Home / زندگی / کنترل استرس و اضطراب با ۵ راه حل ساده در زندگی فردی
کنترل استرس
کنترل استرس و اضطراب

کنترل استرس و اضطراب با ۵ راه حل ساده در زندگی فردی

استرس می تواند مثل یک قارچ در درون ما رشد کند و در ذهن ما تکثیر پیدا کند و اگر ما سستی کنیم و در صدد کنترل استرس بر نیاییم، بر ما چیره می شود.

در واقع، استرس یک جور سستی است. معمولاً مواقع مسابقات، کار بیش از حد و دیگر فعالیت هایی که از کنترل استرس شدید خارج می شوند، همراه است. وقتی مضطرب می شویم، به فکر شکست می افتیم.

آیا تنبلی به استرس ما دامن می زند؟ بعضی آمادگی ضربه خوردن از استرس را دارند. بعضی دیگر استرس همیشگی دارند. پس نگرانی ممکن است دردی باشد که به درمان نیاز دارد. ولی همه انسان ها درجات متفاوتی از استرس دارند، مهم این است که به دنبال راهی برای کنترل استرس باشند.

کنترل استرس و اضطراب
قدرت کنترل استرس و اضطراب

وقتی سیلی از نگرانی به سراغتان آمد چه کار می توانید انجام دهید ؟ این مسئله در کوتاه مدت حل نمی شود. تقلید کورکورانه از آنها، گودالی از افکار با در بسته ایجاد می کند که اطراف ما را احاطه می کند و ما عمیق تر و عمیق تر در آن فرو می رویم.

ما دو انتخاب داریم. با کنترل استرس در برابر این افکار پلید مقاومت کنیم یا اینکه اجازه دهیم بر ما غلبه کند. نگرانی تضعیف روحیه می کند و ما را از نظر عاطفی خسته می کند که ناگزیر از روبرو شدن با آن جلوگیری می کنیم. به یاد داشته باشید که این یک فرآیند فکری است. تجربیات به همان اندازه افکار ایجاد نمی کنندکه افکار تجربه کسب می کنند.

این کار زمان می برد. باید توقف کنیم و خودمان را از نگرانی خلاص کنیم. و سرانجام روش های جدید را جایگزین روش های قدیمی در جهت کنترل استرس کنیم. موقعی که تلاش کنیم در مورد احساساتمان فکر کنیم، می توانیم از پایه شروع کنیم و پیشرفت کنیم.

در ادامه ۵ روش ساده هست که به ما در کنترل استرس و اضطراب کمک می کند.

  1. مرتب چیزهای خوب را در زندگی به خود یادآوری کنید

این کار می تواند روزانه و حتی هر ۵ دقیقه باشد، تمرین قدردانی که به یک طرز فکر تبدیل می شود. ولی یادآوری چیزهای بد، نه تنها شما را خوشحال نمی کند، بلکه مضطرب تر می کند.

قناعت یک ثروت ذاتی است، تجمل گرایی یک فقر ساختگی است.

نگرانی وقتی اثر خود را نشان می دهد که ما از چیزهایی که داریم چشم پوشی می کنیم و به چیزهایی که نداریم فکر می کنیم.

  1. برای کنترل استرس و اضطراب انتخاب خود را محدود کنید

شما مجبور نیستید هرکاری انجام دهید. و عاقلانه تر هم نیست، شما باید بدانید برای کمتر خسته شدن چه چیزی نیاز نیست یا لازم به استفاده نیست؟ راز اصلی کنترل استرس و اضطراب جلوگیری از انباشتگی است.

  1. کارها را هر روز به نوبه خود به بهترین شکل انجام دهید

بعضی روزها بهتر از دیگران انجام می دهید. بعضی روزها که مریض هستم نمی توانم به همان اندازه که سالم هستم، کارم را انجام دهم، اما به بهترین صورت آن را انجام می دهم. دانستن اینکه به بهترین شکلی که می توانسته اید انجام داده اید، خیلی راضی کننده است. از آن مطمئن شوید.

کنترل استرس
کنترل استرس در زندگی
  1. با کنترل استرس علیه افکار قدیمی به جلو حرکت کنید

استرس و اضطراب باعث نگرانی بدون دلیل من می شود که حتی از آن رنج می برم. مثل یک ویروسی هست که انتهای عصب ما است و باعث درد می شود. در جهت مخالف این افکار برگردید. اجازه ندهید عادت همیشگی شما شود.

  1. با شجاعت و کنترل استرس از آن به عنوان محرک خود استفاده کنید

همانطورکه گفته، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. با کنترل افکار خود، می توانید نشاط را به زندگی خود برگردانید. به شما کمک می کند از خواب بیرون بیایید، به جای اینکه به خواب فرو روید. می تواند یک محرک قوی باشد. کمک می کند بهره وری بیشتری داشته باشید. فقط اجازه ندهید شما را بی حرکت یا نا امید کند.

مهم این است موقع مناسبی آن را بخوانید. مثل یک موج بلند آن را می بینید. برنگردید و اجازه ندهید شما را بی تحرک کند.

شجاعت باعث تعهد می شود که ترس آن را محدود کرده بود. برای مقابله با این اضطراب به جلو حرکت کنید.

شما هم اگر تجربه و راهکاری متفاوتی از کنترل استرس و اضطراب داشته اید، در پایان این مقاله اضافه کنید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.