Home / مقالات / چگونه موانع تغییر را بردارید
قدرت تغییر
تغییر

چگونه موانع تغییر را بردارید

اکثر انسان‌ها در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. اما چنانچه از نتایجی که در اثر تغییرات برایشان حاصل می‌شود مطلع باشند، سعی و تلاش جدی‌تری را برای ایجاد تغییرات خواهند کرد.

چگونه می‌توانید کارمندان خود را برای تغییر متقاعد کنید؟

کارمندان عموماً به تغییر مقاومت می‌کنند، برای اینکه با چیزی که هستند خیلی راحت‌ترند. برای آن‌ها سخت است که مزایای تغییر را از ثبات همیشگی آن ببینند.

این معنی نیست که هرزمانی خواستید چیزی را تغییر دهید، با آن‌ها جنگ و نزاع کنید. بلکه، می‌توانید باسیاست‌های کوچک خیلی از موانع و دلایل مقاومت را بردارید.

اغلب و زودبه‌زود با آن‌ها در ارتباط باشید

افراد به تغییر مقاومت می‌کنند، ولی گاهی آن‌ها را غافلگیر کنید. خیلی مهم است که کارمندانتان تا آنجا که امکان دارد بیشتر در روند کار قرار بگیرند. لازم نیست به آن‌ها چیزی دهید، اما مهم است که بدانند کی و چرا تغییر لازم است. ارتباط با آن‌ها را در کل مراحل ادامه دهید.

مزایا را توضیح دهید

واضح و صادقانه توضیح دهید که این سیستم جدید چه فایده‌ای خواهد داشت. البته می‌توانید اجازه دهید وظایف قبلی‌شان را در مدت کوتاه‌تر به انجام برسانند.

مقاومت‌های احتمالی را علیه خود بدانید

با هر تغییری، افرادی وجود دارند که شما می‌دانید کنار گذاشته خواهند شد. دلایل زیادی برای کم شدن افراد یک دسته وجود دارد. مهم نیست که چرا آن‌ها مقاومت می‌کنند، به‌هرحال از این احتمال آگاه باشید و قبل هر اتفاق ناخوشایندی کارهای لازم را انجام دهید و یا افرادی را جایگزین کنید. اگر شما نتوانید ذهن آن‌ها را تغییر دهید، حداقل نیاز به درگیری بیشتر در کارها دارید، که صدمات که ممکن است به وجود آید را کاهش دهید.

هدف علل اصلی است، نشانه‌ها نیست

بسیاری از مدیران به دنبال این هستند که تغییرات را از طریق فشار به جلو ببرند، اما وقتی این کار را می‌کنند، باعث ایجاد خشم و عصبانیت در افراد می‌شوند و در مردم این احساس را به وجود می‌آورند که اعتراض آن‌ها تأثیری ندارد.

به‌جای آن با کارمندان خود بنشینید صحبت کنید و ببینید دلیل مقاومت آن‌ها چیست. ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید انجام دهید تا ترس آن‌ها کاهش پیدا کند.

تغییر را محکم کنید

تا وقتی شما سیستم جدید را پیاده نکنید، کار شما پیش نمی‌رود. اغلب مردم مقاومت‌های بی‌صبرانه‌شان را توسط وصل کردن به روش‌های قدیمی که انجام می‌دادند، ادامه می‌دهند. آن‌ها را به‌عنوان حمله علیه برنامه‏ تان معنی نکنید.

گاهی برخی افراد با این نوع رفتار ممکن است درگیر می‌شوند، اگر دیگران فکر کنند آن‌ها درک روند جدید را به‌اندازه کافی ندارند.

اگر شما متوجه شدید مقاومت به این صورت اتفاق می‌افتد، سعی کنید علت را بفهمید و ببینید بهترین کاری که می‌توان انجام داد تا آن را کاهش داد، چیست.

یکی از بهترین روش‌ها این است که افراد را مطمئن سازید، وقتی آن‌ها از روش جدید پیروی می‌کنند، مزایای مثبتی دریافت می‌کنند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.