Home / زندگی / راه های کاهش استرس و اضطراب
آرامش اعصاب
آرامش

راه های کاهش استرس و اضطراب

برای کاهش استرس و اضطراب باید حس آرامش درونی را در خود تقویت سازید. می‌توانید از آرامش اعصاب برای افزایش بهره‌وری خود استفاده کنید.

۱- نیاز به اوقات فراغت با حفظ تعادل دارید

تحقیقات نشان دادند مردم وقتی استرس دارند، نیاز به اوقات فراغت دارند. آرامش اعصاب برای مواقع استرس، منجر به کاهش استرس و افزایش بهره‌وری و تعادل می‌شود.

بنابراین مقدار کافی از اوقات فراغت می‌تواند یک‌راه خوب برای رهایی از استرس و تولید بیشتر است.

دلیل اصلی استفاده از اوقات فراغت برای رهایی از استرس این است که ما فقط یک مقدار مشخصی زمان در طول روز داریم و این مدت‌زمان باارزش است. افزایش اوقات فراغت می‌تواند احساس برعکس برای افراد پرمشغله ایجاد کند (که احتمالاً اکثر مردم برای رهایی از استرس نیاز دارند).

البته خطرصرف زمان بیش‌ازحد برای اوقات فراغت وجود دارد و درنتیجه به افراد پرمشغله فشار بیشتری وارد می‌شود که برای انجام کارها وقت کم می‌آید، بنابراین استرس دوباره به وجود می‌آید.

اینجاست که می‌گوییم باید برای رهایی از استرس تعادل را حفظ کنید.

۲- از نیازمندی‌های خودآگاه باشید

دو چیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند چگونه بدون به تعویق انداختن کارهایتان استراحت کنید: اهداف خود را برای اوقات فراغت بدانید و فهرستی برای پاسخگویی از آن‌ها داشته باشید.

اگر از نیازمندی‌های خودآگاهی داشته باشید، می‌دانید کی آن‌ها برآورده می‌شوند.

آیا نیاز به‌وقت استراحت میان کار خود دارید، وقتی از نظر ذهنی خسته‌اید؟ یا نیاز دارید که اخلاقتان را بهتر کنید؟

خیلی از ما کاری به ما داده می‌شود را اگر با خلق‌وخوی خوب انجام دهیم، سود می‌بریم و اگر این چیزی است که شما نیاز دارید، می‌توانید خلق‌وخوی خود را بهتر کنید.

۳- فعالیت‌های سریع العمل جستجو کنید

یک کلید مهم برای ایجاد اوقات فراغت در یک برنامه شلوغ پیدا کردن فعالیت‌هایی است که نیاز به زمان کمی دارند.

فعالیت‌های سریع العمل در اوقات فراغت را پیدا کنید که برای شما تأثیر داشته باشند و آن‌ها را در ذهن نگه‌دارید، برای زمانی که به آن‌ها نیاز دارید؛ تا زمان شما را بیش‌ازحد نگیرد که کارهایی که لازم است را انجام دهید.

اینجا فهرستی از فعالیت‌های سریع العمل است که می‌توانید از آن‌ها لیست تهیه کنید و به فعالیت‌های موردعلاقه خود اضافه کنید:

  • پیاده‌روی کوتاه
  • یک کلیپ ویدئویی خنده‌دار
  • تماس با یک دوست برای چند دقیقه
  • جورچین و سودوکو
  • خوردن یک قهوه
  • ارسال قدردانی دریک مجله
  • مراقبه برای چند دقیقه

۴- از راه های مثبت برای خود انگیزه پیدا کنید

بعضی اوقات نیاز دارید یک‌لحظه به عقب برگردید و نیاز به بازگشت به سودمندی دارید که به شما کمک می‏کند خود انگیزشی را در خود پیدا کنید.

اما به‌جای ضربه زدن به خود یا ایجاد انگیزه با ترس، اینجا برخی روش‌های آرام است که می‌توانید آنچه را که نیاز است به دست آورید

موفقیت‌های خود را بررسی کنید.

وقتی فکر می‌کنید، موفقیت شما قبلاً چه بوده، آنچه را که بیشتر مایل به انجام آن بودید، را پیدا می‌کنید.

وقتی کاری انجام دادید، درباره چیزی که به دست خواهی آورد فکر کنید.

اگر مزایایی که دریافت می‏کنید را یادآوری کنید، راحت‌تر برای خود انگیزش پیدا می‌کنید و اوقات فراغت را کوتاه‌تر می‌کنید، پس واقعاً می‏توانید از جوایز برای کاری که در حال انجام است لذت ببرید.

وقتی کارتان تمام شد، به خود قول پاداش دهید.

اگر این جوایز به‌اندازه کافی برای انگیزش شما کافی نباشند و شما به کار برگردید، ممکن است از مزایای دیگر در آینده بهره‌مند شوید.

۵- در عادت‌های روزانه تعادل را حفظ کنید.

وقتی استرس کمتر دارید، احتمالاً نیاز به‌وقت کمتری برای اوقات فراغت دارید تا تعادل را در روزهای پراسترس حفظ کنید، در این صورت است که سطح استرس شما تا حدی کنترل می‌شود.

انجام بعضی عادت‌ها وقت می‌برند، اما نه تا حدی که فکر کنید و فوایدی نیز دارند. اینجا برخی راه های ایجاد تعادل آورده شده است

به‌طور منظم تمرین کنید. برای بدن شما و ذهن شما خوب است.

مراقبه و مدیتیشن را تمرین کنید. ازآنچه فکر می‌کنید ساده‌تر است، و واقعاً کار می‌کند!

قدردانی‌های روزانه واقعاً می‌تواند ایجاد تفکر مثبت کند و استرس را کاهش می‌دهد.

آن را امتحان کنید.

آموزش مدیتیشن آسان

یک نظر

  1. بسيار جالب و پر محتوا بود.ممنون

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *