Home / پول / چگونه بدون دغدغه پولدار شوید
پولدار
پولدار

چگونه بدون دغدغه پولدار شوید

یک طرز فکر درست، کلید رسیدن به استقلال مالی و تبدیل به یک انسان پولدار است.

“من در پول جمع‌کردن و درآوردن خوب نیستم.”من این را همیشه شنیده‌ام. اما واقعاً چه معنی می‌دهد.  شاید به معنی این باشد که در خرید، با مشکل مواجه باشید، یا برای پرداخت بدهی مشکل داشته باشید یا برای پرداخت چکی که برای آن صرفه‌جویی نکرده باشید، مشکل داشته باشید.

اگرچه این عادت‌های مالی کمتر از حالت ایده آل هستند، آن‌ها جزء رفتارهای ما هستند و می‌توانند باعث تغییر رفتارهای ما شوند و مانع از پولدار شدن ما گردند.

وقتی کسی می‌گوید من رابطه خوبی با پول‌ندارم، یعنی نمی‌توانم چیزی بخرم. خوب یا بد بودن رابطه با پول یک حالت نیست.

مجموعه‌ای از رفتارهاست و هرلحظه آن به ما فرصت می‌دهد تا رفتارهای بهتر و جدیدتر را انتخاب کنیم.

پولدار شدن

رفتارهای تغییرپذیر در مقابل رفتارهای ثابت در دانشگاه استنفورد یک طرز فکری را روشن کرد؛ این باور وجود دارد که توانایی‌های شما هنوز پایدار نیستند، ولی می‌توانید آن‌ها را توسعه دهید.

به گفته یک روانشناس مثبت اندیش آنجلاداک ورس؛ قدرت اشتیاق و پشتکار، یک طرز فکری بر اساس ثبات و پایداری است، یا توانایی برای اینکه هدف خود را بردارید یا دنبال کنید. بر اساس تحقیقات، کلید موفقیت است.

پس این عبارت که هرکسی با پول رابطه خوب یا بد دارد، معنی ندارد. یک رابطه با پول به هر شکلی ممکن است باشد، چه خوب یا بد.

این به معنی این است که باورهایتان در مورد اینکه می‌توانید و یا نمی‌توانید به یک موقعیت مالی برسید و پولدار شوید، بر شما تأثیر بزرگی می‌گذارد.

اگر باور نداشته باشید بتوانید پولدار شوید، احتمالاً کارهای لازم را هم برای رسیدن به نتیجه انجام نمی‌دهید.

پس چه‌کاری می‌توانید انجام دهید تا به شرایط ثابت مالی برسید؟ قدم اول آماده کرد خودتان برای ایجاد تغییرات برای پولدار شدن است.

متأسفانه اکثر مردم آموزش‌های جدی ازلحاظ مالی ندیده‌اند. و به‌عنوان فرد مستقل برای مدیریت مالی تلاش می‌کنند.

آن‌ها فرض می‌کنند و قبول کردند که واقعاً رابطه بدی با پول داشته باشند تا اینکه عادت‌های افراد ثروتمند را یاد بگیرند و در زندگی خود بکار گیرند.

کسی خیلی از اصطلاحات مالی را نمی‌داند مثل‌اینکه چه نوع وام مسکنی را می‌تواند بگیرد یا چگونه در مورد حقوق خود مذاکره کند. هیچ‌کسی پولدار نمی‌شود مگر اینکه عادت‌های مالیاتی را قبول کند.

کارهای مختلف مثل‌اینکه در برابر یک خریدی مقاومت کنیم تا استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را یاد بگیریم، همه یک تمرین هستند.

وقتی مداوم کار می‌کنید، جایزه می‌گیرید. هیچ‌کدام از این‌ها تأثیری در تجربیات انفرادی و شرایط فردی ندارند، ولی اگر ایستادگی داشته باشید با این عوامل به هرکدام از اهداف خود می‌رسید.

پولدارها

ما در هر موقعیتی، شرایط مالی که در آن زندگی می‌کنیم را باید بدانیم، انرژی بگیریم و برای به دست آوردن نتایج مثبت مثل سلامتی، روابط و حرفه خود ایستادگی داشته باشیم تا راه طولانی را به سمت اهدافمان پیش ببریم.

وقتی شما خود را برای پیشرفت‌های مالی آماده کنید، می‌توانید شروع کنید؛ در شرکت خود بنشینید، یک دفتر شخصی مربوط به امور مالی را بردارید و اطلاعاتی جمع‌آوری کنید که شما را در هزینه‌هایتان راهنمایی کند و برای اهداف مالی خود پاسخگو بمانید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.