Home / زندگی / روش های تاثیرگذاری بر دیگران
تاثیرگذاری بر دیگران
تاثیرگذاری

روش های تاثیرگذاری بر دیگران

بعضی افراد جامعه وجود دارند که قدرت نفوذ و تاثیرگذاری بیشتری بر دیگران دارند.

در هر کاری پیشروان خوب وجود دارد: افرادی که قبل اینکه اتفاق بیفتد آن را تشخیص می‌دهند، پیشرو هستند و می‌توانند به افراد هم سن خود آموزش دهند. این افراد پیشرو افراد قوی با فرصت‌هایی هستند که در کار و غیر آن قدرت نفوذ دارند.

اگرچه راه طولانی است که به آن سطح از قدرت رسید، ولی باید تلاش کنید تا به این افکار پیشرو به خاطر فایده‌هایی که در آن است، برسید. اینجا پنج قدم از مهم‌ترین روش های تاثیرگذاری بر دیگران را بیان می‌کنیم:

  1. افراد پیشرو که در زمینه شما وجود دارند را پیدا کنید

چه کسی این جاده را هموار کرد؟ کسانی که در زمینه شما موفق بودند و مورد تحسین قرار گرفتند را پیدا کنید. افراد تاثیرگذار را ببینید تا بتوانید تأثیرگذاری را جستجو کنید، ببینید چگونه به آن موقعیت رسیدند و تأثیرگذاری خود را مقایسه کنید. همچنین کسانی که رتبه‌های بالا به دست آوردند و مطالب اختصاصی خود را جستجو کنید.

دقت کنید و افراد را به هر روشی که می‌توانید پیدا کنید: از آن‌ها در سایت‌های اجتماعی پیروی کنید، با آن‌ها اتصال برقرار کنید و در مورد تاریخ و حرفه آن‌ها تحقیق کنید.

قدرت خود را با آن‌ها تقسیم کنید و در قسمت‌هایی که شکست خوردند نیز آگاه باشید. آیا آن‌ها در سایت‌های اجتماعی مطلبی گذاشتند؟ چه نوع مطالبی می‌گذارند و دید آن‌ها چیست؟

مقاله‌های خود را کجا منتشر می‌کنند؟ از دستاوردهای آن‌ها برای خود به‌عنوان یک معیار برای رسیدن و پیشی گرفتن استفاده کنید، اما از اشتباهات و ضعف‌های آن‌ها نیز درس بگیرید.

علاوه بر این، مخاطبان این افراد پیشرو را نیز شناسایی کنید. با کسانی که با این افراد ایده به اشتراک می‏گذارند ارتباط برقرار کنید و با روش خود پیشرفت کنید.

  1. محدوده تمرکز خود را تنگ‌تر کنید

زمینه فکری شما دارای بخش‌های متعدد است. دقیقاً پیدا کنید کجا مناسب شماست. نقاط قوت شما کجاست؟ همکاران خود که تحت تأثیر کار شما قرار گرفتند را پیدا کنید؟

کاملاً تخصص خود را بدانید و چیزهایی که نیاز دارید یاد بگیرید. یک کلی‌گرا هیچ متخصص نمی‌شود. آیا می‌خواهید یک متخصص شوید؟ کلی بودن را متوقف کنید. ببینید اشتیاق و استعداد شما در کجاست و به سمت آن بروید.

  1. شبکه ارتباطی داشته باشید

در کنفرانس‌ها و اینترنت، فرصت‌های زیادی وجود دارند تا با افراد پیشرو ارتباط برقرار کرد. ایجاد ارتباطات راهی برای حرفه و زمینه کاری شما است.

البته ایجاد ارتباط یک بخش مهم برای تبدیل‌شدن به یک فرد پیشرو است. همینطورکه ارتباط خود را گسترش می‌دهید، تأثیرگذاری شما بیشتر می‌شود.

اما برای رشد ارتباطی خود باید تلاش کنید. وقتی با افراد روبرو می‌شوید، وقایعی که در ارتباط با اشخاص است را دریافت کنید.

ارتباط با سایت‌های اجتماعی را پیگیری کنید و راه‌های دیگر برای ارتباط پیدا کنید، مثل‌اینکه به آن‌ها مطلب بفرستید و یا برای آن‌ها پست بگذارید.

با افراد حرفه‌ای دیگر در ارتباط باشید که به شما کمک می‌کند توجه بیشتری جلب کنید. افراد بیشتری اسم شما را می‌دانند و در مورد رهبری شما زمزمه می‏کنند.

  1. خود را منتشر کنید

سایت شما دروازه ورود به فکر کردن به رهبری است. این مکانی را برای شما ایجاد می‌کند که عقاید خود را تقسیم کنید و دانش خود را توصیف کنید.

اتفاقات خوب در اشکال متفاوت ایجاد می‌شوند، اما از پایه که باید آن را خوب سرپرستی کرد. سؤال‌هایی که مردم از شما می‌پرسند را پیدا کنید و به آن‌ها با بینش جدید خود جواب دهید.

نظم بخش مهمی از گفتن در مورد خود است. کافی نیست تا هر هفته چند مقاله به‌طور پراکنده بدهید، حتی اگر آن‌ها خیلی خوب باشند.

یک برنامه‌ای طراحی کنید که شنوندگان از آن پیروی کنند. مطمئن باشید آن‌ها می‌دانند کی مطلب می‌گذارید پس آن را به جلو پیش ببرید. تبدیل‌شدن به یک فرد پیشرو تعهد و تلاش می‌خواهد. تنها با چند پست امکان‌پذیر نیست.

مقاله‌هایی در مورد خود منتشر کنید که اعتبار شما را افزایش می‌دهد. یک وبلاگ معتبر راحت‌تر می‌توانید خود را به‌عنوان عضو جدید بقبولانید و بعد آن خود را بهتر می‌توانید توسعه دهید.

وقتی مقاله‌هایی در مورد خود منتشر می‌کنید، خود را به‌عنوان یک مرجع تاثیرگذاری به دیگر رسانه‌ها معرفی می‌کنید.

  1. به‌عنوان فرد مهمان پیشنهاد دهید

پیشنهاد دادن به‌عنوان یک فرد یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید خود را به‌عنوان یک پیشرو قرار دهید.

وقتی افراد اسم شما را در نشریات مورد اعتماد می‌بینند، اعتبار شما بیشتر می‌شود. این‌یکی از آخرین مراحل و شاید از چالش انگیزترین راه‌ها برای به دست آوردن موقعیت یک فرد پیشرو است.

سنگ‌فرش چیزی نیست که شما برای آنچه می‌خواهید برسید به‌آرامی بر روی آن راه بروید. خودش یک هنر است.

تحقیقات خود را درباره هر فردی که به شما چیزی پرتاب می‌کند انجام دهید. اهداف خود را تنظیم کنید و از کوچک شروع کنید.

فکر کنید دوست داشتید ببینید که در مورد شما منتشرشده و اکنون زمان آن رسیده است. در مورد سایت‌های اختصاصی و مخاطبان آن تحقیق کنید.

فایده‌های رهبری فکری روشن است. یک جاده است که وارد شدن در آن می‌تواند دلهره‌آور باشد.

افراد با تاثیرگذاری بالا که وجود دارند را ببینید، تخصص خود را قوی کنید، ارتباط داشته باشید، در مورد خود منتشر کنید، مطلب بگذارید و درنهایت رتبه خود را میان این‌همه افراد پیدا کنید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.