Home / زندگی / چگونه شادی را همراه زندگی مان کنیم ؟
شادی
شادی

چگونه شادی را همراه زندگی مان کنیم ؟

برای داشتن زندگی سالم سعی کنید شادی را جزئی از زندگی روزمره خود قرار داد. بیان این راه کارها به شما کمک می کنند تا شاد باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

تلاش کنید عبارت های “نیاز دارم”، “باید” و “حتما” را کنار بگذارید و نیاز ها و خواسته های خود را طبقه بندی کنید. ادامه دادن این روش شما را در رسیدن به اهداف و خواسته هایتان ناامید تر کرده و تفکرتان را درباره آرامش و شادی مسدود می کند.

بخند و شاد باش، به ویژه نقص ها، مشکلات کوچک و ناتوانی های جزئی خود را خیلی بزرگ نکن. در خندیدن درس مهمی نهفته است. تقریبا محال است که هنگام خندیدن عصبانی، مضطرب، ناراحت یا افسرده شوید.خنده نه تنها حس شادی به شما می بخشد، بلکه فایده های زیادی هم در پی دارد.

استرس و سایر اشکال ناراحتی احساسی مانند اضطراب و ترس را کاهش می دهد. ما با دوستان شوخمان مرتبط می کند. این امر رضایت بیشتری در ما ایجاد خواهد کرد.

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما می شود، فشار خون را کاهش می دهد، اکسیژن رسانی در خون را تسریع می بخشد، عضلاتمان را شل می کند و تحمل درد را در ما افزایش می دهد. در نهایت، این نتایج انرژی بیشتری را برای خنده به ما می دهند، به علاوه حس رضایت و خوشحالی را در ما تشدید می کنند.

نفس عمیقی بکشید و به عقب گام بردارید. شما باید به واقعیت شرایطی نگاه کنید که در آنها احساس ناراحتی و غمگینی می کنید. آنگاه در می یابید که اکثر اوقات این ناراحتی ها کوهی از مشکلات نیستند. در این مواقع برای ایجاد کردن موقعیت شوخی استفاده از طنز باعث خندیدن شما خواهد شد.

 

با شادی زندگی کنید!

بله؛ من هم می دانم که سخت است در چنین شرایطی بخندید، ولی یک بار هم که شده این راز ها را عملی کنید. آنگاه ببینید که آیا بیشتر نخواهید خندید و در نتیجه از زندگی خود بیشتر و بیشتر لذت نخواهید برد؟

 

  • به سفر بروید

با این کار از شر افکار مزاحم در زندگی تان خلاص می شوید. افکاری چون نیاز دارم، باید، حتما، مجبورم و ضروری است. این کلمات با زندگی و مرگ در ارتباط اند، ولی در حقیقت وجود ندارند و تنها باعث محدودیت شما در شادی می شوند. در این موقع به دو مساله نگاه خاص داشته باشید:

انجام دادن امور به درستی و دوست داشته شدن

افکار منفی خود را در قالب جملات بنویسید. سپس بیهوده بودن آنها را برای خود توجیه کنید.

 

  • از پوچی های زندگی چشم بردارید

وقتی شما این مسائل پوچ را کنار می گذارید، به خود امکان تفریح کردن می دهید. همچنین شما باید درباره تاثیرات مخرب برخی از نمایش های تلویزیونی آگاه باشید. به یاد داشته باشید نمایش های کوچک زندگی شادی های بی پایانی را به شما اعطا می کنند، به ویژه وقتی که به خودتان توجه داشته باشید.

 

  • به طور منظم شوخی کنید

کتاب خنده دار بخوانید. فیلم خنده دار یا برنامه تلویزیونی شاد تماشا کنید. به برنامه طنز رادیو گوش دهید یا به باشگاه خنده بروید. موقعیت های زیادی برای ایجاد هسته های شادی وجود دارند، از آنها بهره ببرید.

 

  • لطیفه ای بامزه بشنوید و جملات تاکیدی شادی آفرین بیان کنید

اغلب مردم دوست دارند لطیفه بگویند. حتی از دیگران هنگام لطیفه گفتن استقبال کنید. شبکه های اجتماعی پر از لطیفه هستند، که از نظر عنوان و طبقه بندی سازمان دهی شده اند، بعضی بیمزه اند و بعضی دیگر هوشمندانه و شادی آفرین. آنها را پیدا کنید و از آنها لذت ببرید، بخندید و آنها را برای دیگران تعریف کنید.

 

 

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.