی عادات و تکنیک‌هایی برای همه افراد وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها، راه‌حل‌های مختلفی الهام بگیریم و در رسیدن پیشرفت در زندگی به آن فکر کنیم.

پیشرفت زندگی

  1. پیاده‌روی کنید

صرف‌نظر از فوری بودن یا بزرگ بودن مشکلی که وجود دارد، وقتی برای چشم‌انداز جدید تلاش می‌کنید یا دنبال جواب هستید، لحظه‌ای استراحت کنید. بیرون بروید، کمی تمرین کنید و کمی قهوه بخورید.

با هرگونه فعالیتی هرچند کوچک می‌توانید نیروی خود را درراه پیشرفت در زندگی بازیابی کنید.

من می‌دانم گاهی اوقات خلاقیتم کم می‌شود و به یک بازیابی مجدد احتیاج دارم مثل حالتی که کامپیوتر ریست می‌شود.

گاهی اوقات برای داشتن خلاقیت، به تمرینات فیزیکی سبک احتیاج داریم یا تغییراتی در تصورات خود به وجود بیاوریم.

  1. مطالب مخالف کار و هدف خود را هم ببینید

این مورد یکی از بهترین راه‌ها، برای الهام بخشیدن پیشرفت در زندگی است. هرکسی به تصدیق و تأییدی احتیاج دارد که ما آن را در عقاید، تجربیات و باورهایمان پیدا می‌کنیم.

تصدیق بخشی از طبیعت ماست و برای اینکه برای ما ناخودآگاه اتفاق می‌افتد، ما را مجبور می‌کند جزئی‌تر فکر کنیم و راه‌حل‌های باریک‌تر پیدا کنیم حتی بدون اینکه آن را قبلاً شناخته باشیم.

یک‌راه سریع برای اینکه از قوه ابتکار خود بیشتر استفاده کنید این است که دنبال مطالب مخالف کار خود باشید.

برای مثال، اگر سرمایه‌دار هستید، مطالبی در مورد جامعه و تعدیل ثروت بخوانید تا آمادگی ذهنی خود را بالا ببرید.

هدف تغییر باورهای شما نیست، بلکه باید با فعالیت‌هایی داشته باشید که ذهنیتی که شما را از پیشرفت در زندگی نگه داشته است، تکانی دهید.

پیشرفت

  1. راه‌حل‌های جایگزین را امتحان کنید

مباحثی که من در روانشناسی پیشرفت در زندگی یاد گرفتم، خیلی جالب بود. به‌علاوه ما در معرض ایده‌های مختلف هستیم که آن‌ها را امتحان کنیم.

درواقع، راه‌حل‌های جایگزین را همه‌روزه آزمایش کنید و به راه‌های متفاوت که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، فکر کنید. فقط مدت‌زمان محدودی دارید تا این لیست را بتوانید تهیه کنید.

اگرچه ما نزدیک به مباحث روانشناسی بودیم، استاد ما فکر می‌کرد ما کلاس فعالی هستیم و مطالب اختصاصی را برای ما تشریح می‌کرد.

در کمتر از ده دقیقه از کلیپس برای کاغذ استفاده می‌کردیم، تا اینکه هر چیزی که دستمان بود برای اتصال استفاده می‌کردیم. این تمرین فراموش‌نشدنی برای ما بود.

تا اینکه من امروز، هر گرفتاری که برایم پیش می‌آید چشمانم را می‌بندم و دنبال یک جایگزین برای آن می‌گردم.

هرکدام از این تکنیک‌ها به ما کمک می‌کند خلاقیت خود را بالا ببریم یا نگاهی دوباره به مشکل خود بیندازیم و با عبور از آن به پیشرفت در زندگی برسیم.

هر آنچه ما را از مشکلات دور می‌کند که باعث ایجاد ارتباطات جدید می‌شود. آن‌ها برای ما هزینه‌ای ندارند، فقط باید آن‌ها را درست انجام دهیم.

اگرچه، آن‌ها جادو نیستند، با ترکیب این‌ها می‌توانیم ذهن خود را تحریک کنیم و جرقه‌ای از خلاقیت در ذهن خود ایجاد کنیم که باعث پیشرفت یک‌دفعه‌ای ما شود و مشکلاتمان را حل کند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.