Home / پول / پولدار شدن با ۳ راهکار هوشمندانه
پولدار شدن
راه پولدار شدن

پولدار شدن با ۳ راهکار هوشمندانه

من همیشه می‌گویم مهم نیست والدینتان چه کسانی هستند یا چگونه شما ارتقا پیدا کردید. همیشه ممکن است پولدار شدن ایجاد شود.

برای این است که توانایی رونق داشتن به اینکه چقدر پول دارید ربطی ندارد، اما به چگونگی ارتباط شما با پولدار شدن مربوط است.

متأسفانه، اکثر ما با سرمایه خود رابطه سالمی نداریم. برای همین است که هفتاد درصد برندگان قرعه‌کشی کل پول خود را در عرض پنج سال از دست می‌دهند.

به این دلیل است که من یک میلیونر هستم، قبل از بزرگ‌سالی می‌ترسیدم که چگونه زندگی می‌کنم. به این دلیل است که چرا بسیاری از افرادی که فقیر هستند سخت کار می‌کنند و نمی‌توانند ثروت بیشتری جمع کنند.

با تجربیات من، اینکه چرا اکثر مردم در رابطه خود با پولدار شدن در مبارزه هستند، به این دلیل است که به این بخش از زندگی خود قدرتی نداده‌اند.

خیلی از افراد فکر می‌کنند درست نیست یا نمی‌توانند خودشان شرایط مالی خود را کنترل کنند. این فکر اختیار شخصی آن‌ها برای پول از بین می‌برد و موقعیتی ایجاد می‌شود که نمی‌توانند برای خود ثروت تولید کنند.

مراحلی وجود دارند که در توانمندسازی شما در این بخش کمک می‌کنند. ما سه روش آوردیم که با آن‌ها می‌توانید پولدار شدن خود را جلو بیندازید:

  1. منتظر بودن تا نجات یافتن

من اطرافم بچه‌های ثروتمند هستند که متکی به دیگران بودند و اگر چیزی نیاز داشتند از من می‌خواستند و قرض می‌گرفتند. من فکر نمی‌کردم چگونه از پول استفاده کنم، به‌جای آن انتظاراتم را وقتی با شخص ثروتمند ازدواج کردم بالا بردم. بعضی افراد همچنان به مراقبت مالی نیاز داشتند.

جزئیات داستان شما با من ممکن است متفاوت باشد، اما اساساً مشابه است. خیلی از ما فکر می‌کنیم بعضی چیزهایی در پاسخ به شرایط مالی خوب ما است. ممکن است برای پولدار شدن یک رؤیای برنده شدن در قرعه‌کشی باشد یا وام یک قرض‌الحسنه.

اگر آینده خود را متکی به تصمیم‌گیری هرکسی غیر از خودتان باشد، قدرت مالی خود را ازدست‌داده‌اید. زمان آن است که سرنوشت مالی خود را خودتان به دست‌گیرید.

“اگر فقیر به دنیا آمدید اشتباه شما نیست، اما اگر فقیر بمیرید اشتباه شماست.”

  1. دیگران شما را کنترل کنند

وقتی من در اواخر دهه بیست‌سالگی‌ام بودم، شروع کردم صاحب پول خودم باشم. اما چون از اول این اختیار را نداشتم، فکر می‌کردم در کنترل امور مالی‌ام ناتوان هستم. من فکر می‌کردم نمی‌توانم یا قادر به تصمیم‌گیری درست نیستم.

پس می‌دانم خیلی از مردم نیز همین‌طور هستند. من به دیگران اجازه می‌دادم توان مالی من را کنترل کنند. من تمام امور مالی و سرمایه‌گذاری‌های شخصی را به همسرم واگذار کردم. متأسفانه، من خودم یاد نگرفتم و مجبور شدم از دیگران برای تصمیم‌گیری بپرسم. برای همین با اعتمادم، به پولدار شدن خود صدمه وارد کردم.

پس اگر بخواهید موفقیتی که سزاوارش هستید را به دست آورید باید بر کاری که انجام می‌دهید نظارت داشته باشید.

  1. اینکه فراموش کنید ثروت یک انتخاب است

وقتی از لحاظ مالی ناتوان شدید، راحت احساس یک قربانی می‌کنید. کنترل وضعیت مالی شما می‌تواند لذت‌بخش باشد، نه اینکه پول شما را کنترل کند. بنابراین، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توان‌بخشی مالی شما این است که بدانید پولدار شدن یک انتخاب است.

من اخیراً یک نیمکتی را دیدم که دوست داشتم، آن را خریدم و بازسازی کردم، طوری که ارزش زیادی پیدا کرد. اما اگر برای سرمایه‌گذاری نیمی از درآمدم وقت بگذارم،می‌دانم آینده‌ام بهتر خواهد بود.

نکته کلیدی این است که نمی‌گذارم احساساتم تصمیماتم را کنترل کنند. من به خودم با گرفتن بهترین تصمیمات قدرت می‌دهم.

من همیشه می‌گویم قدم اول برای ثروتمند شدن این است که همیشه ده درصد از مال خود را کنار بگذارید. با این روش شما همیشه احساس می‌کنید پول دارید. اما تعهد به این کار یک انتخاب است. شما باید انتخاب کنید خودتان را در اولویت قرار دهید که تصمیمات بعدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از این هزینه‌های کوچک آگاه باشید، مانند یک نشتی کوچک است که یک کشتی بزرگ را غرق می‌کند.

وقتی ثروتمند می‌شوید مهم نیست که والدین شما چه کسانی بودند یا چگونه به این موقعیت رسیدید. مهم نیست که دیگران به شما از نظر مالی کمک کردند یا خیر. مهم این است که بدانید می‌توانید انجام دهید، شجاع و به‌اندازه کافی متعهد باشید تا یک رابطه موفق و پایدار با سرمایه خود ایجاد کنید. بدانید چگونه می‌توانید خود را قدرتمند کنید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.