Home / مقالات / چگونه بر ناتوانایی‌های خود غلبه کنیم
غلبه بر ناتوانی
ناتوانی

چگونه بر ناتوانایی‌های خود غلبه کنیم

موفقیت مبارزه با مشکلاتی است که می‌توانند خیلی چالش‌برانگیز باشند. اما چیزی که حتی از آن چالش انگیزتر است، این است که مردم چگونه آن را به دست آورند.

غلبه بر احساس حقارت نتوانستن، یکی از همین مسائل است که از تبعیض تا تعصبات و مسائل کلیشه‌ای فرق می‌کند.

شرم از ناتوانی و معلولیت ممکن است دیگر اعضای خانواده را نیز تحت تأثیر قرار دهد. فرد ناتوان ممکن است توسط اطرافیان خود، که معمولاً خواهر، بردار و والدین، و یا راه‌های متفاوت دیگر درمان شود، اما اعتمادبه‌نفس یا احترام به خود، در این افراد با ناراحتی همراه باشد.

با همه این‌ها، برای افراد ناتوان مهم‌ترین چیز این است که یاد بگیرند چگونه بر ناتوانی خود غلبه کنند و به موفقیت دست یابند. این چگونه ممکن است؟

شما می‌توانید در زندگی موارد زیر را پیروی کنید تا به این امر مهم دست پیدا کنید:

۴ راهکار برای غلبه بر ناتوانی‌های خود

همیشه خوب است بدانیم مردم اطراف شما حاضرند به شما گوش کنند. در این مرحله مشاوره مفید است. یک مشاور بهتر از هرکسی کمک می‌کند مشکلات خود را حل کنید.

روند موفقیت می‌تواند خسته‌کننده باشد و ممکن است زمان زیادی طول بکشد. این کاملاً درست است که احساس بدی درباره موقعیت خود داشته باشید، اما زودتر یا دیرتر خواهی فهمید، این احساس به شما کمکی نمی‌کند.

شما هنوز زندگی دارید که می‌توانید خوشحال باشید و خانواده‌ای که حمایتتان می‌کنند و شما را درک می‌کنند. نیاز دارید به‌راحتی، قدرت خود را ارزیابی کنید و ببینید هنوز چه توانایی‌هایی دارید

  • خود را به‌درستی سازمان‌بندی کنید

داشتن یک اتاق کوچک، عادت زندگی سالم و بدن سازمان‌یافته استرس خود را کم کنید. اگر برای شستن لباس‌های خود، تمیز کردن یا آشپزی ناتوان هستید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

از خانواده خود بپرسید به شما کمک کنند، اگر بخواهند به شما کمک کنند، این یک انتخاب عالی است. به‌هرحال، هیچ‌وقت اجازه ندهید وابستگی واقعی، شما را وابسته کند.

مواردی وجود دارد که وقتی از خانواده خود کمک می‌گیرید، منجر به ناسالم بودن رابطه می‌شود، به‌ویژه وقتی رفتار توهین‌آمیز در آن دیده شود. رفتار خانواده خود را ارزیابی کنید و اگر احساس راحتی نمی‌کنید، از کس دیگری کمک بگیرید.

می‌توانید معامله داشته باشید. از دوست خود بخواهید به شما کمک کند، درازای کاری که برای او انجام می‌دهید.

تنها کسی که شما باید به او اعتماد کنید، خودتان هستید. سخت است، اما واقعیت دارد.

صاحب شرکتی هستید. باید انتخاب کنید که خوشحال باشید یا ناامید. این‌طور که معلوم است، خودتان نمی‌توانید ناتوانی‌تان یا اختلالتان را درمان کنید، اما راه‌هایی وجود دارد که در زندگی خود کامل‌ترین باشید. هرکسی با دیگری متفاوت است و روش‌های درمان او با بقیه فرق می‌کند. اما شما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید.

چیزهای دیگر را پیدا کنید که شما را به شوق می‌آورند و خوشحال می‌کنند. یک سرگرمی موردعلاقه برای خود پیدا کنید.

ممکن است یک پیتزا یا فیلم سینمایی شما را واقعاً خوشحال کند. به‌هرحال، مشکل است که ناتوانی خود را قبول کنید، کسی دوست ندارد چیزی را که واقعاً می‌خواهید به دست آورید، در انجام دادن آن شکست بخورید. هرگز اجازه ندهید این چیزها شما را پایین بکشد.

  • یاد بگیرید چگونه بهترین کسی باشید که احساستان را بهتر می‌کند

اطلاعات بیشتری در مورد ناتوانی خود جمع‌آوری کنید. درمان‌های متناوب می‌تواند یک روش ایدئال، برای ایجاد تعادل انرژی شما باشد و کارشناسان همیشه مناسب‌ترین درمان‌ها را برای شما توصیه می‌کنند.

همچنین، ممکن است در کلینیک خود، دوره‌های آموزشی گذاشته باشند که به شما کمک کند، بعضی روش‌ها خودتان انجام دهید.

برخلاف موانع فیزیکی و سیستماتیکی، موانع نگرشی که به خاطر تبعیض به وجود می‌آیند، فقط با قانون از بین نمی‌روند. بهترین راه‌حل آگاهی است. به‌زودی، نگرش‌های بسیاری راه را برای دوستی، احترام و تسلی دادن یکدیگر هموار خواهد کرد.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.