Home / زندگی / چگونه بهره وری را بالا ببریم
افزایش بهره وری
بهره وری

چگونه بهره وری را بالا ببریم

برای دست‌یابی به بهره‌وری بالاتر همیشه لزومی به تلاش بیش‌ازحد و فرسایشی نیست. دانستن تکنیک‌های افزایش بهره‌وری می‌تواند شما را تبدیل به فردی با راندمان بالا نماید.

بیشتر سعی کنید که بر رسیدن به نتایج تکیه داشته باشید و انجام فعالیت‌هایی که منجر به نتیجه دلخواه نمی‌شوند را نمی‌توان بهره‌وری به‌حساب آورد. در حقیقت بهره‌وری مجموعه تلاش‌های مثبت افراد است که به ثمر می‌نشیند و نتایج موردنظر را برایشان به ارمغان خواهد داشت. پس از فاکتور رسیدن به اهداف باید طوری برنامه‌ریزی داشته باشید که به همان هدف درست موردنظر، با صرف انرژی کمتر و در زمان کمتر دست پیدا کنید.

برای تمام لحظه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید

انسان‌های معمولی برای روزها و هفته‌ها یا شاید ماه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند، اما افراد با بهره‌وری بالا برای تمام دقیقه‌های زندگی خود برنامه‌ریزی دارند. هر ثانیه و هر دقیقه فرصتی است گران‌بها برای رسیدن به آنچه می‌خواهید. برای اینکه بیشتر از قبل در زندگی پیشرفت کنید و کارایی و بهره‌وری خود را افزایش دهید بیشتر بر برنامه‌ریزی و عمل کردن به برنامه خودتان پایبند باشید.

هرچقدر مقیاس برنامه‌ریزی شما کوچک‌تر و محاسبات برنامه‌ریزی شما دقیق‌تر باشید، آنگاه بهره‌وری شما بالاتر خواهد رفت. برای مثال تابه‌حال فکر کرده‌اید که در روز چند دقیقه فرصت زندگی کردن دارید؟ با یک محاسبه ساده به عدد ۱۴۴۰ خواهید رسید. چقدر زیاد! بله واقعاً زیاد است شما هرروز همین اندازه زمان در اختیار دارید و گاهی صدها دقیقه را صرف کارهای غیرضروری می‌کنید و یا در جلوی تلویزیون به‌راحتی تلف می‌کنید.

همیشه یادداشت کنید

تمام انسان‌های فوق موفق در کارهای خود دفترچه‌ای به همراه داشتند که در آن یادداشت‌هایی کارا و مفید داشتند. هرگاه ایده فکر جدیدی به سراغشان می‌آمد را در آن می‌نوشتند تا در زمان مناسب دیگر به سراغ آن بروند و آن را پروبال دهند و پیگیری کنند. هرقدر حافظه قوی دارید، بازهم نمی‌توانید صد در صد به آن تکیه کنید. قطعاً تعدادی از آن افکار و ایده‌های ناب را از دست می‌دهید.

کارها را به دیگران تفویض کنید

برای افزایش کارایی و بهره‌وری هیچ‌گاه سعی نکنید که همه کارها را خودتان انجام دهید. اگر بخواهید تمام‌کارها را به‌تنهایی انجام دهید، قطعاً اشتباهاتی خواهید داشت و دچار خسارت‌هایی هم خواهید شد. بهترین کار در مواقعی که با انبوه کارها مواجه شدید این است که تعدادی از وظایف خود را به افراد توانمند و مورد اعتماد خود تفویض کنید و خودتان بر اجرای درست آن نظارت نمایید. با این کار انرژی بیشتری برای ایده پردازی و برنامه‌ریزی کلان خواهید داشت

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.