Home / زندگی / غلبه بر ترس با ۳ راهکار شجاعانه
غلبه بر ترس

غلبه بر ترس با ۳ راهکار شجاعانه

در ادامه راهکارهایی وجود دارد که باعث می‌شوند با غلبه بر ترس خود در زندگی شجاعت داشته باشید.

تمام احتمالاتی که بعید است را از ذهن خود بیرون کنید

درباره چیزهایی که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید نگران نباشید. وقت خود را با فکر کردن درباره چیزهای بد که ممکن است برایتان اتفاق بیفتد تلف نکنید.

در غلبه بر ترس وقت خود را صرف نقشه کشیدن و توطئه‌چینی نکنید و راه‌هایی بچینید تا مطمئن باشید از این اتفاقات نخواهد افتاد.

مردم شجاع درباره چیزهایی که نمی‌توانند کنترل کنند یا احتمال دارد اتفاق نیفتد نگران نیستند.

آن‌ها بر چیزهایی تمرکز می‌کنند که می‌توانند کنترل کنند.

غلبه بر ترس

قبل از اینکه شروع به انجام کاری بکنید با ترس خود روبرو شوید

موقعیت‌های پیچیده را قبل از اینکه اتفاق بیفتند مجسم کنید. فهرستی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است بیفتد را تهیه کنید، و احتمالاً می‌بینید که موقعیت برای این‌ها خیلی هم بد نیست.

یکی از دوستانم چند سال پیش خیلی چیزها را ازدست‌داده بود، ماشین، زمین، خانه، جواهرات و کارت اعتباری. او همه را ازدست‌داده بود.

الآن که به گذشته برمی‌گردد، هر موقع با یک تصمیم سختی روبرو می‌شود با خود می‌گوید، بدترین حالت برای من چیست؟

و به خود جواب می‌دهد، قبلاً بدترین برای من اتفاق افتاده و من نجات پیدا کردم. این مسئله‌ای بدتر نیست.

شما برای از دست دادن چیزهایی که از دست دادید، غلبه بر ترس خود داشته باشید، نباید بترسید.

اما وقتی با ترس خود روبرو شدید، می‌توانید آن را برطرف کنید. وقتی بدترین حالتی که ممکن است را تصور کردید، خواهید دید که قدرت درونی شما با آن مقابله می‌کند، حتی اگر بدترین سناریوها پیش بیاید.

و بهترین قسمت اینجاست: ممکن است هیچ‌وقت با موقعیت‌هایی که از قبل پیش‌بینی کرده بودید، روبرو نشوید.

چرا؟ برای اینکه قبلاً فکر آن را کرده‌اید. با فکر کردن به اتفاقاتی که ممکن است بیفتد، روش خود را تجسمی‌کنید تا مطمئن شوید کار نمی‌کند.

ترس

برای غلبه بر ترس دنبال چاره باشید

نتایج راه انداختن ترس به درون خود را تجسم کنید. واقعاً فکر می‌کنید ترس دارد! پس فواید بلندهمتی را نیز احساس کنید.  به هر دو مورد دقت کنید و تفاوت‌های بین آن دو را نیز احساس کنید.

اگر تا حالا به انجمن‌های فروش دعوت‌شده‌اید و از صحبت در میان جمع می‌ترسیدید، پس چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟

شما باید دعوت را رد کنید و خوب بدانید که ترس شما را عقب نگه می‌دارد. یا اینکه باید به کلاس‌هایی بروید، کتاب بخوانید و با دوست خود تمرین کنید.

خودتان را ببینید که دنیای جدید قدم می‌گذارید. شما هر فرصتی را باید قبول کنید تا شهرت بیشتری در زمینه خود به دست بیاورید. و فرصت‌هایتان را برای موفقیت در آینده افزایش دهید.

یک‌بار دیگر، انتخاب با شماست. با غلبه بر ترس خود نیروی دوباره بگیرید، یا اینکه با ترس‌های خود روبرو شوید. این بستگی دارد چگونه چیزی را می‌خواهید.

این بستگی دارد انتخاب کنید چگونه زندگی کنید. آیا می‌خواهید قدم بعدی خود را با ترس بردارید، یا اینکه آن را با شجاعت خود بسازید و فرصت‌های جدیدی را برای خود ایجاد کنید؟

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.