Home / زندگی / افکار منفی که شادی شما را نابود می‌کنند (رهایی از افکار مزاحم)
فکر منفی

افکار منفی که شادی شما را نابود می‌کنند (رهایی از افکار مزاحم)

افکار منفی در طبیعت فراگیر هستند و اغلب باعث ایجاد زندگی منفی می‌شوند. فکرهایی که ما می‌کنیم دو برابر رشد می‌کنند و افکار ما بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند. پس باید برای رهایی از افکار مزاحم چاره اندیشید

ما قطعاً نمی‌توانیم یک زندگی مثبت را با چهارچوبی از افکار منفی در ذهن خود داشته باشیم. در برخی موارد، برای چنین افرادی که دارای افکار منفی هستند، ممکن است آرزوی خوبی برای ما نداشته باشند.

ده مورد از این افکار منفی که باید از آن‌ها دوری‌کنید(رهایی از افکار مزاحم)

  1. کاش می‌توانستم آن‌ها را دوست بدارم

شما آن‌قدر سرگرم قوی کردن نقاط ضعف خود هستید که اغلب فراموش می‌کنید دیگران معایبی دارند. موقعی که نمی‌دانید افراد دیگر چه تجربه‌ای دارند، کمی شک خوب است.

  1. من همیشه همه‌چیز را خراب می‌کنم

اجازه بدهید کمی شکست بخورید، راه را برای شکست بازکنید. اما وقتی از مشکلات درس گرفتید، آن‌ها برای موفقیتتان تبدیل به پله‌های سنگی می‌شوند.

هرگز از خود انتقاد نکنید. یاد بگیرید خود را باور داشته باشید.

  1. من تنها هستم، کسی با من نیست

اغلب ما می‌خواهیم از نظر جسمی و روحی، دوست داشته شویم و ستایش شویم. اگر شما نمی‌توانید با خود لذت ببرید، چگونه می‌توانید با دیگران لذت ببرید؟ ما نیاز داریم اول خودمان را دوست داشته باشیم.

  1. دوست، چیزی است که مردم به آن فکر می‌کنند

شما مداوم درباره اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند، نگرانید. دیگران ممکن است با افکار خودشان بیش‌ازحد سرگرم باشند، تا در مورد شما فکر کنند. و اگر مردم نظری داشته باشند، آن را نادیده بگیرید، آن‌ها سمی هستند. هر طور شده باید به فکر رهایی از افکار مزاحم باشید.

  1. من در آن کار خبره نیستم

خب هیچ‌کدام از ما حرفه‌ای نیستیم. ما از اول انجام دهنده کار به دنیا نیامده‌ایم. وقتی بعضی صفات به‌طور طبیعی به دست می‌آیند، باید دیگران برای آن کار کنند.

به یاد داشته باشید، همه ما دارای استعدادهای زیادی هستیم، فقط باید برای رسیدن به حرفه‌های باارزش منتظر بمانیم.

  1. این کار مال من نیست

اگر همه‌چیز برای مردم در بخش راحتی باشد، همه ما در حرفه خود بهترین می‌شویم. زندگی به شما مشکلات و سختی‌هایی را تحمیل می‌کند. اما به خاطر داشته باشید، ظرفیت بالایی می‌خواهد.

  1. الآن وقت این نیست، برای بعد بماند!

اگر همه‌چیز برای مردم در آسایش و راحتی باشد، همه ما زندگی ایده آلی خواهیم داشت. ولی زندگی برای شما مشکلات و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند که همواره یادتان باشد هوش بالا و اراده جدی باید داشته باشید تا به آن برسید.

  1. باید داشته باشم، می‌توانم داشته باشم

تا کی می‌خواهید بر فرصت‌های خود که نداشته‌اید بحث کنید، آیا فرصت‌ها شما را می‌گیرند؟ کاری که شما باید بکنید این است که جنبه خوب زندگی خود را منعکس کنید و چیزی در مورد باید یا می‌توانستید پنهان نکنید.

  1. من قربانی هستم

دوست داشته باشید یا متنفر باشید، زندگی پر از شگفتی است، خوب یا بد. اگر شما شرایط خود را به‌عنوان شکست نشان دهید، پس شما فقط می‌خواهید با رفتار کردن در آینده ادامه دهید.

  1. من خوش‌شانس نیستم

اگر شانس به نفع ما بود، ما می‌توانستیم عقب بنشینیم و به‌جای کار کردن،در مورد سرنوشت خود شرط‌بندی کنیم. توان خود را سوخت‌گیری کنید،  شما می‌توانید برای همه‌کسانی که می‌شناسید تاریخ بسازید.

به نظر شما برای رهایی از افکار مزاحم چه روش های دیگری می توانیم بکار بگیریم؟

2 نظرات

  1. بدبینی و منفی نگری و سوء ظن یکی از رذایل اخلاقی و صفات روانی بد می باشد و با اثر بدی که روی خود شخص و اطرافیانش می گذارد، نه تنها از نظر اسلام گناه محسوب می شود؛ بلکه زندگی را در کام انسان تلخ و غیر قابل تحمل می کند.

  2. واقعا کنترل فکر به منزلۀ کنترل فرمان زندگی و تعیین سرنوشت است
    علیرغم شرایطی که در آن هستیم می توان با افکار منفی زندگی خود را به جهنم یا با افکار زیبا و مثبت آن را به بهشت تبدیل کنیم

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.