Home / زندگی / ۴ روش برای داشتن یک روز فوق‌العاده
داشتن یک روز فوق العاده
روز فوق العاده

۴ روش برای داشتن یک روز فوق‌العاده

آیا تا حالا از عملکرد کاری خود احساس نارضایتی کرده‌اید؟ اکثر ما آن را داشته‌ایم.

چه‌کاری برای آن انجام می‌دهیم؟ روشن‌ترین آن این است که برای بیشتر کار کردن به خود فشار بیاورید. سخت‌تر و کمی سخت‌تر، آیا در هر اندازه‌ای خوب است؟

ممکن است در شروع مشکلی نباشد، اما بعد که ما بیشتر فشار به خود وارد می‌آوریم، استرس ما بیشتر می‌شود تا اینکه به نقطه‌ای می‌رسیم که احساس خستگی می‌کنیم.

واضح است که نباید برای هدف خود این‌طور باشید. پس چه‌کاری باید انجام داد؟ خب، بنا به گفته استیو جایز، مهم‌ترین چیز اینکه چگونه وقت تلف می‌کنید و چقدر برای آن تلاش می‌کنید نیست، بلکه چقدر برای آن فکر می‌کند مهم است. کیفیت و کیفیت.

اینجا ما ۴ روش برای داشتن یک روز فوق‌العاده سودمند برایتان آوردیم.

۱- از قبل آماده کنید

قبل از شروع هر کاری، بهتر است از قبل اقدامات لازم را مهیا کنید. این کار وقت بیشتری داشته و تلاش می‌کنید.

وقتی از خواب بیدار می‌شوید، باید همه‌چیز را آماده کنید و آماده رفتن شوید و وقت خود را با چه بپوشم و یا صبحانه چه بخورم، تلف نکنید.

تا یک هفته‌ای که پیش رو دارید برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی ممکن است کمی وقت بگیرد، ولی مطمئن باشید که برنامه‌ریزی برای کل هفته، تنها ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

به عنوان یک جایزه، برنامه‌های خود را بنویسید و از آن‌ها پیروی کنید و احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنید، چه کسی از آن خوشش نمی‌آید؟

داشتن حس مثبت و قوی درباره خود، بهترین آمادگی ممکن برای موفقیت است.

۲- برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید لیست داشته باشید

آسان‌ترین راه برای برنامه‌ریزی خود را بتوانید استفاده کنید، این است که یک لیست برای کارهای که انجام می‌دهید، تهیه کنید.

ممکن است بعضی را ما خود انجام دهیم و بعضی را با دیگران تقسیم کنیم. بعضی ممکن است فعالیت‌ها را تقسیم کنند. بعضی ممکن است فهرست‌های متفاوت در روزهای هفته داشته باشند، که گیج‌کننده به نظر برسد در این صورت یک جدول زمانی ایجاد کنید.

این کار کمک خواهد کرد در کار خود متمرکز شوید و از سردرگمی جلوگیری می‌کند. اگر چیزهای دیگری برای انجام دادن نیاز باشد می‌توانید در لیست وارد کنید، بدون اینکه لیست را پیچیده کنید.

همان‌طور که گفته شد، لیست باید انعطاف‌پذیر باشد و بتوانید آن را تغییر دهید، مثلاً اگر کاری به وجود آید یا برخی شرایط جدید ایجاد شود.

۳- اولویت‌بندی کنید

اصل ABCDE می‌تواند استفاده شود:

A برای وظایفی که در درجه اول هستند یا نیاز به انجام آن‌ها دارید تا از عواقب بد جلوگیری شود

B برای وظایفی که مهم هستند یا نیاز به انجام دارند تا از عواقبی که کمتر شدی باشند جلوگیری شود

C برای وظایفی که برای انجام دادن خوب هستند و می‌توان بدون خسارت آن را به تأخیر انداخت

D برای وظایفی که می‌توان آن را به دیگری واگذار کرد

E وظایف آخر هستند که می‌توان حذف کرد و انجام نداد

وقتی کارهای خود را بر اساس این اصل گروه‌بندی می‌کنید، در اول روز کاری خود به لیست نگاه کنید و از کار A شروع کنید. کارهای  B را شروع نکنید تا اینکه کارهایA تمام‌شده باشد.

و همچنین گروه  C را تا اینکه گروه B تمام‌شده باشد. اگر از این راهنما پیروی کنید می‌بینید چگونه عملکردتان بالا خواهد رفت.

۴- صبحانه خوب بخورید

زمانی که بچه بودیم، والدین ما درباره اهمیت صبحانه خوب به ما می‌گفتند. شاید به اثر مثبت آن بر عملکرد خود توجه نکرده‌اید. وقتی بالغ شدیم ترجیح می‌دهیم بیشتر بخوابیم تا اینکه یک صبحانه خوب بخوریم. وقتی خواب مهم است، غذا به بدنتان سوخت می‌رساند.

یک صبحانه سالم احتیاجی به تجملات ندارد. می‌تواند مانند یک ساندویچ گوشت با گوجه ساده باشد.

با خوردن یک صبحانه خوب، به بدن و ذهن خود کمک می‌کنید تا در اول روز، مستقیم در کار خود پرش کنید.
[newsletter_signup_form id=3]

یک نظر

  1. طراحی سایت در کرج

    ما تست می کنیم انشاالله جواب بگیریم

پاسخ دادن به طراحی سایت در کرج لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.