Home / پول / نحوه تقاضای افزایش حقوق
افزایش حقوق
حقوق

نحوه تقاضای افزایش حقوق

برای اکثر افراد سخت است که اولین بار درباره پول و افزایش حقوق در محل کار خود بحث کنند.

بنابراین، از انجام این کار با رئیس خود، استرس را از خود دور کنید که می تواند شما را مضطرب کند. کی و چگونه باید برای افزایش حقوق به عنوان یک کارمند بپرسید.

این موضوع به همان اندازه مهم است که مطمئن هستید معوقات خود را دریافت می کنید، در هر صورت عاقلانه نیست که سرپرست خود را برای این روند خشمگین کنید!

بعضی سازمان ها با افزایش حقوق و دستمزد موافق هستند و عملکرد کارمندان را در ۶ ماه متوالی به طور منظم یا فواصله ۱۲ ماهه بررسی می کنند و پاداش و مزدها هم علاوه بر حقوق را درارتباط با ارزیابی هایی که انجام دادند، بررسی می‏کنند.

با این حال، بسیاری از سازمان ها فقط اگر یک کارمند درخواست کند، پاداش ها و دستمزد را زیاد می کند.

چند وقت یکبار باید تقاضای افزایش حقوق بدهید

در اغلب موارد، بیشتر از یک بار در سال نباید برای افزایش حقوق تقاضا بدهید. البته، استثناء هایی در مورد این قانون وجود دارد، مانند این که اگر کارفرمای شما پیشنهاد شما را برای افزایش حقوق رد کرد که در آن از ۶ ماه قبل قول آن را با توجه به ارزیابی ها و بررسی هایی که از عملکرد شما و سرمایه گذاری های خود انجام داده بود.

فرصت دیگری که برای افزایش ارتقا ایجاد می شود، ممکن رسیدن به یک دستاورد مهم باشد، مانند جلب یک مشتری خوب، یک اتفاق موفق، ایجاد امنیت مالی خوب، کم کردن هزینه یا بستن یک معامله بزرگ!

قبل اینکه درخواست می کنید آماده باشید

برای افزایش پاداش هیچوقت نپرسید تا اینکه دلیل قانع کننده ای برای آن داشته باشید. یک گزارش روزانه یا هفتگی از کارهایی که در شغل خود انجام دادید، داشته باشید تا دلایل کافی برای درخواست خود داشته باشید.

بر نتایجی که بدست آورده اید تأکید کنید که در محل کار شما تأثیر زیادی داشته است، مثلا باعث افزایش فروش، صرفه جویی، بهبود کیفیت یا حفظ کارمندان شده است.

مدرک بیاورید که چیزهایی که شما بر آن مدیریت داشته اید، با ارزش و به ظاهر خوب می رسند. بنابراین، متوسط حقوق را برای موقعیت خود بررسی کنید.

آیا حقوق شما برابر نرخ بازار است؟ بیشتر است؟ کمتر است؟ از تحقیقات خود برای مقدار درخواست خود استفاده کنید.

شکایت نکنید

الان وقت ناله و شکایت در مورد اینکه هرکسی نسبت به شما چقدر می گیرد، نیست یا اینکه چگونه دو برابر میزان کار کردن خود می گیرند.

حتی اگر واقعا درست نباشد، باعث می شود طرز صحبت کردن شما خوب به نظر نرسد. بنابراین، درباره هزینه های خود بحث نکنید، مانند کرایه خانه یا وام ها. هزینه های بیرونی شما جزء نگرانی های مدیر نیست.

آیا امکان پیشرفت وجود دارد؟

به خاطر داشته باشید یکی از بهترین راه ها برای افزایش پرداخت به شما این است که امنیت را بالا برد. اگر با یک روش مناسب سطح کاری خود را بالا ببرید یا بتوانید ارتقاء شغلی خود را به سطح بالاتر توجیه کنید، پس از آن از مدیر درباره امکان ترفیع بپرسید.

میانگین افزایش حقوق دربرابر افزایش پیشرفت

پیشرفت ها اغلب همراه با افزایش پاداش و دستمزد هستند و به عنوان بخشی از حقوق داده می شوند. وقتی حقوق برای عملکرد به عنوان مثال ۱- ۵ درصد بالا می رود،پرداختی های همراه با ترقی، اغلب به میزان ۱۰ – ۱۵ درصد زیاد می شوند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.