Home / زندگی / عادت‌های سالم زندگی برای کاهش استرس
کاهش استرس
استرس

عادت‌های سالم زندگی برای کاهش استرس

همه ما تجربه‌های استرس را داشته‌ایم. استرس از بخش‌های مختلف زندگی‌مان می‌آید. پس برای کاهش استرس چه باید بکنیم؟

طرح جامع کاهش استرس شامل پیدا کردن راه‌هایی برای آرامش پیدا کردن است تا بتوانید استرس خود را مدیریت کنید و افکار منفی را از خود دورنمایید. راه دیگر برای رهایی از استرس داشتن عادت سالم زندگی است.

روش درست زندگی به چند دلیل مهم است:

  • عادت‌های درست به شما کمک می‌کند استرس خود را برگردانید. و شما را قادر می‌سازد از افکار منفی که سبب استرس می‌شوند، دوری‌کنید.
  • عادات سالم در زندگی اغلب مزایای دیگری مانند ترشح اندورفین، از بین بردن ناامیدی، یا افزایش طول عمر به ارمغان می‌آورد.
  • روش‌های درست زندگی که در اینجا موردبحث شده است، به کم کردن استرس شما در درازمدت کمک می‌کند و شما را در برابر استرس حتی مواردی که تاکنون تجربه نکرده‌اید، محافظت می‌کند!

وقتی حفظ عادات سلامتی کمی مشکل‌تر از سعی بر رهایی از استرس است، فوایدی که شما از شیوه درست زندگی کردن دریافت می‌کنید، باارزش‌تر از تلاش بر نگهداری آن است.

افزایش سلامتی و کاهش استرس، تغییرات دیگری را برای شما ایجاد می‌کند و می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای از انگیزه برای شما باشد.

بسیاری از مردم با تغییرات سالم که در شیوه زندگی آن‌ها ایجاد می‌شود احساس ترس می‌کنند، زیرا:

  • برخی از تغییرات برای سلامتی مفید هستند و برای آن‌ها مشکل است که از کجا شروع کنند.
  • مردم اغلب اول سعی به تغییر می‌کنند و بعد می‌بینند دشوار است و از ادامه منصرف می‌شوند.
  • با تغییر روبرو شوید: تغییر دشوار است، مخصوصاً وقتی استرس‌زا باشد. بعضی استرس‌ها طول می‌کشند و حرکت را از آدم می‌گیرند.

موارد روش درست زندگی

این‌ها تغییراتی هستند که شما را به سمت زندگی سالم‌تر و استرس کمتر راهنمایی می‌کند:

تغذیه درست و زندگی سالم

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که یک زندگی سالم ایجاد می‌کند متفاوت غذا خوردن است. به خاطر تأثیرات منفی چاقی بر سلامتی، تأثیر تناسب‌اندام بر اعتمادبه‌نفس و اثرات تغذیه بر استرس و طول عمر، رژیم غذایی سالم بهترین تأثیرات را بر سلامتی دارد.

تمرینات ورزشی منظم

تمرینات ورزشی منظم یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده برای حفظ وزن شما است که استرس شما را از همه لحاظ مدیریت می‌کند و در ارتباط با دیگران می‌مانید.

تمرینات ورزشی به حفظ سلامتی شما در سخت‌ترین شرایط کمک می‌کند و برای حفظ ارزش خود تلاش می‌کنید. اگر عادت به ورزش ندارید، به‌تدریج تلاش خود را شروع می‌کنید.

خواب خوب و افزایش سلامت جسمی

اغلب مردم اهمیت خواب کافی و خوب را دست‌کم می‌گیرند. به‌هرحال نبود خواب کافی اثرات منفی زیادی دارد. داشتن خواب کافی یکی از رایج‌ترین تغییرات برای حل مشکلات نیست، اما باید باشد.

به خاطر اینکه استرس می‌تواند خواب را از شما بدزدد و بسیاری از تکنیک‌های کاهش استرس خواب را بهبود می‌بخشند. ایده خوبی است برای اینکه یاد بگیریم چگونه استرس بر خواب تأثیر می‌گذارد و چگونه وقتی استرس داریم، خوب بخوابیم.

این‌ها رایج‌ترین تغییراتی هستند که می‌توان استفاده کرد و به نظر من بهترین نتایج را می‌دهند. البته، تغییرات دیگری وجود دارند که می‌توانید برای کاهش استرس داشته باشید و فواید دیگری نیز همراه داشته باشند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.