Home / زندگی / راه‌های رسیدن به آرامش
به آرامش رسیدن
آرامش

راه‌های رسیدن به آرامش

وقتی احساس درهم شکستگی می‌کنیم، چه راه‌هایی سریعاً آرامش‌بخش هستند ؟

بیشتر مردم نمی‌دانند چقدر استرس دارند تا اینکه احساس درهم شکستگی کنند. حوادث استرس‌آور یا حوادث بد به نظر می‌رسد برای یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و شما ممکن است به‌سرعت حس ناامیدی کنید.

به‌هرحال آن‌ها اتفاق می‌افتند، که باید برای مقابله استراتژی‌هایی داشته باشید. وقتی با استرس احساس درهم ریختگی می‌کنید و نیاز دارید سریعاً فکر و جسمتان را آرامش ببخشید.

اینجا ۵ راه سریع و راحت برای برگرداندن آرامش شما هستندکه در هر موقعیت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۱- پیاده‌روی کنید

تمرینات برای رهایی از استرس عالی هستند. که به انتشار اندورفین کمک می‌کنند. پیاده‌روی مواقع استرس فواید کوتاه‌مدت و بلندمدت زیادی دارد.

دیدگاه‌های جدید را در افکار شما ایجاد می‌کند. با راه رفتن با دوست خوب می‌توانید راه خوب برای حمایت اجتماعی پیدا می‌کنید و با پیاده‌روی در تنهایی به خیلی چیزها می‌توانید فکر کنید و به حالت خوش‌بینی برگردید.

۲- نفس عمیق بکشید

اگر در موقعیت خوبی نیستید، نفس کشیدن عمیق به شما احساس بهتری می‌دهد. اکسیژن بیشتری به بدنتان می‌رسد و کشش بیشتری در بدنتان احساس می‌کنید. که می‌توانید هر موقع و هر جا انجام دهید، حتی اگر موقعیت شما خوب نباشد.

۳- به ذهن خود استراحت دهید

اگر می‌توانید چند دقیقه با خود آشتی کنید. تصورات و راهنمایی‌های فکری راه خوب برای برگرداندن آرامش به ذهن است.

راحت می‌توانید این کار را انجام دهید و ازنظر روحی به خود آرامش دهید. با تمرین، راحت می‏توانید خوشحالی را برگردانید و وقتی استرس دارید، احساس آرامش بیشتر کنید.

۴- موقعیت خود را مجدداً نظم دهید

بعضی اوقات تجربیات پراسترس ما به خاطر طرز فکری است که به آن داریم. اگر شما خود را در موقعیت متفاوت قرار دهید ممکن است بتوانید به چیزهای دیگری برسید، که سبب می‌شود استرس شما کمتر شود.

کمی بیشتر در مورد استرس‌های روانی و عاطفی که توسط بدبینی ایجاد می‌شوند، و همچنینی دیگر الگوهای فکری تخریب‌کننده بخوانید. و یاد بگیرید چگونه می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. بسیار مفید خواهد بود، وقتی‌که پراسترس هستید.

۵- برنامه‌های آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی داشته باشید

تمرینات آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی یک تکنیک کشش و آرامش سازی ماهیچه‌های شما است که احساس راحتی و آرامش می‌کنید.

یکی از تکنیک های مورد علاقه من است که برای هرکسی می‌توان آن را انجام داد. و با تمرین می‌توانید هرگونه تنش و انقباض را از بدن خود آزاد می‌کنید و تا چند ثانیه احساس آرامش در بدن خود می‌کنید. به شما کمک خواهد کرد احساس آرامش بیشتری کنید و بهتر می‌توانید شرایط را در دست بگیرید.

وقتی بتوانید به خود آرامش دهید، موقعیت بهتری در مواقع پراسترس پیدا می‌کنید. یک ایده خوب برای کم کردن استرس و جز عادات زندگی سالم است که می‌توانید سطح استرس خود را به‌طورکلی کاهش دهید تا استرس کمتری را تجربه کنید و کمتر در مواجه‌شدن با موقعیت‌های پراسترس صدمه ببینید.

یک نظر

  1. با تشکر از مقاله خوبتون
    ۳ مورد اول که حقیقتاً مفید هستند و شخصاً هر روز ازشون استفاده میکنم

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.