Home / زندگی / راهکارهایی برای داشتن احساس خوب در زندگی
احساس خوب

راهکارهایی برای داشتن احساس خوب در زندگی

هر گاه احساس کردید که پشتیبانی و تقدیری مطابق با رویا هایتان از دیگران دریافت نکرده اید، این راهکار ها را به کار ببندید

تفکر توجه کردن به لحظه

ابن راز را همواره به یاد داشته باشید: حرف زدن بسیار ساده تر از عمل کردن است، اما به هر حال باید عمل کرد.

همچنان به لحظه فکر کنید و بر رسالت تان متمرکز شوید. هر چند تحقق این امر آسان نیست، راهی اثر بخش برای زنده بودن است.

مغز انسان با حفظ تمرکز و توجه، کمتر دچار افسوس و حسرت خواهد شد؛ بنابراین هر گاه که احساس خوبی نداشتید به مسیرتان ادامه دهید. ناراحتی خود را به زبان آورید و درباره اش صحبت کنید. سپس به کار خود برگردید و از تأمل بیش از حد درباره آن موضوع اجتناب کنید.

هنگامی که ما با خود و رسالت مان به عنوان آدمی صادق هستیم، کار و زندگی صادقانه مان، ما را به مکان های مثبت و آرزو هایمان خواهد برد.

 

هم بپرسید و هم بگویید

اگر احساس می کنید که کنار گذاشته شده اید یا مورد پشتیبانی قرار نمی گیرید، با افرادی صحبت کنید که پشتیبانی شان برای شما از همه چیز مهمتر است. به آنها بگویید که چه چیزی را تجربه می کنید. سپس به آنها بگویید که احساس می کنید باید چگونه مورد پشتیبانی قرار گیرید. تنها در دنیای ایده آل، افراد امور مهم زندگی ما را نگفته می دانند!

اما در دنیایی واقعی قرار نیست که این اتفاق بیفتد. بنابراین به دیگران بگویید که دوست دارید چه چیزی را بشنوید یا اینکه دوست دارید چگونه مورد پشتیبانی قرار بگیرید.

 

کمی خودتان را جای دیگران بگذارید

هر لحظه که این فکر در ذهن مان خطور می کند که فلانی و فلانی درباره ما چه فکری می کنند؛ اما تا به حال به این مسأله فکر کرده ایم که دیگران با وجود مشکلاتشان شاید اصلا درباره ما فکری نکنند؟

برخی اوقات به قدری درگیر زندگی روزمره مان هستیم که متوجه نمی شویم که چطور نا خواسته بر اطرافیان مان تأثیر می گذاریم. اکنون برای یک لحظه هم که شده خود را به جای دوستتان بگذارید. اگر او در گذشته عشق و حمایت خود را نثارتان کرده، احتمالا امروز از عمد شما را نادیده نگرفته است؛ او فقط مشغله دارد.

 

برای موفقیت اقدام مهم خود را انجام دهید

داشته هایتان را بستایید، زیرا شما از صمیم قلب می دانید که شایستگی اش را دارید. شما دستاورد و تغییر بزرگی را در زندگی تان ایجاد کرده اید، بنابر این چرا باید با احساس تأسف برای خودتان، شاذی تان را خراب کنید؟

شکی نیست که شنیدن تحسین از زبان دیگران خوب است؛ اما اگر این گونه نیست، آن را به فرصتی تبدیل کنید تا به خودتان عشق بورزید. احتمالا این روزها فراموش نکرده اید که برای خودتان گل بخرید!

 

ظاهرسازی نکنید

واقع بین باشد، بعضی اوقات دیگران به سادگی با تغییرات مورد نظر شما موافقت نمی کنند. البته این مسأله دلایلی دارد، اما دلایل مهم نیستند؛ زیرا شما می دانید که برای بهبود شرایط زندگی تان باید این تغییرات را انجام دهید و همه نیز حرف شما را نخواهند فهمید. در نتیجه منصفانه نیست از همه اطرافیانتان انتظار داشته باشید که به اندازه شما رشد کرده و تغییر کنند.

با خوتان صادق باشید و با اطرافیان با احترام و دلسوزی رفتار کنید. مادامی که این رفتار را از خود نشان دهید به نتیجه رسیدن یا نرسیدن فعالیت تان چندان اهمیتی ندارد، زیرا همواره کسی شما را پشتیبانی می کند، چه شما او را ببینید چه نبینید.

اگر علاقمند به دریافت این نوع مقالات و فایلهای آموزشی رایگان دیگر هستید، کافی است آدرس ایمیلتان را وارد کنید :
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.