Home / زندگی / ۵ راه برای اینکه روز خوبی داشته باشید
روز خوبی داشته باشید
روز خوب

۵ راه برای اینکه روز خوبی داشته باشید

برای اینکه روز خوبی داشته باشید، همیشه منتظر اتفاقات نمانید. خودتان تلاش کنید و روز خوب را بسازید.

همه ما روزهای بد داشته‌ایم که به نظر می‌رسید هیچ‌چیز درست نیست. اما خیلی کم با چارلز می‌توان رقابت کرد، کسی که یک‌عمر خبرهای بد روزانه را تجربه کرد.

چارلز یک زندگی پراسترس داشت. او از صبح تا شب مدام بدون وقت اضافه‌ای با نارضایتی کار می‌کرد. یک روز وقتی صبح از خواب بیدار شد بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار را که ارثیه خود را گم‌کرده بود. در یک اتفاقی که ربطی با آن نداشت، شغل خود را نیز در همان روز از دست داد و از طلاق همسرش هم خبردار شد.

در زندگی بازی‌هایی که با ما می‌کند را نمی‌توانیم کنترل کنیم، اما مجبور نیستیم قربانی ستم‌های آن باشیم. با کمی درک کردن و دید مثبت اندیشی، می‌توانیم قدرت را از طریق چیزهای مثبتی که در راه ما هستند، به دست آوریم.

اینجا ۵ روش آوردیم تا مثبت بمانید و روز خوبی داشته باشید، حتی اگر زندگی با شما همکاری نمی‌کند:

۱- یک نقشه بکشید

ما فقط احساس “خاموشی” می‌کنیم و بدون اینکه بفهمیم چه چیزی باعث احساس ما شده است اجازه تأثیر آن را بر خود می‌کنیم. پس ببینید چه چیزی باعث دلسردی شما شده است. خاص باشید و یک‌بار هم که شده نقشه بکشید و بنویسید چه‌کاری می‌توانید برای عوض کردن خلق‌وخوی خود انجام دهید.

یک روان‌شناس در کتاب “۱۳ تصمیم کوچک که اضطراب ما را آرام می‌کنند” می‌نویسد: اگر شما شروع به فکر کردن به بیشتر از نقشه‌ای که آن قبلاً آن را طراحی کرده‌اید بکنید، به خود بگوئید ایست! من قبلاً یک نقشه داشته‌ام.” عمل کردن به کارهایی که معلوم شدند و برنامه‌ریزی‌ها می‌توانند کاهش فوق‌العاده‌ای در اضطراب داشته باشند.

۲- با برندگان همراه باشید

ما گرایش داریم مانند افراد اطراف خود فکر کنیم. گروهی که موقع پیاده‌روی تأسف می‌خورند، مانند گروهی که در مورد آخرین انتخاب‌های خود بحث می‌کنند، نیستند. این دو کاملاً دو چیز متفاوت هستند.

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری پیدا کردن یک فرد با گرایش مثبت است. تا می‌توانید به دنبال افراد مثبت اندیش باشید و انسان‌های منفی بین را از اطراف خود دور کنید.

 

۳- حرف‌های مثبت بزنید

ما گرایش داریم حرف‌هایی که می‌زنیم را باور کنیم. به معنای واقعی ذهن ما به‌طرف کلمات ما می‌رود. البته ما نمی‌توانیم با خود بلندتر صحبت کنیم، اما می‌توانیم با دید درست، پیش‌بینی نتایج مثبت و صحبت کردن آن‌ها با صدای بلند، مثبت‌تر باشیم.

۴- درهرصورت بخندید

در این روزها استرس بیش‌ازحد نداشته باشید، سیاست، اقتصاد، لایه ازون، از دست رفتن دکمه پیراهن خود. بااین‌حال، یک اتفاق‌نظر در میان بسیاری از متخصصان پزشکی وجود دارد که خنده برای شما خوب است.

در این موضوع، در مقاله‌ای آمده است “نجات استرس با خنده؟ این هیچ شوخی نیست”می‌گوید:” خنده یک آتش است که استرس شما را کاهش می‌دهد و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد.

۵- اجرا کنید

وقتی فهمیدید چرا دلسرد هستید یک نقشه برای غلبه بر آن طراحی کنید و از برخی سلاح‌های ذهنی استفاده کنید.

افکار خود را عملی کنید. وقتی مشغول حل کردن آن باشید، نگرانی شما کمتر می‌شود. وقت غیرفعال بودن نیست. به مشکلات خود حمله‌ور شوید. کار درست برای اینکه مشکل را در زندگی خود از بین ببرید، چیست؟

چارلز روز خیلی بدتر از شما داشت. بر فراموش کردن خسارت و مال دزدی شده‌اش تمرکز کرد. او از مهارتش در شغل جدید استفاده کرد و با شخص جدید آشنا شد.

او خیلی چیزها یاد گرفت و اولویت‌های جدید در زندگی خود پیدا کرد. او خوشحال‌تر از قبل بود و فرصت‌های بیشتری را جستجو کرد تا موفقیت خود را با دیگران سهیم کند.

کانال تلگرام سایت یک استارت

3 نظرات

  1. چيزهايي فکر کنيد که صلح، زيبايي و آرامش را به زندگي تان مي آورد. براي يافتن مسير معنوي تان تلاش کنيد. وقت خود را صرف چيزي کنيد که به زندگي هدف و معنا مي بخشد. توجه به اعتقادات مذهبي، عشق به طبيعت يا شريک شدن اوقات خوب را با کساني که دوستشان داريد از ياد نبريد.

  2. اگر مي‌ خواهيد براي روزتان برنامه ‌ريزي کنيد، شب قبل اين کار را انجام دهيد. از شب قبل در مورد لباسي که قرار است فردا بپوشيد، صبحانه‌ اي که بخوريد، وسيله‌ اي که با آن به محل کارتان برويد و … فکر کنيد.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *