Home / زندگی / چگونه خوش شانس باشیم
خوش شانس
شانس

چگونه خوش شانس باشیم

چگونه خوش شانس باشیم؟ سوالی است که ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است!

در این مقاله می‌خواهیم راز خوش‌شانسی را به شما نشان دهیم  و یاد بگیریم چگونه خوش شانس باشیم؟

اینجا ما می‌گوییم چگونه خوش شانس باشیم و شانس خود را زیاد کنیم. آیا شما از کسانی هستید که از عقب نشستن اذیت می‌شوند؟

 

شانس چیست و خوش شانس بودن چگونه اتفاق می افتد؟

 

آیا تابه‌حال فکر کرده اید که شانس چیست و خوش شانس کیست ؟ آیا شده از تداوم بد شانسی یک‌دنده و لجوج و شوید و از خود بپرسید چرا خوش شانس نیستم؟ آیا گاهی اوقات حس می‌کنید جهان علیه شماست و چه زمانی خوش شانس شدن شما اتفاق می افتد؟

اجازه دهید رازی را برایتان بگویم: خوش شانس بودن شما از دیگری هیچ‌وقت بدتر نیست و البته بهتر هم نیست. فقط نوعی احساس است. راه‌های ساده وجود دارند که می‌توانید احساسات خود را از بدشانسی برگردانید.

باورهای اینکه اتفاقاتی که در زندگی‌تان می‌افتد از شانس، سرنوشت، نیروهای فرا طبیعی، بدخواهی دیگران، یا هر چیز دیگری غیر از خود شما است، را متوقف کنید.

روانشناسان به این می‌گویند “بخش بیرونی کنترل”. نوعی از اعتقاد به سرنوشت است، که مردم باور دارند می‌توانند کوچک یا ناچیز برای تغییر زندگی‌شان انجام دهند.

برای همین، آن‌ها برای بهترین بودن امید دارند و سعی بر تغییر شانس خود توسط انواعی از خرافات و هر چیزی که به نفعشان است، متمرکز می‌شوند، ولی شکایت کردن به امیدشان ربطی ندارد.

شانس چیست

ولی اکثر افراد دیدی مخالف این دارند. آن‌ها “عوامل درونی کنترل” دارند. آن‌ها باور دارند اتفاقاتی که در زندگی‌شان می‌افتد به آن‌ها نزدیک است و حتی ممکن است بدشانسی در زندگی هم ایجاد کند.

ولی چیزی که مهم است این است که آن اتفاق خود به خودی نیست، پس چگونه به آن واکنش دهید. این موضوع آن‌ها را فعال، مشتاق، آماده برای سعی چیزهای جدید و پیدا کردن عواملی که سبب ایجاد تغییراتی در زندگی آن‌ها می‌شود، می‌نماید.

آن‌ها رؤیایی نیستند و دیگران را به خاطر بد شانسی سرزنش نمی‌کنند. آن‌ها راهی برای بهتر شدن جستجو می‌کنند.

آیا آن‌ها خوش شانس‌ترین آدم زمین هستند؟ البته که خیر. شانس تصادفی است – چیزی که معنی شانس را می‌دهد-  بنابراین آن‌ها فقط از عقب‌نشینی و مانند آن رنج می‌برند.

تفاوت در واکنش آن‌ها چیست؟ وقتی کاری را اشتباه انجام می‌دهند، سریعاً دنبال راه درست آن می‌گردند. آن‌ها ناله و شکایت نمی‌کنند، یا با شکایت در مورد بدشانسی صحبت نمی‌کنند.

آن‌ها سعی می‌کنند از اتفاق‌هایی که باید جلوگیری می‌کردند و افتاده، درس بگیرند و یا آن را اصلاح کنند و به بهترین شکلی که می‌توانند زندگی کنند.

 

چگونه خوش شانس بشم

راز خوش شانسی و بد شانسی چیست و چگونه همیشه خوش شانس باشیم

 

هیچ‌کس به‌طور ذاتی از دیگری خوش شانس‌تر یا بدشانس‌تر نیست. این‌جور به نظر می‌رسد – بیشتر از یک مدت کوتاه (اتفاقاتی که تصادفی به‌صورت گروهی رخ می‌دهند یا به تعداد تصادفی که ممکن است در چند مورد باهم رخ دهند).

اگر بلندمدت نگاه کنید، شانس تصادفی؛ فقط تصادفی است. بااین‌حال، کسانی که احساس می‌کنند کمتر خوش شانس هستند توجه بیشتری به مثال‌های کوتاه‌مدت بد شانسی می‌کنند و خود را از درستی باورشان متقاعد می‌کنند.

منبع کنترل شما ژنتیکی نیست. شما آن را به نحوی یاد گرفتید. اگر برای شما کار نمی‌کند، آن را تغییر دهید.

هر آنچه را برای رشد ذهن خود توجه می‌کنید به یاد داشته باشید. اگر به چیز اشتباه در زندگی خود، متمرکز شوید ، سیاه‌تر و بدشگون‌تر به نظر می‌رسد.

در مدت کوتاه، متقاعد می‌شوید که بیشتر و بیشتر درست است. درنتیجه، شما حتماً تلاش خود را برای بهتر انجام دادن متوقف خواهید کرد.

اعتقاد به سرنوشت از شما تغذیه می‌کند، تا زمانی که مردم قربانی زندگی می‌شود. بازندگان زندگی آن‌هایی هستند که متقاعد می‌شوند که شکست خواهند خورد قبل از اینکه آن‌ها چیزی را شروع کنند.

مطمئن باشید بد شانسی هر چشم‌اندازی را از موفقیت تخریب خواهد کرد. آن‌ها به‌ندرت متوجه دلایل واقعی برای شکست خود مانند نادانی، تنبلی، عدم مهارت، عدم دوراندیشی، و یا فقط حماقت ساده، می‌شوند. اگر سرزنش دیگران یا بد شانسی را برای عیوب شخصی خود متوقف کنند، همه این‌ها می‌توانند اصلاح شوند.

توجه شما تحت کنترل شماست. آن را هرجایی که می‌خواهید بروید داشته باشید. افکار منفی را گرسنگی دهید تا اینکه بمیرند.

این مقاله را از دست ندهید: چگونه بدون اینکه خسته شویم درس بخوانیم

 

روش و راههای خوش شانس شدن و یافتن شانس در زندگی

 

آیا اخیرا کمی احساس بدشانسی در زندگی کرده اید؟ آیا به دنبال طلسم شانس هستید و می خواهید ببینید راز خوش شانسی در چیست؟ راز خوش شانسی در اعتماد به خود، مثبت اندیشی است. این مراحل را ببینید تا بتوانید برای خود شانس ایجاد کنید و از بد شانسی نجات پیدا کنید.

  • شانس در زندگی خودتان را ایجاد کنید

یک نمایشنامه نویس رومی، فیلسوف و سیاستمدار گفته است “شانس وقتی می آید که فرصت باشد” اگر کار تلاش کنید، می توانید از فرصت هایی که در راه شما ایجاد می شود، استفاده کنید.

  • برای خوش شانسی ارتباط داشته باشید

افراد خوش شانس افراد زیادی می شناسند. با افراد جدید خوش رو هستند و با افرادی که آشنا می شوند، احساس راحتی می کنند.

و به دیگران خوب گوش می دهند که چیزهای زیادی یاد می گیرند و همیشه از مردم قدردانی می کنند. آنها افراد بیشتری ملاقات می کنند و علاقه زیادی هم نشان می دهند. این ها می توانند برای شما تبدیل به فرصت ها می شوند.

خوش شانس بودن

این یک صدای درونی است که اغلب درست است و مردم خوش شانس هم این را می دانند.

  • راحت باشید

نگرانی دشمن شانس است. باعث می شوند که با خود بگویید “آن ریسک پذیر دارد” یا “ایست کن” یا برگرد. با اینها برنده نخواهی شد. وقتی فرصت ها ایجاد می شوند شما نیاز دارید به آنها دقت کنید.

  • برای فرصت های جدید آماده باشید

ایده های جدید و فرصت های جدید احتمالا برای شما، شانس هم خواهد آورد. افراد خوش شانس بدون روش کاری را انجام نمی دهند.

وقتی روشی تضمین شده باشد، افراد خوش شانس راهی که کمتر شناخته شده و فرصت های حیرت انگیز را ادامه می دهند. همین الآن پای خود را در آن مسیر قرار دهید.

  • برای رهایی از بد شانسی خوش بین باشید

انتظار بهترین را از خود داشته باشید. مثبت باشید و نتایج خوب که می خواهید برای خود ایجاد کنید. افراد خوش شانس مثبت هستند و انتظار بهترین اتفاق ها را برای خود دارند.

به احساس تباهی، تجربه ها و راه حل های جدید را که از تجربیات بد به وجود آمده اند، را جستجو کنید. با منفی بافی اتفاقات بد در زندگی خود، برای غلبه بر خود به آنها نیروی زیاد می دهید، رشد خود را کم می کنید و شانس خود را از بین می برید.حتی اگر شانس هم به سراغ شما بیاید، احتمالا به خاطر منفی بافی آن را از دست می دهید.

  • هیچ وقت در یادگیری توقف نکنید

این موضوع در ارتباط با ایجاد فرصت های جدید است. بچه های بدشانس یادگیری در دانشگاه را ادامه نمی دهند.

انسان های خوش شانس می دانند که شروع است و زندگی یک دانشگاه بزرگ است. حتی اگر چیزهایی که فهمیدید خسته کننده و سخت هستند و راحت نیستند، کاملا جذب کنید. زندگی شما را پر از هیجان خواهد کرد و به شما کمک می کند بدانید دیگران آنها را از کجا یاد گرفتند.

درک طیف گسترده ای از دیدگاه های مردم، بخشیدن مردم را برای شما آسان می کند و نقطه نظرات آنها را متوجه می شوید. دانستن آن شما را قادر می سازد انگیزه های دیگران را دریافت کنید، بدانید چگونه در زندگی خود پیاده کنید و چگونه با آنها برخورد کنید.

 

 

چگونه بدشانسی در زندگی را حذف کنم و خوش شانس بشم

 

برای بهبود شانس خود، اول تصمیم بگیرید چه اتفاقی به شما نزدیک‌تر است. سعی به تمرکز بر چیزهایی کنید که کار می‌کنند و چگونه می‌توانید آن‌ها به‌اتفاق خوب تبدیل کنید، نه اتفاق بد.

سرنوشت شما به انتخاب‌های شما بستگی دارد. وقتی اتفاقات تصادفی رخ می‌دهند، همان‌طور که همیشگی هستند، انتخاب کنید که آیا باید سعی کنید آن‌ها را به نفع خود تمام کنید؛ یا فقط در مورد آن‌ها شکایت کنید؟

توماس جفرسون گفته است: “من به شانس اعتقاد زیادی دارم و می‌دانم هر چه بیشتر تلاش کنم، بیشتر به سراغ من می‌آید.” رالف امرسون گفته است “مردان ضعیف به شانس اعتقاددارند و مردان قوی به علت و معلول معتقدند”

روش خوش شانس شدن

شانس شما، هر چیزی است که شما آن‌ها را انتخاب کنید.

آدریان ساویج یک نویسنده، یک انگلیسی و مدیر بازنشسته درزمینه کسب‌وکار است که اکنون در توسان، آریزونا زندگی می‌کند.

اگر می خواهید انشا درباره شانس بنویسید، شما می‌توانید مقالات دیگر او را درزمینه خوش شانسی یا بدشانسی بخوانید، برای هرکسی که می‌خواهد مکانی برای کار کردن و لذت بردن از آن داشته باشد و از زندگی و خوش شانسی راضی باشد و شرکت خود را داشته باشد.

مقالات اخیر او نیز در مورد موضوعاتی مانند این است که شما چقدر از لحظات ارزشمند خود را تلف‌کرده‌اید؟

کتاب اخیر او، رهبری آرام: سازمانی متمدن اکنون در دسترس است و در همه کتاب‌فروشی‌ها یافت می‌شود.

افکار مثبت شانس می آورند. اگر شما از افرادی هستید که نیمه پر لیوان را همیشه می بینید، حتما با افکار مثبت آشنا هستید. مطالعات نشان دادند مثبت بودن می تواند طول عمر را افزایش دهد و استرس را کم کند.

این محصول در خوش شانسی شما موثر است: آموزش مدیتیشن و خودهیپنوتیزم

چرا بعضی ها خوش شانس اند و من چرا خوش شانس نیستم ؟

شاید شما خوش شانس ترین مرد جهان یا خوش شانس ترین زن جهان نباشید اما به کمک یافتن راه خوش شانس شدن می توانیم یاد بگیریم چگونه خوش شانس بشیم .

تصور کردن یک تکنیکی است که تجربه های دلخواه تان را به تصویر می کشید، که به شما کمک می کند گام هایتان را بردارید تا اتفاق ها رخ دهند.

به عبارت دیگر، تمرکز بر جنبه های مثبت انرژی شما را افزایش می دهد و شما برای برنده شدن انگیزه بیشتری دارید.

کارما یکی از اصول فلسفه است که به مجموعه اعمالتان گفته می شود و به طور خلاصه گفته می شود “هر چیزی که می رود، می آید”. به عبارت دیگر اگر خوب انجام دهید، اتفاق های خوب برایتان می افتد و خوش شانس تر خواهی بود.

راه دیگر آن است که سخت کار کنید تا خوش شانس تر باشید. توماس جفرسون گفت: “من اعتقاد زیادی به شانس دارم، من می دانم هرچه سخت ترکار کرد، داشته هایم نیز بیشتر است.” در قرعه کشی وقتی کار بیشتری انجام داده باشید، کمتر نیاز به شانس دارید.

راز برنده شدن، سخت کار کردن است. با صبور بودن، تحمل و داشتن نگرش مثبت، نتایج خوش شانس تری خواهید داشت.

همچنین به کمک آموزش مدیتیشن شما می توانید آرامش را در زندگی خود نهادینه سازید تا خوش شانسی های بیشتری را نصیب خود سازید.

 

راههای خوش شانس شدن

راه خوش شانس شدن خوش شانس ترین ها از دیدگاه روانشناسان

 

دکتر ریچارد وایزمن یک روانشناس است که در مورد شانس و علل آن تحقیق کرده است. درفاکتور شانس چهار عامل نقش دارند، دکتر وایزمن گفتند که مردم خوش شانس یا بد شانس دنیا نمی آیند. در واقع خوش شانسی نتیجه یک  نگرش خوب است.

قدم اول، انتظار برنده بودن می باشد. وقتی منتظر قرعه کشی هستید، برنده بودن می تواند انگیزه ای برای ادامه باشد، تا اینکه جوایز را ببرید. اگر منتظر باختن باشید، هیچ وقت انگیزه ای برای ادامه ندارید.

برنده بودن به جنبه های دیگر زندگی تان کمک خواهد کرد. برای مثال اگر مصاحبه شغلی دارید، با خود فکر کنید قبلا آن شغل را داشته اید.

خود را کمتر نگران می بینید، اعتماد به نفس تان بیشتر می شود و مصاحبه بهتری خواهید داشت. و باعث خواهد شد واقعا شغل خوبی نصیبتان شود.

انسان های خوش شانس گرایش دارند به بینش خود گوش دهند، که به آنها کمک می کند از فرصت های بد دوری کنند و  موقعیت های خوب را به حداکثر برسانند.

چگونه بصیرت خود را بهبود بخشید؟ شما می توانید زمانهایی را به خود اختصاص دهید و با این کار بینش خود را گسترش دهید، وقتی می توانید فکر کنید و تأمل کنید. مراقبه، دوش گرفتن، راه رفتن روی چوب و ماهی گیری راه هایی هستند که شما می‏توانید زمان های را به تأمل اختصاص دهید.

افراد بدشانس به همان اندازه شانس بد نسبت به افراد خوش شانس دارند. اما افراد خوش شانس دنبال راه هایی برای برگرداندن بد شانسی به نفع خود می گردند.

با جستجو در جنبه های مثبت هر شانس بد، می توانید یک نگرش خوش شانسی را داشته باشید.

تفاوت دیگر این است که مردم خوش شانس فکر می کنند شانس بد موقتی است، درحالیکه افراد بد شانس فکر می کنند در دام شانس بد گرفتار شده اند.

مردم بد شانس خطرات را قبول نمی کنند، به خاطر اینکه فکر می کنند هیچ وقت کار نخواهد کرد. مردم بدشانس خودشان را دخالت نمی دهند برای اینکه راه جدید نمی روند و فرصت های جدید جستجو نمی کنند.

همیشه به یاد داشته باشید، به خاطر نگرش خوب، شانس خوب همیشه بعد شانس بد است.

اگر می خواهید شانس خود را بیشتر کنید سعی به تجربیات جدید کنید و ببنید چگونه آنها را دوست دارید.

در زندگی هر روزه شما مکان های جدید را آزمایش کنید. غذاهای متفاوت را تجربه کنید. با افراد جدید صحبت کنید. هر چیز جدید که سعی می کنید یک فرصت جدید برای خوش شانس تر بودن است.

به خاطر اینکه خوش شانس باشید، چشمانتان را برای شانس های اطرافتان باز نگه دارید.

مردم بدشانس همیشه از بدشانسی خود برای غیرخوشحال بودن خود گله دارند. مردم خوش شانس برای بهبود زندگی خود قدم برمی دارند. مهم نیست که احساس بد شانسی می کنیدف همیشه راههایی وجو دارد که با آن می توانید موقعیت تان را بهتر کنید.

به طور مثال، اگر در زندگی روزمره خود با بد شانسی هایی مواجه می شوید، چشم خود را بر آنها ببندید و اگر می توانید کاری انجام دهید تا موقعیت خود را تغییر دهید. با رد کردن قبول شانس بد خوش شانس باشید.

 

2 نظرات

  1. من اصلا خوش شانس نیستم):

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.