Home / مقالات / روش هایی که می تواند بهره وری در سازمان شما را بالا ببرد
بهره وری در سازمان
بهره وری در سازمان

روش هایی که می تواند بهره وری در سازمان شما را بالا ببرد

اگر تیم خود را مدیریت می کنید، برای بالا بردن بهره وری در سازمان خود ممکن است نیاز باشید رویکرد را تغییر دهید.

اگر کارمندان اشتباه کار می کنند، کار کم انجام می دهند و روحیه آنها پایین باشد که نه فقط به خاطر اشتباه اعضای شماست، بلکه این معنی را می دهد که باید مدیریت بهتری داشته باشید.

به عنوان یک مدیر، راه های متفاوتی وجود دارد که می توانید عملکرد سازمان خود را بیشتر کنید. به هرحال، اگر تیم شما عملکردی نداشته باشد شما هم نتایجی نخواهی داشت. به همین دلیل است که افزایش بهره وری در سازمان شما باید در اولویت باشد. وقتی تیم شما عملکردش را زیاد کند، تلاش هایتان نتایج چند برابر دارد و بهره وری در سازمان شما بالاتر خواهد رفت.

بهره وری بالا
بهره وری
  1. انتظارات خود را چند برابر کنید

قبل اینکه دنبال راه های دیگر برای بهبود عملکرد بهره وری در سازمان خود باشید، انتظارات شما باید کاملاً مشخص باشند. وقتی انتظارات کارکنان انجام شود، تأثیرات بیشتری خواهد داشت.

ممکن است اعضای گروه در کارهای خود اشتباهات کوچکی داشته باشند برای این که آنها هدف را دقیقاً نشناختند. تا آنجا که ممکن است ببینید انتظارات آن ها چیست. مهمترین نکته این است که اهداف با توضیحاتی که می دهند، همخوانی داشته باشد.

این موارد را با تک تک کارکنان مطرح کنید و از آنها سؤال بپرسید. سپس، چیزهایی که آنها لازم دارند را مشخص کنید.

  1. برای بالا بردن بهره وری در سازمان خود، استانداردهایی تعریف کنید

فرآیندهای پروژه به عنوان سرمایه گذاری مهم در عملکرد بهره وری در سازمان شما به حساب می آیند. نباید این طور باشد که هر بار کار جدیدی شروع می کنند، همه چیز را از نو شروع کنند. این نه تنها کارآمد نیست، بلکه بهره وری در سازمان را بالا نمی برد.

برای پروژه های خود یک الگو تهیه کنید. جزئیات خیلی مهم هستند. شما می خواهید از هرگونه تغییر بپرهیزید.

وقتی لازم است یک سری عملیاتی را مشخص کنید، عاقلانه است پیشنهادات برای تصحیح کردن آن ها را بپذیرید. این باعث می شود آنها هر موقع که می گذرد پیشرفت کنند.

  1. مهارت هر کارمند را برای بهره وری مشخص کنید

هر شخصی متفاوت است، به این معنی است که دوشخص هیچ وقت نقاط قوت و ضعف یکسانی ندارند. به جای این که با همه کارمندان یکسان رفتار کنید، تیم خود را طوری تنظیم کنید که مهارت های متفاوت در گروه وجود داشته باشد.

اگر به هرکسی مهارت های مختص خودش را بیاموزید، بهره وری سازمانی بیشتری خواهید داشت. می توانید نقاط ضعف و قدرت آن ها را بپرسید و همچنین گذشته کاری آن ها را فراموش نکنید. بعضی فکر می کنند در فروش خوب هستند، ولی کار آنها متفاوت است. با آن ها مشاوره کنید که به آن ها کمک می کند. آنها باید بدانند کجا موفق می شوند و کجا باید مبارزه کنند.

دو نفر از کارکنان را به ایجاد مهارت برای پر کردن جاهای خالی در مجموعه خودتان ترغیب کنید. به این صورت است که کارمندان درجاهایی که فرصت خالی وجود دارد، مهارت خود را تقویت کنند. این کار فرصتی است تا مهارت کل گروه تقویت شود و افراد در جهت انجام اهداف خود پیش بروند.

بهره وری در سازمان
بهره وری سازمانی بالا
  1. سپاسگزاری خود را نشان دهید

شناخت کارمندان مهم است. همان طورکه گفته اند؛ شناخت آسان ترین راه برای بهبود روحیه است.

هیچ کس دوست ندارد احساس کند تلاش هایش بیهوده است. یک کارمند می داند که ارزشمند است و با شرکت شما احساس امنیت بیشتری می کند و برای سخت کوشی بیشتر انگیزه پیدا می کند.

هرچه فرصت های شرکت شما بیشتر باشد، شرکت شما بیشتر پیشرفت و بهره وری در سازمان شما بالاتر می رود.

اگر تیم شما ضعیف باشد، انتظارات خود را بشناسید، استانداردهایی تعریف کنید و بهبود ببخشید. از نقاط قوت اعضای گروه خود اطمینان به دست آورید و همیشه از آنها سپاسگزار باشید. به عنوان یک مدیر، باید بهره وری در سازمان را بشناسید تا راحت تر مدیریت کنید و نتایج خوبی ببینید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.