Home / زندگی / چگونه مشکلات زندگی را حل کنیم
مشکلات زندگی
مشکلات

چگونه مشکلات زندگی را حل کنیم

بزرگی می‌گوید مهم نیست که در زندگی زمین بخورید مهم این است که را برخاستن از زمین و پیروزی بر مشکلات زندگی را آموخته باشید.

در زندگی همه انسان‌ها مشکلات بزرگ و کوچک متفاوتی پدید می‌آیند و هرازگاهی ممکن است زندگی روزمره و عادی‌مان را به چالش بکشد و ما را از فرم ایدئال و آرمانی جدا سازد. به این نکته بسیار مهم باید توجه فرمایید که این اتفاق مختص شما نیست و ممکن است در این عالم هستی برای صدها هزار و یا میلیون‌ها نفر مانند شما رخ دهد.

این حوادث ممکن است گاهی مادی یا در بعضی‌اوقات معنوی باشد. ممکن است مربوط به روابط خانوادگی شما باشد و یا یک مشکل شغلی گریبان گیر شما شده باشد. رد هر صورت در هر برهه زمانی از زندگی‌مان و در هر موقعیت عاطفی، روحی، شغلی و مادی که باشیم ممکن است اتفاقاتی برایمان حادث شود که مطلوب ما نیستند و آن‌ها را مشکل بنامیم.

حال می‌خواهیم ببینم با این مشکلات زندگی باید چه برخوردی داشته باشیم و چگونه با موفقیت از مشکلات زندگی عبور نماییم.

مشکلات در زندگی یا مسئله؛ راه‌حل اصلی

در نخستین گام برای برخورد با ناملایمات زندگی باید این دیدگاه را داشته باشیم که کلمه “مسئله” را جایگزین کلمه “مشکل” سازیم. پس این متد فکری را برای خود داشته باشیم که در زندگی هیچ مشکلی وجود ندارد و هر آنچه نامطلوب ماست و برایمان رخ می‌دهد فقط یک مسئله است.

اما فایده این دیدگاه و طرز تفکر چیست؟

اول این‌که وقتی می‌گویید مسئله، ذهن ناخودآگاه شما به دنبال راه‌حل می‌گردد و به شما تلقین می‌شود که مسئله یک امری حل‌شدنی است و حتماً چاره هم دارد.

دوم اینکه به‌جای غصه خوردن و بیان جملات منفی و تخریبی مرتب به خود یادآوری می‌کنید باید راه‌حل آن را پیدا کنید، پس انرژی و توان خود را جذب می‌کنید تا از آن به‌درستی عبور کنید.

تمام راه‌حل‌ها را روی میز بچینید

گام بعدی این است که تمام راه‌حل‌های این مسئله را در جلوی مسیر خود قرار دهید، به‌عبارت‌دیگر بر روی یک کاغذ همه مسیرهایی که منجر به حل مسئله خواهند شد را یادداشت نمایید.

تمامی راه‌حل‌هایی که به ذهنتان می‌رسد تا این مسئله را حل نمایید را بنویسید، شاید بعضی راه‌حل‌ها خیلی ساده و پیش‌پاافتاده باشند یا اینکه بسیار سخت و نشدنی به نظر برسند. اصلاً به سهولت یا سختی راه‌حل توجه نکنید، فقط همه گزینه را گردآوری کنید. این کار هم به شما روحیه می‌دهد و هم اعتمادبه‌نفس شمارا بالاتر می‌برد که این بحران پیش‌آمده چقدر راه‌حل‌های متفاوت و فراوانی دارد.

حال به هریک از راه‌حل‌ها امتیاز دهید و ببینید از کدام راه مطمئن‌تر و آسان‌تر به هدف خواهید رسید. به یاد داشته باشید که کوتاه‌ترین راه همیشه بهترین راه نخواهد بود. بنابراین از درست بودن مسیری که انتخاب می‌کنید مطمئن شوید.

مشورت بگیرید

اگر به چندین مسیر برای حل یک مسئله برخورد کردید، حتماً سعی کنید مشورت بگیرید. این مشورت می‌تواند از افراد باتجربه و مشاوران آگاه در حوزه آن مسئله باشد.

مشورت کردن سبب انتخاب درست‌تر و با دقت تر خواهد شد که در پایان مسیر حل مسئله نتایج موفق‌تری را به همراه خواهد داشت.

بهترین راه‌حل را عملی کنید

پس‌ازاینکه بهترین راه‌حل را فکر خودتان و مشورت صاحب‌نظران پیدا کردید، دیگر درنگ جایز نیست. باید اقدام کنید. باید بهترین و درست‌ترین مسیر را که یافته‌اید را عملی سازید و از شک و دودلی پرهیز کنید.

با این راهکارهای کوچک اما شدنی بر تمام مشکلات؛ ببخشید بر تمام مسائل ریزودرشت زندگی‌تان چیره خواهید شد.
[newsletter_signup_form id=3]

2 نظرات

  1. مقاله خیلی جالبی بود
    دمتون گرم

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.