Home / زندگی / راههای افزایش اعتماد به نفس
افزایش اعتماد به نفس
افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

دانستن راههای افزایش اعتماد به نفس می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس در امور زندگی شود.

شون آنچور، کارشناس روانشناسی مثبت اندیشی و پرفروش‌ترین نویسنده، مثبت اندیشی را به‌عنوان فایده خوشحالی توصیف می‌کند. او می‌گوید موفقیت از شادی نیرو می‌گیرد. در مثبت اندیشی، مغز ما خلاقانه متمایل‌تر، مطمئن‌تر و با اعتماد به نفس  بالاتر در انتظار وقایع مثبت است و بازده بیشتر دارد و درگیر در پروژه‌های جدید است.

مواردی که در ادامه می‌خوانید مهم‌ترین راههای افزایش اعتماد به نفس هستند:

  1. حالتی از احساسات مثبت قوی در خود ایجاد کنید

برای پذیرفتن ایده‌های جدید، اول باید مثبت باشید. از این زمان، شما شروع می‌کنید ویژگی‌های مطلوب را در ذهن خود یادآوری کنید یا با صدای بلند آن را بخوانید.

یکی از کسانی که موفقیت و شهرت را به دست آورده، می‌گوید: “هنوز این‌طور نیست، یک دروغ است. شما دروغ می‌گویید بیشتر و بیشتر، دوباره و دوباره، و روزی می‌رسد که آن دروغ حقیقت پیدا می‌کند.”

در ابتدا شرایط بر طبق آن چیزی که گفته می‌شود و طوری که باید باشد در موقع شروع، بازتاب پیدا نمی‌کند. شما باید به زندگی ایمان داشته باشید. شما باید آن را باور داشته باشید و آن را بدانید. تا افزایش اعتماد به نفس  خود باید یقین داشته باشید، پشت دروغ زیبای خود که هرروز به خود یادآوری می‏کنید، چیزی که از زندگی می‌خواهید وجود دارد.

  1. بر فکر خود در مورد اهداف مطلوب متمرکز کنید

وقتی چیزهایی نشان می‌دهند که شما کاملاً با اهداف خود مطابقت ندارید، آن‌ها را رها کنید. شما افزایش اعتماد به نفس می‏خواهید. از خود بپرسید، اگر من احساس کنم آن را الآن داشته باشم چطور؟ احساس موفقیت چگونه است؟

برای خود وقت بگذارید و آنچه می‌خواهید را احساس کنید. به تمایلات خود اعتماد داشته باشید. به خود و هیجان انجام دادن رؤیای خود احساس غرور کنید.

وقتی از یکی از مشاهیر به‌عنوان خواننده و بازیگر مشهور، پرسیده شد قبل اینکه آن شخصیت شود چگونه بوده است. او جواب داد همیشه در ذهن خود همان‌گونه بوده است.

اولین امضای او موقع ملاقات با یکی از بنیان‌گذاران نوعی ضبط که در یک بیمارستان نسخه نمایشی خود را اجرا کرده بود.

او اولین بار او را ملاقات کرده بود و تحت تأثیر صدای او قرار گرفت. برای نقش اول شدن در ۲۰ سالگی، او یک نامه سه‌صفحه‌ای به یکی از کارگردان‌ها نوشت و در آن خود و زندگی را توصیف کرد. بدون داشتن سابقه و شهرت، او در فیلم هیجان‌انگیز بازی کرد.

  1. خود را در اولویت قرار دهید

شما و احساس شما دو چیز مهم هستند. شما شایستگی همه خواسته‌های خود را دارید.

وقتی یکی از کارگردان‌ها شکست خورد، فیلمی را نوشت که فروشی بیشتر از سیصد هزار دلار در هر صحنه داشت.

شما تا حالا به‌اندازه کافی، همه آنچه در زندگی خود می‌خواهید را به دست آورده‌اید، بنابراین به شادی خود و اهداف خود اطمینان داشته باشید. افزایش اعتماد به نفس در موفقیت شما می‌تواند تفاوت ایجاد کند. چیزهایی که دیگران به انجام دادن مطمئن نیستند می‌تواند دریچه‌ای برای داشتن زندگی متفاوت باشد.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.