Home / پول / چگونه پولدارتر شویم ؟
ثروت
پول

چگونه پولدارتر شویم ؟

با گرایش مثبت و سرشار از حق شناسی نسبت به پول می توانید به می توانید جای اینکه بنده و اسیر پول شوید، پول را خدمتگزار خود کنید.

این شما هستید که باید بر پول مسلط شوید، نه اینکه خود تحت سلطه آن قرار گیرید.زیرا مشیت الهی این بوده است که انسان بر همه عناصر تسلط و استیلا یابد. آگاهانه عادت قدردانی از پول را در خود بپرورانید و برای این قدردانی هیچ عذر و بهانه ای نیاورید.

اگر عذر و بهانه بیاورید و نسبت به پول حق شناس نباشید، بی درنگ حق ناشناسی شما را می فهمد و شما را دفع می کند.

چارلز فیلمور در این مورد می گوید: وقتی به پولتان دست می زنید مراقب اندیشه هایتان باشید، زیرا پول از طریق ذهنتان به منشاء همه جوهرها و همه ثروتها پیوسته است. وقتی به پولتان می اندیشید که مرئی و محسوس است و مستقیما به منشائی نامرئی و نامحسوس پیوسته است که بر وفق اندیشه هایتان آن را می بخشاید یا باز می ستاند، بیدار باشید که کلید همه ثروت ها یا علت تمام تنگدستیها در دست خودتان است.

شاید داستان آن اسکاتلندی بی احتیاط را شنیده باشید که سکه طلا را به جای یک پنی در ظرف جمع آوری اعانه انداخت. وقتی متوجه اشتباهش شد و خواست آن را پس بگیرد، خادم کلیسا نپذیرفت. اسکاتلندی فریاد زد که : وای بر تو، که یک سکه طلایم را در فردوس باز خواهم ستاند. خادم کلیسا پاسخ داد: تو سکه یک پنی را باز خواهی ستاند.

بیایید هرگونه گرایش درهم آشفته نسبت به پول را رها کنیم، زیرا ثمراتی درهم و آشفته به بار خواهد آورد.

همان طور که نباید با نظر تحقیر به پول نگاه کنید، نباید از آن بت بسازید و بپرستیدش. پول سرشار از آرزوی زندگی و تحرک و گسترش و فعالیت است.

پول دوست ندارد که کسی به آن چنگ بیندازد و به آن بچسبد و احتکارش کند یا جلوی گردش آنرا بگیرد. به راستی که گردش فعال پول توانگری می آورد. همان گونه که اقتصاد ملی بر گردش فعالانه پول متکی است، توانگری فردی شما نیز بر گردش فعالانه پول اتکا دارد.

منظور این نیست که نباید پول پس انداز کنید، بلکه نباید با مصرف نادرست آن، از ارج و اعتبارش بکاهید.

چند گرایش دیگر نیز درباره پول بسیار مهم است. مثلا همیشه یادتان باشد هیچ گاه این جمله ها را نگویید:

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل !

من که استطاعتش را ندارم !

دستم به دهانم نمی رسد !

چنین جملاتی دانه های فقر و تنگدستی را می کارند و به ناچار همان را به بار می آورند. تا آنجا که می توانید این افکار منفی را از خود دور سازید.

اندیشه شما درباره دریافت پول یا هرگونه برکت و نعمت دیگر نیز بسیار مهم است.

شیوه توانگرانه این است که موهبت یا سهمتان را به هر شکلی که به سویتان می آید با لطف بپذیرید و برای پذیرش خود کوچکترین عذر و بهانه یی نیاورید.

از دعا کردن برای پول یا اوضاع مالی بهتر نهراسید. بسیاری از بزرگان به هنگام نیاز برای کسب توانگری دعا می کردند. اگر نیاز مالی دارید، در کمال دل و جرات برای نیاز مالی ویژه تان دعا کنید و و از خداوند مهربان کمک بخواهید تا نیازتان را به طور کامل و در منتهای شکوهمندی برآورد.

منبع: مجله خلاقیت شماره ۵۶

اگر علاقمند به دریافت این نوع مقالات و فایلهای آموزشی رایگان دیگر هستید، کافی است آدرس ایمیلتان را وارد کنید :

[newsletter_signup_form id=3]

 

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.