Home / زندگی / راهنمای روانشناسی زبان بدن که مطمئنا در مذاکره با مردان یا زنان به شما کمک می نماید!
روانشناسی زبان بدن

راهنمای روانشناسی زبان بدن که مطمئنا در مذاکره با مردان یا زنان به شما کمک می نماید!

روانشناسی زبان بدن به سیگنال های غیر کلامی اشاره دارد که ما برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم. به گفته کارشناسان، این سیگنال های غیروابسته بخش بزرگی از ارتباطات روزانه را تشکیل می دهند. از عبارات چهره ما به جنبش های بدن ما، چیزهایی که ما نمی گوئیم، هنوز می تواند حجم اطلاعات را انتقال دهد.

 

جدول محتوای مقاله روانشناسی زبان بدن

زبان بدن چیست

زبان بدن در مذاکره

زبان بدن مردان را بدانید

زبان بدن مرد عاشق

زبان بدن زنان

زبان بدن دروغگو

زبان بدن چشمها

روانشناسی زبان بدن انسان ( زبان بدن چه میگوید )

معرفی تعدادی از کتاب های زبان بدن

 

زبان بدن چیست

زبان بدن ارتباطی بدون کلمات است. علائمی است که شخص به شخص دیگری در معنا منتقل می کند. رفتار غیر کلامی پیچیده، ظریف و چند کاناله است. ممکن است ساختار یافته باشد (به دنبال قوانین خاصی) اما بیشتر احتمال دارد بدون ساختار باشد.

ممکن است بر خلاف زبان، که در واحد های متصل است، مداوم باشد؛ ممکن است آموخته شود اما برخی از توابع به نظر می رسد حقیقی است.

جای تعجب نیست که بسیاری از افراد توسط زبان بدن خود مجذوب می شوند. ما همه تماشاگران و روانشناسان آماتور هستیم.

در هر جنبه ای از ارتباط در محل کار یا مصاحبه استخدامی، ارزیابی سالیانه، جلسه هیئت مدیره ما باید با دقت بیشتری به دیگران توجه کنیم تا سعی کنیم بهتر از آنچه که احساس می کنیم و همچنین گفتیم، بهتر درک کنیم.

سیاستمداران و مدیران اجرایی اغلب توسط بازیگران آموزش دیده اند تا با آموزش زبان بدن خود را به نحوی خاص معرفی کنند.

شگفت آور است که پس از گذشت هزاران سال از تکامل بشر، جنبه های غیر کلامی ارتباطات یعنی همان زبان بدن در هر مقیاسی مورد توجه و مطالعه عمومی قرار گرفت.

 

بیشتر مردم هنوز از زبان بدن بی اطلاع هستند و و اهمیت آن را در زندگی شان را در نظر نمی گیرند.

چارلی چاپلین و بسیاری دیگراز بازیگران سینمای صامت، پیشگامان مهارت های ارتباطی غیر کلامی بودند. این مهارت ها تنها راه های ارتباطی موجود روی صحنه بود. هر بازیگر به میزانی که می توانست از حرکات یا یا سایر نشانه های بدن به منظور برقراری ارتباط موثر استفاده نماید، در گروه بازیگر خوب یا بد طبقه بندی می شد.

آلبرت محرابیان پی برد که در تاثیرات کلی پیام ۷ درصد به صورت واژه ها و کلامی، ۳۸ درصد به صورت صوتی شامل آهنگ صدا و تن صدا و لحن کلام و ۵۵ درصد مربوط به زبان بدن است.

پروفسور بردویسل برآوردهای مشابه در مورد میزان ارتباط غیر کلامی که در میان انسان ها رخ می دهد را انجام داد. بر اساس برآورد وی یک انسان معمولی در مجموع حدود ده الی یازده دقیقه در روز صحبت می کند و میانگین جملاتش تنها حدود ۲٫۵ ثانیه به طول می انجامد.

پروفسور بردویسل نیز مانند محرابیان دریافت که مولفه کلامی مکالمه رو در رو کمتر از ۳۵ درصد است و بالغ بر ۶۵ درصد به صورت غیر کلامی و زبان بدن است.

زبان بدن در مذاکره

زبان بدن در مذاکره

مهارت های مذاکره ای قوی در طول زندگی خود، در هر مرحله ای که باشید بسیار سودمند است. این مهارت ها عمدتا بر توانایی شما برای حمایت از کلمات شما با اقدامات فیزیکی است که بی نظیری، صداقت و اعتماد را تحسین می کنند. این موضوع اعتماد را افزایش می دهد و تمایل طرف دیگر برای واکنش به همکاری و به دست آوردن توافق را افزایش می دهد.

به گفته روانشناسان و یک مطالعه اخیر از متخصصان زبان بدن در مذاکره و ارتباطات غیر کلامی در بحث بیش از کلمات واقعی که شما می گویند بیشتر تاثیر می گذارد.

تماس با چشم یکی از قوی ترین ابزار ارتباطی میان دو نفر است، زیرا این امر باعث باز بودن، صداقت و اعتماد می شود. اجتناب از تماس با چشم در یک مذاکره ارتباط خوبی با توسعه دارد. این شخص دیگر احساس می کند که شما اشتباه یا نادرست هستید، هر دو آنها بسیار دشوار هستند.

از سوی دیگر، تماس با چشم چنان قدرتمند است که بیش از حد از آن می تواند تهدید و تهاجمی یا ارعاب دیده شود. شما باید تماس چشم نسبتا پایدار داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که طبیعی است که هنگام فکر کردن یا پردازش نگاه کنید.

در طول یک مذاکره خجالت نکشید. هر نشانه ای از عصبانیت یا اضطراب می تواند یک پرچم قرمز برای زبان بدن در مذاکره باشد. پاهای خود را گمراه نکنید، به پایتان بزنید یا چهره خود را لمس کنید. شما باید با کسی که مذاکره می کنید آرام و با اعتماد به نفس باشد.

در تمام مراحل مذاکره شما باید مطمئن و مقتدر به نظر برسید و با زبان بدن در مذاکره می توانید این امر را به طرف مقابل منتقل نمایید.

زبان بدن مردان را بدانید

برای شناخت زبان بدن مردان اکثر ما بر روی نشانه هایی تمرکز می کنیم که واقعا ما را به آنچه ما نیاز نداریم نشان می دهد. ما به آنچه که به ما می گویند گوش می دهیم، اما نمی بینیم که چه کاری انجام می دهند. به یاد داشته باشید، اعمال صحبت بلندتر از کلمات است؟

این واقعا درست است، به خصوص وقتی که می بینید که آیا واقعا به شما علاقه مند است یا نه. درک زبان بدن مردان مانند یادگیری زبان خارجی است.

برای اینکه زبان بدن مردان را بدانید و تشخیص دهی که آیا او به یک زن علاقه مند است یا خیر، به نکات زیر توجه کنید:

به پاهایش نگاه کنید شما هرگز به آن فکر نمی کنید، اما مردان معمولا پای خود را در جهت فردی که علاقه مند هستند، نشان می دهند.

تحقیقات در واقع ثابت کرده اند که ناخودآگاه پای ما را در مسیری که ما می خواهیم، ​​بر می داریم. شما می توانید این را در هر کجا اعمال کنید، اینکه آیا شما در یک بار یا در کلاس هستید، یا در محل کار فرقی نمی کند!

در ادامه بخوانید: ۵ عادت افراد موفق که می تواند زندگی هر فردی را متحول بسازد

زبان بدن مردان وقتی که او چهره اش را لمس می کند، یعنی به فرد مقابل علاقه مند است، اما اگر چهره اش را لمس کند، به همین معنی است.

وقتی با او صحبت می کنید، آنچه را که با دستانش انجام می دهد را تماشا می کند. آیا او تاکید می کند که چهره اش بالا و پایین باشد؟ مالش چانه اش؟ این اعمال از هیجان و عصبانیت است. هنگامی که کسی را دوست داریم پوست در چهره ما بیشتر حساس به لمس می شود.

نفس عمیق هنگامی که او برای اولین بار روی شما نگاه کرد، هم یک نشانه در زبان بدن مردان است. مرد نیاز به اکسیژن دارد، او نمی تواند شما را ببیند! منظورم این است که بهترین راه هاست، البته همین طور هست. اما این بدان معنی است که او تلاش می کند تا از آنجایی که یک عمر نفس عمیق می بخشد قفسه سینه اش را بزرگتر و بزرگ تر نشان می دهد.

زبان بدن مردان

زبان بدن مرد عاشق

زبان بدن مرد عاشق نشان می دهد که چگونه شخص مجذوب و شیدا شده برای شما است. بنابراین خوب است که در مورد چگونگی حرکات و حالت های مختلف در مورد چگونگی احساس دیگران یاد بگیریم.

زبان بدن مرد عاشق در چهره اش کاملا مشهود است. او همیشه در برخورد با فرد مورد علاقه اش لبخند بر لب دارد. چهره اش با دیدن محبوبش شکفته می شود. هنگامی که مرد شما با یک صورت خالی به شما سلام کند، احتمالا از دست دادن علاقه او است.

مردان که از تماس با چشم جلوگیری می کنند می توانند چیزی را از شما پنهان کنند یا این بدان معناست که آنها قابل اعتماد نیستند. نگاه کردن به چشم کسی یک عمل بسیار آسیب پذیر است، بنابراین اگر همیشه در چشم شما نگاه کند، او احساساتی عمیقی نسبت به شما دارد؛ و او می خواهد به چشمان شما نگاه کند تا اعتبار را پیدا کند که احساس می کنید او عاشق شده است.

زبان بدن مرد عاشق ، اغلب این گونه است که با زن مورد علاقه اش صحبت می کند، تا اینکه با دیگران صحبت کند. این ها همگی نشانه های کوچکی از زبان بدن مرد عاشق بوده اند.

در ادامه بخوانید: سخنان بزرگان جهان درباره موفقیت ، زندگی ، عشق ، دوست ، کتاب ، زن و مسئولیت پذیری

زبان بدن زنان

زبان بدن زنان چیز متفاوتی نسبت به زبان بدن مردان نیست اما تفاوت کوچک و ظریفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

شناخت زبان بدن زنان واقعا در مورد مشخص کردن حرکات و حرکات خاص نیست. این در مورد تغییرات ظاهری در رفتار زن است. بنابراین قبل از شروع به دنبال نشانه های معنی دار، باید ابتدا زبان اصلی زبان بدن خود را ایجاد کنید. چگونه او از ابتدا متفاوت است و سپس شما را به یک نگاه اجمالی به او احساس می کند.

به طور مثال کارشناسان می گویند هنگامی که یک زن با موهای خود بازی می کند، طرف زنانه اش را نشان می دهد. او فقط تلاش می کند تا توجه هر کسی را که به دنبال او است، جذب کند. مراقب باشید، این حرکت همچنین می تواند قدرت او را نشان دهد و اینکه می خواهد همه چیز را به سرعت حرکت دهد.

زبان بدن مثبت زنان چگونه است؟ اگر زنی به طور مستقیم با شما رو به رو است و در آن قرار دارد، او زبان بدن مثبت شما را نشان می دهد. اگر او به عقب برگردد یا زاویه بدن خود را دور از شما، او نشان دادن زبان بدن منفی است.

زبان بدن زناندر ادامه بخوانید: ۱۰ روش که به تصمیم گیری درست در زندگی شما کمک می کند

زبان بدن دروغگو

زبان بدن دروغگو اگر آن فرد مرد باشد یا زن فرق دارد. انگیزه آنها برای فریب دادن متفاوت است:

مردان دروغ می گویند که قوی تر، جالب و موفق باشند. آنها درباره خودشان هشت برابر دروغ می گویند و دروغ می گویند.

زنان کمتر در مورد خود و دیگران برای محافظت از احساسات دیگران یا اینکه دیگران در مورد خودشان احساس بهتر می کنند.

در شناختن زبان بدن دروغگو می توان به چند نکته توجه کرد:

آنها سریع موقعیت سر خود را تغییر می دهند. اگر کسی متوجه شود که فردی به طور ناگهانی یک سؤال مستقیم را از آنها می پرسد، ممکن است درباره چیزی دروغ بگوید.

تنفس آنها تغییر می کند. وقتی تنفس آنها تغییر می کند، شانه هایشان افزایش می یابد و صدای آنها کم می شود. در اصل، آنها از نفس بیرون می آیند، زیرا ضربان قلب و جریان خون تغییر می کنند. وقتی بدن شما در معرض عصبی و احساس تنش قرار می گیرد، بدن شما این نوع تغییرات را تجربه می کند

آنها کلمات یا عبارات را تکرار می کنند و اطلاعات بیشماری را ارائه می دهند. در این مواقع افراد دروغگو تمایل زیادی به اشاره دارند.

زبان بدن چشمها

مردم می گویند چشم ها پنجره ای برای روح هستند. فقط با نگاه کردن به آنها آنها می توانند به ما درباره ی یک فرد بگویند. در واقع می توان با بررسی زبان بدن چشمها اطلاعات خوبی از انسان ها به دست آورد.

نگاه کردن به چشمهای مردم یک بخش نرمال ارتباطات است، بنابراین برای خواندن زبان بدن چشمها این نکته بسیار مفیدی است.

هنگامی که یک فرد عینک های تیره، مخصوصا در داخل خانه می پوشد، این مانع از خواندن سیگنال های چشم می شود. به همین دلیل گانگسترها و کسانی که به دنبال ظاهر قدرتمند هستند گاهی اوقات آنها را می پوشند.

وقتی یک شخص به سمت بالا نگاه می کند، اغلب فکر می کند. به طور خاص، آنها احتمالا تصاویر را در سر خود می سازند و بنابراین ممکن است یک شاخص متفکر بصری باشند.

در ادامه بخوانید: راه ثروتمند شدن سریع در جوانی چگونه است

نگاه کردن به بالا و سمت چپ می تواند نشان دهنده فراخوانی یک اطلاعات از حافظه باشد. به دنبال بالا و سمت راست می توانید ساخت تصویر تخیلی از یک تصویر را نشان می دهد.

نگاه کردن به پایین می تواند یک نشانه ای از تسلیم باشد. همچنین می تواند نشان دهد که فرد احساس گناه می کند.

یک نگاه سریع به سمت بالا می تواند فقط منبع منحرف کننده برای ارزیابی تهدید و یا علاقه را بررسی کند. همچنین می توان برای نشان دادن تحریک انجام شود.

وقتی فرد در حال توطئه است، جنبش جانبی چشمها نیز ممکن است اتفاق بیفتد، همان طور که در حال بررسی آن است به هیچ کس دیگری گوش نمی کند.

زبان بدن چشمها

روانشناسی زبان بدن انسان ( زبان بدن چه میگوید )

ما زندگی خودمان را صرف یادگیری نحوه رمزگشایی نشانه های غیر کلامی و روانشناسی زبان بدن انسان می کنیم و دنبال این هستیم تا بدانیم که زبان بدن چه میگوید. در حالی که ما تلاش می کنیم پیام های خود را رمزگشایی کنیم، آنها نیز سعی دارند ما را رمزگشایی کنند.

زمان هایی وجود دارد که شما می خواهید دیگران دقیقا بدانند که چگونه احساس می کنید، به ویژه زمانی که این احساسات مثبت و متقابل هستند. این کار همیشه آسان نیست، مخصوصا اگر شما شخص خاصی احساساتی نیستید.

در دیگر موارد، با این حال، شما قطعا می خواهید احساسات درونی خود را پنهان کنید. برای جلوگیری از نشت عاطفی، ممکن است مجبور شوید دوبرابر سخت کار کنید.

در ادامه بخوانید: برای تقویت حافظه چه باید کرد

زبان بدن فقط این است که زبان بدن است. شما ممکن است فکر کنید که فقط احساسات خود را از طریق چهره خود نشان می دهید، اما این فقط به معنای واقعی کلمه فقط نوک کوه یخ است.

تمام بدن شما در کسب و کار نشان دادن یا پنهان کردن وضعیت ذهنی شما شرکت می کند. برای کنترل این صفحه به این معنی است که شما باید نشانه های ناخودآگاه بدن خود را کنترل کنید.

این راهنما به شما نشان می دهد چگونه از بالا به پایین شروع کنید. با گذشت زمان، شما درک بسیار زیادی از نقش دارید که حتی ژست ظاهرا غیرممکن است می تواند سیگنالهای کلیدی احساسات شما را فراهم کند.

روانشناسی زبان بدن چیست

معرفی تعدادی از کتاب های زبان بدن

در زمینه مطالعات فنی زبان بدن شاید موثرترین اثر قبل از قرن بیستم، کتاب ابراز احساسات در انسان و حیوان توسط چارلز داروین بود که در سال ۱۸۷۲ انتشار یافت. این کتاب زبان بدن شروع مطالعات مدرن در زمینه حرکات صورت و زبان بدن بود و بسیاری از مشاهدات و نظرات داروین پس از وی توسط محققان امروزی در سرتاسر جهان مورد تایید قرار گرفت.

امروزه هم تعداد زیادی کتاب زبان بدن به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب جامع اسرار زبان بدن نوشته آلن و بارباراپیز
  • کتاب بدن سخن می گوید نوشته جوناوارو
  • کتاب زبان بدن نوشته مارک بودن
  • کتاب زبان بدن به زبان خودمانی نوشته الیزابت کوهنگ

 

در اين مقاله کامل سعی کردیم حالت های مختلف و مرتبط با روانشناسی زبان بدن چه در مردان یا زنان و یا حالت های دیگر را مورد بررسی قرار دهیم, لطفا شما هم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یک نظر

  1. مرسی بابت مقاله خوبتون
    و تشکر بابت اینکه مطالب با ارزش رو به صورت رایگان به اشتراک گذاشتین

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.