Home / زندگی / چگونه بچه‌های موفق داشته باشیم
بچه موفق
بچه های موفق

چگونه بچه‌های موفق داشته باشیم

هر والدینی خواهان بچه‌های موفق می‌باشد. این مهم‌ترین آرزوی یک پدر و مادر می‌تواند باشد. البته این آرزو با واقعیت کاملاً متفاوت است. چه چیزی موفقیت کودک را تضمین می‌کند؟

هیچ انکاری نیست که والدین موفق نقش مهمی در ستاره‌ای شدن بچه‌هایشان بازی می‌کنند. والدینی که اثربخش نیستند و بی‌توجه به هوش و استعداد ذاتی بچه هستند  نمی‌توانند به مشکلات تحصیلی و تربیتی بچه‌های خود به‌درستی رسیدگی کنند.

والدین خوب نیاز مبرم برای به دست آوردن بچه‌های موفق است.

والدین موفق چطور به نظر می‌رسند. دستور خاصی برای ترقی بچه‌ها وجود ندارد.

 

۱۰ مورد مشترک پدر و مادرها برای داشتن بچه‌های موفق از نظر روانشاسان

 

۱- به کودکان کارهای منظم داده می‌شود

محققان نشان دادند وقتی به بچه‌ها کارهای روزمره‌شان در همان سال‌های اول داده می‌شود، حس مسئولیت‌پذیری، تسلط و اعتمادبه‌نفس در آن‌ها پرورش می‌یابد.

۲- انتظارات ایجاد می‌کنند

انتظارات درست برای بچه‌ها در والدین موفق ضروری است. بچه‌ها با انتظارات که برای آن‌ها ایجاد می‌شود، ترقی می‌کنند.

انتظارات را به‌اندازه کافی بالا بگیرید که بچه‌ها خود را مجبور به تلاش تا جایی که امکان دارد، کنند. برای مثال بچه‌هایی که پدر مادرشان از آن‌ها انتظار رفتن به دانشگاه دارند، می‌روند.

داشتن انتظارات خوب از بچه‌هایتان آن‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

۳- مهارت‌های خوب آن‌ها را پرورش می‌دهند

کودکانی که برای کنترل خشم، دیر گرفتن پاداش و به‌درستی آموزش داده می‌شوند، به دستیابی به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوند. نبود راهکارهای مناسب می‌تواند به نگرانی‌های سلامت و تندرستی در کودکان شود.

۴- مفهوم شکست را به کودکان می‌آموزند

کار پدر مادر مدیریت و به حداقل رساندن خطر است، نه کامل آن. والدین موفق می‌دانند شکست جزئی از زندگی است.

تحقیقات نشان دادند بیشتر موفقیت‌ها از شکست به دست می‌آیند. این‌که والدین به بچه‌هایشان مفهوم شکست بیاموزند برای آن‌ها کاری دشوار اما اساسی است. شکست‌هایی که به موفقیت منتهی می‌شود به نمو شخصیت فرزندتان، انعطاف‌پذیری و توانایی کلی‌تان کمک می‌کند.

۵- مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند

در جهان امروز، هوش اجتماعی به‌عنوان قوه درک مطرح است. مطالعه‌ای که ۲۰ ساله شامل ۷۰۰ فرزند بود نشان داد بچه‌هایی که رقابت اجتماعی دارنده احتمال بیشتر درجات دانشگاهی به دست می‌آورند و کار تمام‌وقت داشتند.

وقتی والدین به بچه‌هایشان همکاری با یکدیگر را در روابط اجتماعی می‌آموزند، موفقیت حتمی است و قادر هستند با دیگران مستقیم و بدون اجبار رابطه همدلی برقرار کنند.

۶- وقت بهتری را در رشد کودک صرف کنید

کیفیت وقتی‌که با بچه صرف می‌کنید، مهم است. والدین باید محیط و تعاملات آن‌ها را کنترل کنند که مهیج باشد ولی استرس‌زا نباشد.

۷- سرسختی و قاطعیت را در کودک پرورش دهید

تشویق کودکان را به قبول چیزی که هستند اگر ناخوشایند و سخت است، موفقیت بعدی آن‌ها را در زندگی تأمین می‌کند. کودکی که فاقد روحیه مبارزه‌طلبی باشد، در مراحل بعدی زندگی، تعهد و توانایی تحمل تلاش مستمر در آینده دچار مشکل خواهد شد.

۸- حس قدرت را در کودکانشان پرورش دهند

والدین باید تعادل را برقرار کنند. مراقبت بیش‌ازحد والدین مانع ایجاد استقلال فرزندان شده و توانایی آن‌ها برای تمرکز و تعهد محروم می‌سازد.

۹- والدین به آخر فکر می‌کنند

اکثر والدین روش برخورد در موقعیت مناسب دارند و کنترل آن را در هر موقع ممکن در دست می‌گیرند. به دنبال سریع‌ترین راه‌حل باشید.

پدر و مادر موفق با خود می‌گویند ما چگونه می‌خواهیم بچه‌هایمان به‌عنوان یک بالغ رفتار کنند، ما باید به‌عنوان والدین متفکرانه برخورد کنیم.

۱۰- مناسب خود را تمرین کنید

عواقب رفتارهای نادرست باید مشخص و متناسب رفتار باشد و تنبیه با خطا تناسب داشته باشد. مجازات سخت به‌ویژه با روش‌های دیگر که قبل ذکر شد غیرضروری است.اگر بچه‌ای بی‌ادبی کرد، روابط دوستانه را ادامه دهید.

بچه‌های موفق در بزرگ‌سالی نیز موفق هستند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.