Home / مقالات / راز های موفقیت مدیران در چیست؟
موفقیت مدیران
مدیران موفق

راز های موفقیت مدیران در چیست؟

اقتصاد خوب، عامل بزرگی در پیشرفت و خوشبختی ملت هاست. برای این کار به تولید کافی با کیفیت بالا و یک برنامه ریزی صحیح نیاز است.سپس این موسسات مختلف کشورها هستند که باید این برنامه ها را اجرا کنند.

فنون و راز های کاربردی زیر به مدیرانی که می خواهند محیط کاری شادتر، انسانی تر، با اعتمادتر، سالم تر و پرتوان تر داشته باشند، ارائه می گردد.

 

به کارمندانتان احترام بگذارید

هر کدام از ما انسان ها دوست داریم مورد توجه قرار بگیریم و از سوی دیگران درک شویم. مدیران، با رفتار محترمانه و گفت و گو و گوش دادن موشکافانه به دور از نصیحت کردن و نداشتن لحن تحقیر آمیز و نیش دار می توانند احترام خود را نشان دهند.

در بسیاری از موارد ما سهم عادلانه ای از احترام در زندگی خود دریافت نمی کنیم، بنابراین در احترام گذاشتن به دیگران نیز مهارت کافی نداریم. هیچ مدیری با رفتار خصمانه، تحقیرآمیز و بی ادبانه نمی تواند از کارمندان خود انتظار بازدهی بیشتری داشته باشد.

بزرگترین کاری که یک مدیر برای انگیزه دادن به دیگران می تواند انجام دهد، شنیدن است. مردم دوست دارند در جایی کار کنند که مورد احترام قرار گیرند و احساس کنند که مورد علاقه هستند، تمجید می شوند و مورد توجه قرار می گیرند.

عامل مهم در افزایش تولید، روحیه بالاست و یک مدیر خوب باید بکوشد که به طور پیوسته عزت نفس فرد فرد کارکنان سازمانش را بالا ببرد.

 

امنیت ایجاد کنید

محیط کاری امن، محیطی است که در آن فرد احساس می کند، می تواند به طور بارز و بدون ترس از تمسخر و سرزنش و ملامت کار کند. تنها مدیرانی می توانند ایجاد روحیه کنند که به اطرافیان اجازه می دهند تا به هنگام ادای جمله های جادویی ” نمی دانم، ولی پیدا خواهم کرد” احساس راحتی و امنیت کنند.

زمانی که انسان ها احساس امنیت می کنند، طبیعتا جستجوگر و خلاق می شوند و به موفقیت می رسند و زمانی که احساس ناامنی می کنند، حالت تدافعی پیدا کرده، کینه ای و کج خلق می شوند و سرسختانه و با عصبانیت رفتار می کنند.

 

استعدادهای بالقوه را تقویت کنید و مهره ها را درست بچینید

استعدادهای کارمندانتان را با آموزش های خاص شکوفا کنید، سپس شناسایی کنید که هر شخصی در چه کاری می تواند بهترین باشد. آنگاه او را در جای مناسبی به کار مشغول کنید. مهره ها را درست بچینید تا کارایی و کیفیت محصولات افزایش یابد.

 

رفتارها را بسنجید و واکنش های سازنده نشان دهید

مدیران باید بر توانایی اجرایی یک کارمند، دقیق شوند و بعد واکنش کاربردی دقیقی ارائه کنند. مدیران باید از برچسب زدن به کارمندان و ارزیابی کردن شخصیت آنها بپرهیزند. آنها باید دوشادوش کارمندان خود کار کنند و نسبت به نکات مثبت آنها واکنش نشان دهند. اگر هم نکات منفی از کارمندانشان دیدند، زمانی خاص را برای آموزش و اصلاح نقاط ضعف آنها اختصاص دهند.

 

کارمندانتان را تحسین کنید

بهترین زمان برای تحسین کارمندان موقعی است که آنها کاری صحیح را انجام داده اند. یک تشویق خوب باید فوری، صادقانه، مشخص، حضوری و به طور مثبت صورت گیرد. اگر شما برای تشکر کردن از یک شخص مدتی صبر کنید، از اهمیتش کاسته می شود و کارمند احساس می کند که مسائل دیگر برایتان مهمتر است.

با تحسین کارمندان، روح خلاقیت و عشق به کار را برای کارمندانتان به ارمغان می آورید و باعث می شود با شور و اشتیاق بیشتری برای هدف شما کار کنند.

منبع :مجله خلاقیت شماره ۶۱

اگر علاقمند به این نوع مقالات هستید، کافی است آدرس ایمیلتان را وارد کنید :
[newsletter_signup_form id=3]

 

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.