Home / زندگی / همکاری موفقیت آمیز از دید یک روانشناس برجسته
همکاری
همکاری

همکاری موفقیت آمیز از دید یک روانشناس برجسته

در موفقیت جان وودن، همکاری کاری تعریف‌شده است که با هر سطحی از همکاران خود باید داشته باشید. گوش کنید اگر می‌خواهید شنیده شوید. علاقه‌مند باشید بهترین مسیر خود را پیدا کنید، نه اینکه فقط در مسیر خودتان باشید.

وودن همکاری را بااهمیت می‌داند طوری که با شیوه‌های مختلف باعث پیشرفت و تکنولوژی مردم می‌شود.

او برنامه‌ها را نگاه کرد و دید چگونه هزاران نفر در هر سطوحی که امکان دارد باهم همکاری می‌کنند.

او از رسانه‌های جهانی می‌ترسید که چگونه می‌توانند عکس‌هایی از سراسر دنیا منتشر کنند تا با همکاری زنجیره‌ای از مردم اخبار جدید درباره انسان‌ها و دیگر نقاط جهان را ببینیم.

“این یک دنیای کوچک است.”او گفت “وقتی شما مکث می‌کنید و در مورد غذایی که می‌خوریم فکر می‌کنید، و وسیله رفت‌وآمد ما و لباسی که می‌پوشیم؛ تقریباً در هر چیز ضروری برای زندگی روزانه‌مان دیگران نیز نقش دارند.

همکاری داشتن

در هر چیزی که اطرافمان است، ما به دیگران با روش آن‌ها نیاز داریم، و بهترین روش برای داشتن همکاری با دیگران این است که توانایی‌هایمان را به حداکثر برسانیم تا یک همکاری خوب داشته باشیم.”

بر اساس این تعریف از وودن، سه بخش از همکاری وجود دارد:

  1. همکاری با همه سطح از کارمندان

یک مرد جوان این سؤال را سه بار مطرح کرد: هفته بعد من شغلم را در یک آپارتمان جدید به‌عنوان یک مدیر شروع خواهم کرد، آیا شما نصیحتی برای من دارید؟

“اطمینان به دست آورید افرادی که در آپارتمان شما وجود دارند با شما همکاری می‌کنند یا خیر.”

مربی جواب داد: “اطمینان به دست آورید افرادی که در آپارتمان شما وجود دارند با شما همکاری می‌کنند یا خیر.”

مرد جوان با شور و شوق سر تکان داد و جواب داد: “آقای وودن، چه نصیحت‌های دیگری برای من دارید؟”

مربی لبخندی زد و به‌آرامی و با دقت جواب داد: “اطمینان به دست آورید در آپارتمان شما آیا کسی با شما همکاری می‌کند یا خیر؟”

  1. اگر می‌خواهید شنیده شوید گوش دهید

یک‌شب که من مکالمه تلفنی پرانرژی و دوستانه با برادر شوهرم داشتم، نان وودن(دختر مربی) به‌راحتی در یک موضوعی موافقت نکرد.

نان در وسط حرف خود، ناگهان از من خواست مکث کنم و از من پرسید، “آیا شما به چیزی که من می‌گویم گوش می‌دهید یا فقط به چیزی که می‌خواهید بگوئید گوش می‌دهید؟”

من متوجه شدم. من در مورد مطلبی که می‌خواستم بگویم فکر می‌کردم تا اینکه به صحبت‌های او گوش دهم. یک شنونده باشید که باعث می‌شود همکاری بهتری داشته باشید.

cooperation

  1. علاقه‌مند باشید بهترین روش خود را پیدا کنید تا اینکه فقط در مسیر خود باشید

در مسابقات ملی قهرمانی ۱۹۷۶، بازیکنان جک سان ویل حضور داشتند، اوایل بازی، برای آن‌ها همه‌چیز خیلی خوب پیش نمی‌رفت.

آن‌ها در امتیاز عقب ماندند و طرف مقابل بر بازی مسلط شده بود. بعد مدتی، آن‌ها در بازی تغییری به وجود آوردند و بازی برعکس شد. امتیاز آن‌ها بیشتر شد و موفق شدند مقام ششم را به دست آورند.

چه چیزی این داستان را منحصربه‌فرد کرده است، تغییر استراتژی که مربی به یکی از بازیکنانش پیشنهاد داده بود.

برای اینکه او می‌خواست گوش دهد و محیطی به وجود بیاورد که هر یک از اعضای تیم بتوانند ایده‌های خود را مطرح کنند برای اینکه می‌دانند همه آن‌ها هدف مشترکی دارند و درنهایت تیم توانست بیشترین موفقیت را در رقابت به دست آورد.

ما می‌توانیم به حداکثر پتانسیل خود برسیم اگر با دیگران همکاری کنیم. تعریف وودن یک مطلب مناسبی است که به ما کمک می‌کند بدانیم چگونه به دست آوریم، نگه‌داریم و همکاری کنیم.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.