Home / زندگی / چگونه هدف‌گذاری کنیم ؟
تعیین هدف
هدف گذاری

چگونه هدف‌گذاری کنیم ؟

تا حالا برای خود هدفی داشته‌اید و هیجان‌زده شده باشید تا آن را انجام دهید؟ در ابتدا ما باید بدانیم که چگونه هدف گذاری کنیم 

شما به سمت جلو حرکت می‌کنید و زندگی تلاش می‌کند مشکلات و موانع را بر سر راه شما قرار دهد. قبل اینکه به هدف خود برسید، شما را به گوشه‌ای می‌کشاند . آیا دلسرد می‌شوید؟ آیا احساس می‌کنید، منصرف شده‌اید؟

 

۸ راه حل برای اینکه بدانیم چگونه هدف‌ گذاری کنیم!

  • خودتان را یک اولویت قرار دهید

شما احتمالاً دیگران را قبل خود قرار داده‌اید. این خوب است که از دیگران کمک بگیرید، ولی اگر دیگران را قبل خود اهدافتان در اولویت قرار دهید، زودتر شکست می‌خورید.

این برای ما سخت است که مراقب دیگران باشیم. هر کاری که برای خودمان انجام دهیم، احساس گناه می‌کنیم.

اگر ما مراقب خود نباشیم، نمی‌توانیم از دیگران مراقبت کنیم. جدا به خود اهمیت دهید. خودتان نیز مهم هستید. با خودتان مهربان باشید. یک عادت سالم در زندگی هست.

  • در هر مرحله اهداف معین و واضح داشته باشید

قدم‌های کاربردی بردارید، مهم نیست که آن‌ها چقدر کوچک هستند، از آن‌ها استفاده کنید. این راهی برای شما می‌شود که پیشرفت خود را می‌توانید اندازه بگیرید.

گام‌های کوچک خود را کم نکنید. این قدم‌های کوچک شما راهنمایی می‌کنند که با آن بهتر و آسان‌تر می‌توانید حرکت کنید.

  • سیستم خود را تنظیم کنید

سیستم‌ها ابزارهایی برای رسیدن به هدف و هدف‌گذاری هستند. از سیستم‌ها استفاده کنید که با شما و زندگی شما کار می‏کنند و کمک می‌کنند هرکدام از قدم‌های زندگی خود را کامل‌تر کنید.

مانند: دفترچه، تقویم و برنامه یا شاید یک دستیار مجازی. داشتن یک سیستم خوب می‌تواند پیشرفت روبه‌جلو را در شما حفظ کند و یا حداقل در یکجا ثابت نگه می‌دارد وقتی در زندگی شما اتفاق‌هایی می‌افتد و شما را به جهات مختلف می‌کشانند.

 

  • به فرآیندی که تنظیم می‌کنید، متعهد باشید

به خودتان یادآوری کنید، این یک فرآیند است. وقتی خودتان رفتار خود را تغییر می‌دهید، مهم نیست که هدف شما چیست.

وقتی به سمت هدف خود حرکت کنید، یک عادت جدید می‌توانید ایجاد کنید. اعتمادبه‌نفس در شما ایجاد می‌شود.

به خود مطمئن می‌شوید. وقتی زندگی سخت می‌شود، دیدن اهدافمان، به خاطر شرایطی که با شکست به وجود می‌آید، شروع به از بین رفتن می‌کند. به این دلیل است که قدم‌های کوچک اساسی هستند. آن‌ها حرکت و پایداری را برای ما آسان می‌کنند.

تا اینجا ۴ راه حل برای اینکه چگونه هدف گذاری کنیم , یاد گرفته اید

  • بر پیشرفت نظاره‌گر باشید

با داشتن راهی برای نظاره پیشرفت خود، شما را مطمئن‌تر می‌کند. وقتی قدم‌های خود را ایجاد کردید و سیستم خود را تنظیم کردید، این را نیز تنظیم کنید.

اگر قدم‌هایتان یا حرکتتان به سمت جلو باشید، خواهید فهمید. اگر غیرازاین باشد، آن را اصلاح می‌کنید و ازآنچه مانع پیشرفت می‌شود، جلوگیری می‌کنید. به یاد داشته باشید این بخشی از فرآیند است و حرکت روبه‌جلو را حفظ می‌کند.

به عنوان مثال مقاله درس خوان شویم را بخوانید!

  • از چند کار انجام دادن بپرهیزید

به ذهن خود استراحت دهید و در یک‌زمان بر یک‌چیز تمرکز کنید. وقتی بر روی اهداف خود کار می‌کنید نیاز دارید بر آن‌ها تمرکز کنید، نه هیچ‌چیز دیگر.

این به این معنی نیست که از دیگر وظایف خود چشم‌پوشی کنید و یا از فرزندان خود غافل شوید. این معنی را می‌دهد، وقتی با خانواده خود هستید با خانواده خود باشید.

بر آن‌ها تمرکز کنید. آن‌ها را در هر زمان دوست داشته باشید. بخشی از زمان را هم به کار بروی اهداف خود اختصاص دهید. از چیزهایی که باعث حواس‌پرتی می‌شود، مانند تلفن و فکر بر روی مرحله بعدی خود بپرهیزید.

این در مورد خود شماست. آن را روزانه انجام دهید و مثبت باشید. اگر نیاز دارید، تأثیرگذاران مثبت را بگردید و داستان‌هایشان بشنوید.

یاد بگیرید بگوئید “خیر” لازم نیست هر چیزی را برای دیگران انجام دهید. آیا خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟

آیا احساسات فعالیت‌های شما را تعیین می‌کنند؟ احساسات می‌آیند و می‌روند. اگر احساس عاطفی دارید، احساس کنید، آن را بپذیرید و اجازه دهید برود و مجدد بر هدف خود تمرکز کنید.

همیشه امید قادر به دیدن نور علی‌رغم وجود تاریکی است.

  • قدردانی

این مهم است. سپاسگزاری برای فرصت‌ها، مردم و زندگی شماست.

اگر ازآنچه که الآن دارید، نتوانید قدردانی نکنید، چگونه می‌توانید وقتی به هدف خود رسیدید تشکر کنید؟ هرکدام از ما در زندگی تجربیات و تلاش‌هایی داشته‌ایم.

این مبارزات و تجربیات کسی که هستیم، را شکل می‌دهند. این‌ها درس‌هایی هستند که شما را می‌سازند یا در هم می‌شکنند. این انتخاب برای شماست و تعیین می‌کند در دستیابی به هدف خود موفق باشید.

اگر تا اینجا متوجه شدید که چگونه هدف گذاری کنیم می توانید دانلود رایگان دستورالعمل رازهای هدف گذاری در برنامه داشته باشید.

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.