Home / زندگی / سه روش ساده برای شاد بودن در زندگی روزانه
شاد
شادبودن

سه روش ساده برای شاد بودن در زندگی روزانه

ما به شما چندین راهکار پیشنهاد می کنیم تا با کمک آنها زندگی شاد داشته باشید و شاد بودن در زندگی را تجربه کنید.

احساس شاد بودن یعنی چه ؟

آیا شده یک روز از خواب بیدار بشوید و بگویید: آرزو دارم امروز غمگین باشم.مسلما نه.

همه ما می خواهیم روزی سرشار از شادی،سرگرمی، موفقیت و احساس شاد بودن داشته باشیم. اما بعضی وقت ها احساس می کنید امروز، روز شما؛ این هفته هفته شما؛ این ماه، ماه شما؛ امسال، سال شما نیست.

 

می خواهید قبول کنید یا نه ولی همه چیز به خود شما بستگی دارد. همیشه راه هایی وجود دارد که، میزان شادبودن و رضایتمندی را در وجودتان افزایش دهید، حتی زمانی که اوقات خوبی ندارید.این امر نیازمند زمانی کم و تلقین زیاد در خود می باشد تا شادی واقعی را در درون خود نهادینه کنید.

 

پس چرا برای به دست آوردن شاد بودن وقت نمی گذارید؟ چرا میزان شادمانی وجودیتان را ارتقاء نمی دهید.

شاد بودن در زندگی یک مقصد نیست اما می تواند یک همراه قدرتمند در راه رسیدن به تمام خواسته های زندگی باشد. احساس شاد بودن همیشه انرژی بخش و قدرت دهنده است و توانایی انجام کارهای سخت و دشوار را در انسان ایجاد می کند.

شاد بودن در حقیقت نوعی احساس رضایت درونی از وقایع دور و بر ماست. احساسی که برای فرد خوشایند است. شاید این حس درونی را خودش ایجاد کرده باشد یا اطرافیانش مسبب ایجادش باشند.

در صورتی که خانواده و انشان های دور و بر این همکاری را برای شاد بودن فرد ندارند، او خودش باید دست به کار شود و برای شاد بودن در محیط کار و زندگیش تلاش نماید.

پاسخ دیگری که برای سوال شاد بودن یعنی چه می توانیم بدهیم این است رضایت ناشی از ارتقا کیفیت زندگی افراد است.

ما به شما چندین راهکار پیشنهاد می کنیم تا با کمک آنها بدانید شاد بودن چگونه است . لطفا نگویید باشه بعدا امتحانش می کنم، از کجا معلوم که نتیجه خوبی داشته باشد و … از این دست حرفها.

شاد بودن
شاد بودن در زندگی

راههای ساده برای شاد بودن چگونه است و برای شاد بودن چه کنیم

واقعا به طور جدی درباره هریک از روش ها فکر کنید و ببینید گه چطور می توانید کیفیت شادمانی زندگیتان را تغییر دهید.

برای شاد بودن اطرافیان خود را از انسان های مثبت انتخاب کنید 

شما در تمام ابعاد زندگی میانگین ۵ نفر از نزدیکان و اطرافیان خود هستید. در مورد شاد بودن یا غمگین بودن شما هم این اصل صادق و برقرار است. اگر اطرافیان شما را انسان های شاد و خوشحال احاطه کرده باشند، قطعا این شادی را به شما هم منتقل خواهند کرد و شادی در شما هم ایجاد می گردد.

اما بالعکس اگر پنج نفر از نزدیکان و دوستان صمیمی شما افرادی غمگین و ناشاد باشند و مدام از کاستی های زندگی گله و شکایت داشته باشند، این تاثیر منفی را بر روی شما هم خواهند گذاشت.

پس به اطراف خود توجه بیشتری نمایید و از این منظر هم آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

بعضی روزها دلیل شاد بودنمان فقط اینست که در کنار آدمهای خاصی قرار گرفته ایم. این افراد واقعا به طور خنده دار و غیر قابل کنترلی، زندگی آمیخته با شادی دارند. سعی کنید این افراد را در زندگیتان پیدا کنید و دور و برشان باشید.

 

فرض کنید شما بیرون از محوطه یک کنسرت موسیقی هستتید و باران شدیدی شروع به بارش کرد. کدامیک از دوستانتان در حالی که باران به صورتش می خورد و کاملا خیس شده است، متن ترانه کنسرت را هنوز می خواند؟ او دقیقا همان کسی است که باید بیشتر اطرافش باشید.

یاد بگیرید که آدم های مثبت را دوست بدارید و اطراف خود را پر کنید از این آدم های مثبت. قطعا شما تبدیل به یک فرد بسیار بسیار شادتری خواهید شد.

شادی زندگی
شادی

 شاد بودن آیین من است

باید شاد بودن جزو متد فکری شما در زندگی باشد. عضو جدایی ناپذیر از عادات رفتاری شما گردد. در واقع باید مرتب به خود گوشزد نمایید که شاد بودن آیین من است . آیینی پر فایده که رهاوردش همه شادی و نشاط و سر زندگی است.

برای شاد بودن در زندگی باید مثبت بین باشیم و نیمه پر لیوان را ببینیم و سعی کنیم جنبه منفی حوادث و قضایا را فراموش کنیم و به جنبه مثبت آن توجه نماییم.

یک دلیل شایع این است که ما همیشه جنبه منفی موقعیت ها را می بینیم. برای اغلب افراد اینکه بگویند جنبه مثبت اتفاق را ببینید خیلی آسانتر از آن است که به گفته خود عمل کنند. از این پس سعی کنید به خود تلقین کنید که شاد بودن آیین من است و نگرش خود را نسبت زندگی تغییر دهید.

 

هر گاه در معرض افکار منفی قرار گرفتید برای رهایی از آن به این صورت عمل کنید:

 

اول: فکر منفی را متوقف کنید و بگویید این فکر درست نیست.

دوم: به این فکر کنید که این مشکل چقدر کوچک است.

سوم: به موارد مثبت اتفاق و قضیه فکر کنید.

 

شاد کردن و شاد بودن هنر است

برای افزایش شادمانی درونی خود، شما باید شادی را برای دیگران هم به ارمغان بیاورید. این شاید مهمترین گام باشد. آفریدن روز شاد برای دیگران به شما هم کمک می کند که روز شادی داشته باشید.

شاد بودن هنر است و همه افراد جامعه از این هنر ارزشمند مطلع و برخوردار نیستند. اگر تا به حال این خصیصه را نداشتید و در زندگی روزمره عبوس و اخم آلود بوده اید، سعی کنید از این به بعد همیشه لبخند بر لب داشته باشید و موجبات شادبودن اطرافیان خود را نیز فراهم سازید.

 

همیشه سعی کنید در خانواده یا محل کارتان حضور شادی بخشی داشته باشید، تا اطرافیان شما با وجودتان خوشحال و شادمان گردند. قطعا نشاندن لبخند بر چهره دیگران توسط شما، یک انرژی قدرتمندی ایجاد می کند که باعث شادی شما نیز می گردد.

 

در پایان روز اتفاقات و رویدادهای شادی بخش روز را مرور کنید و به یاد آورید تا روزتان را با شادمانی به پایان ببرید.

 

با این ترفندهای بسیار ساده می توانید روزی شاد داشته باشید و شادی را به دیگران نیز هدیه دهید.

شاد بودن
شادبودن

رازهای شاد بودن در زندگی و داشتن زندگی شاد

انسان های شاد معمولا برای شاد بودن به خود متکی هستند و دنبال دلیل برای شادی نمی گردند. این افراد همیشه در ذهن و ضمیر ناخودآگاه به خود انرژی می دهند و اتکا به دیگران ندارند.

بدترین حالت این است که برای خود بگویید اگر فلان شخص فلان کار را برایم انجام داد و یا فلان رفتار را با من انجام داد من شاد خواهم شد و روز خوبی خواهم داشت.

راه شاد بودن از درون هر فرد می گذرد و او خودش باید این راه را پیدا کند و آن را طی نماید. اگر مسیر خوشحال شدن شما از اعمال و رفتار دیگران می گذرد بدانید که راه اشتباهی را انتخاب کرده اید و به بیراهه می روید.

افراد خوشحال خودشان را دوست دارند و برای خود ارزش قائل هستند. اغلب آن ها در لحظه حال زندگی می کنند، نه افسوس گذشته را می خورند و نه نگران آینده هستند؛ چون تنها چیزی را که می توانند تغییر دهند اتفاقاتی است که هم اکنون در حال رخ دادن است.

یکی از مهم ترین رازهای شاد بودن در زندگی  قدر دانی از نعمت های کوچک زندگی است. معمولا مردم عادی برای شاد شدن دنبال دلایل عجیب و غریب و بسیار پیچیده هستند، که شاید به ندرت برایشان رخ دهد.

اما انسان های شاد  از اتفاقات کوچک زندگی نیز جهت شادبودن خود استفاده می نمایند و فرصت های کوچک را نیز برای شادی آفرینی در زندگی خود غنیمت می شمارند.

در حقیقت شاد بودن و شاد کردن هنر است ، هنری که همه راهش را نمی دانند. هنری که اتفاقی به دست نمی آید. باید برای تحقق آن هدف گذاری کرد و برنامه ریزی داشت، همچنین پای بند به اجرای برنامه نیز بود. تنها در این صورت است که می توان دلایل کوچک و بزرگ برای شاد بودن پیدا کرد و به زندگی شادی بخشید.

نوعی تقویت اعتماد به نفس درونی برای دستیابی به اتفاقات خوب و شادی بخش در زندگی است که باید در وجود هر فردی نهادینه شود.

شاد بودن در محیط کار
راز شاد بودن در محیط کار

راز شاد بودن در محیط کار

اگر بخواهیم راز شاد بودن در محیط کار را کشف کنیم و بدانیم احساس شاد بودن یعنی چه باید نگاه عمیق تری به این مساله داشته باشیم.

برای شاد بودن در محیط کار خود را با دیگران مقایسه نکنید و فقط سعی کنید توانایی های خود را بالا ببرید. مسیر پیشرفت کاری شما شاید متفاوت از همکار شما باشد و راهکارهای او به درد شما نخورد.

حتی اگر در زمینه هایی نیز اطلاعات اضافی دارید اگر جزو مسئولیت شما نیست و بر عهده شخص دیگری است، در آن دخالت نکنید و تا وقتی از شما کمک نخواستند ابراز دانش نکنید.

اگر در اطراف شما مسائل آزار دهنده یی وجود دارند از تنفر پرهیز کنید. سعی کنید عامل آزار دهنده را ببخشید و گذشت نمایید.

برای شاد بودن در محل کار که زمانی از زندگی روزمره شماست، همیشه لبخند به لب داشته باشید. در واقع خودتان یک عنصر شادی آفرین در محل کار باشید.

البته ابن موضوع بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که شاد بودن و شاد کردن به این معنا نیست که با اطرافیان شوخی های بی مورد و نا به جا کنید و موجب ناراحتی و رنجش خاطر آن ها گردید.

برای شاد بودن مداوم نکات مثبت محیط کار و همکاران خود را بیابید و بیشتر بر آنها تکیه داشته باشید. با مثبت اندیشی بر افکار مثبت خود و دیگران تکیه کنید و از آن ها برای شادبودن استفاده نمایید.

شاد بودن بچه ها
شاد کردن بچه ها

شاد بودن بچه ها

برای دستیابی به دستاورد شاد بودن بچه ها باید بدانیم چگونه کودکی شاد داشته باشیم ؟

به این منظور باید به نکاتی ظریف اما ضروری توجه داشت:

همواره به کودک خود ابراز عشق و علاقه کنید. ابراز محبت و عشق ورزیدن به کودک هم در کلام و هم در رفتار موجب بالا رفتن اعتماد به نفس کودک و ایجاد حس شادی و شادکامی در کودک می گردد.

برای شاد بودن بچه سعی کنبد قوانین منصفانه ای در خانه وضع کنید و خودتان هم به همان قوانین وضع شده پای بند باشید.

اگر کودک بداند وجود مقررات در خانه موجب حفظ امنیت و آرامش خانواده می گردد، حس شادی در او تقویت می گردد. در غیر این صورت باعث اضطراب و نگرانی می شود.

با انجام فعالیت های ورزشی و بازی های حرکتی، شما هم موجب شاد شدن بچه ها شوید و حس شادی را در آن ها دوچندان کنید. اگر در بازی های کودکانه شرکت کنید نه تنها موجب تحرک جسمی و فعالیت بدنی کودکتان می شوید، شاد بودن زندگی را هم برای خود . هم برای کودک خود محقق ساخته اید.

برای شاد بودن بچه ها هر از چند گاهی با یک هدیه آن ها را غافلگیر نمایید و حس شادی و نشاط را برایشان فراهم سازید. با این کار اعلام می کنید که کودک برای شما مهم است و به او توجه دارید.

ما اگر بدانیم چگونه کودکی شاد داشته باشیم مطمئن باشید شاد کردن بچه ها خیلی کار سخت و پیچیده ای نیست.

 

جملات شاد بودن

منظور از جملات شاد بودن خواندن مطالبی است که برای شما شادی و شعف ایجاد کند و یا اینکه شما را به یاد اتفاقات شاد و مسرت بخش زندگی تان بیندازد.

در حقیقت جملات کوتاه شاد بودن بیانگر ایجاد فرصتی کوتاه برای شادی است که در زندگی نباید از آن چشم پوشی کرد.

بزرگان و اندیشمندان سخنان و پندهای ارزشمندی در این حوزه داشته اند که می تواند چراغ راه ما برای شاد بودن در زندگی باشد.

بودا در این باره می گوید: هیچ مسیری به سوی شادبودن وجود ندارد، شادمانی خود مسیر است. یعنی نباید شاد بودن خود را منط به رخ دادن اتفاق ها و رویدادهای خاصی نمود بلکه در راه رسیدن به خواسته ها از مسیر آن نیز لذت برد و شادی را تجربه کرد.

جیم ران می گوید: شاد بودن چیزی نیست که شما آن را برای آینده به تعویق بیندازید، بلکه چیزی است که برای امروز برنامه ریزی می کنید.

لئو تولستوی می گوید: یکی از اولین شرایط شاد بودن این است که نباید ارتباط بین انسان و طبیعت حذف شود.

دالایی لاما می گوید: هدف زندگی ما شاد بودن است.

امرسون می گوید: برای هر یک دقیقه ای که عصبانی هستید، شصت ثانیه شاد بودن را از دست می دهید.

 

شما هم اگر تجربه و راهی دیگر برای شاد بودن سراغ دارید، آن را در پایین همین مطلب با بقیه به اشتراک بگذارید.

 

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.