Home / مقالات / مدیران موفق چه کسانی هستند
مدیران موفق

مدیران موفق چه کسانی هستند

مدیران موفق یک سری از خصوصیات بارزی دارند که در همه آن‌ها مشترک است. برای اینکه شما هم در زمره مدیران موفق قرار بگیرید، بر موارد زیر توجه نمایید.

بر طبق پیشنهاد‌های و انتقادات سازنده عمل کنید

بهترین راه برای این است که کاری که بهتر می‌توانید انجام دهید، را بیشتر یاد بگیرید.

به کارمندان خود شانس بدهید، صادقانه ارائه دهند و نسبت به مدیریت شما انتقادات سازنده داشته باشند. از خود دفاع کنید و نظرات درونی خود را بگوئید و به سمت بهتر شدن قدم بردارید.

مطالعه کردن

مدیریت متفکر نوعی از رهبری است که در راه رسیدن به هدف تلاش می‌کند و بهترین راه برای یک مدیر متفکر شدن، خواندن زیاد است.

چه من آخرین کتابم را راجع به بازاریابی بخوانم یا یکی از وبلاگ‌های خوب بخوانم، فرقی نمی‌کنم. من سعی می‌کنم هر روز چیز جدیدی یاد بگیرم. فایده دیگری که خواندن پشت سرهم دارد، این است که شما را نویسنده خوبی می‌کند. که آن‌هم مدیریت فکری شما را تقویت می‌کند.

الهام‌بخشیدن

مدیران موفق برای همه الهام‌بخش هستند. آن‌ها ارزش و اهمیت را با ما به اشتراک می‌گذارند. وقتی با مشکلات روبرو شدیم، همکاری و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را به یاد می‌آوریم و از طریق این آگاهی‌ها برای انجام بهتر تلاش می‌کنیم.

تمرکز

من کاملاً در از دست دادن آن مقصر هستم. به‌عنوان یکی از مدیران موفق ، می‌خواهیم دقیق به هدف بزنیم. فرصت‌های بسیاری برای پرواز وجود دارد، اما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بگویید نه و بر آنچه واقعاً مهم است، تمرکز کنید.

چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ اهداف و بینش خود را مشخص کنید و مداوم خودتان را هر روز به یادآورید.

خطر شک را تشخیص دهید

مؤثرترین کاری که مدیران موفق می‌توانند انجام دهند این است که هیچ‌وقت در انجام دادن و یا تصمیم‌گیری روزانه خود تردید نداشته باشند.

در عوض، اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری جمع کنند. بعضی از این اطلاعات ممکن است، اشتباه باشند، اما بهتر است که از اشتباهات درس بگیرند و ثابت باشند.

مداوم افراد جدید ملاقات کنید

مدیران موفق تحت تأثیر بهترین ویژگی‌های دیگران قرار می‌گیرند. مدیرانی که بیشتر وقت خود را در بیرون می‌گذرانند فرصت دارند تا از افراد ارزش‌ها و اعتقادات متفاوت یاد بگیرند.

این موضوع به آن‌ها قدرت رقابتی با مردم هم‌فکر خود و همچنین توانایی فکر کردن از دیدگاه‌های مختلف، می‌دهند.

گوش دادن

بهترین مدیران موفق واقعاً می‌دانند چگونه با مشکلات و فرصت‌هایی که برای آن‌ها به وجود می‌آید، روبرو شوند.

به خاطر تأثیرپذیری بیشتر آن‌ها باید به اعضای تیم خود علنی، صادقانه و با خوش‌رویی گوش دهند. هر چه بیشتر گوش دهند و بیشتر پاسخ دهند، اعتماد و وفاداری بیشتری را به دست می‌آورند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.