Home / زندگی / راه های از بین بردن ترس
ترس
از بین بردن ترس

راه های از بین بردن ترس

شما همیشه رؤیای موفقیت را داشته‌اید. گاهی اوقات ترس رسیدن به آن خواسته مانعی برای رسیدن به آن خواهد شد. برای این منظور لازم است راه های از بین بردن ترس را بشناسید و بدانید برای غلبه بر ترس چه کارهایی باید انجام دهید.

  • ما همیشه از چیزهای ناشناخته می‌ترسیده‌ایم. چون نمی‌دانیم موفقیت برای ما کی اتفاق می‌افتد، برای ما راحت‌تر است که در همان‌جایی که برای ما راحت‌تر است بمانیم.
  • مردم ممکن است نسبت به موفقیت ما حسودی کنند. ما به اینکه مردم چه فکری در مورد ما می‌کنند، توجه می‌کنیم، پس ما از خراب شدن رابطه خود با دیگران می‌ترسیم.
  • وقتی امکان موفقیت برایمان هست، امکان شکست نیز وجود دارد. گاهی اوقات ما از شکست که در موفقیت ما خدشه‌ای وارد نمی‌کند، هم می‌ترسیم. این چیزی است که برای من وقتی نمی‌خواستم ارائه دهم، اتفاق افتاد.
  • موفقیت کار سخت می‌خواهد. ما را در رقابت با خودمان قرار می‌دهد.این چیز دیگری است که ما را از سخت کار کردن می‌ترساند.
  • بعضی مردم از موفقیت می‌ترسند به خاطر اینکه فکر می‌کنند سزاوار آن نیستند. آن‌ها فکر می‌کنند به‌اندازه کافی قوی نیستند.

آیا راه های برای غلبه بر ترس وجود دارد؟

در ادامه ۵ پله محکم از راه های از بین بردن ترس که در موفقیت وجود دارد را آورده‌ایم:

  1. اهمیت ترس را بشناسید

هر چیزی با شناختن شروع می‌شود. معنی موفقیت برای شما چیست؟ موفقیت برای بعضی مردم، داشتن درآمد است. یا داشتن پول کافی تا بتوان یک ماشین و خانه خوب خرید. برای بعضی در ارتباط با رسیدن اهداف شخصی و کاری است.

برای شما چه معنی می‌دهد؟ آن را تعریف کنید. نفس عمیق بکشید و تصور کنید؛ دوست دارید چه موقعیتی داشته باشید؟ چه شکست‌هایی شما را پشیمان کرده‌اند؟

از همین الآن شروع کنید و به اهداف ریزتر فکر کنید که شما را به هدف بزرگ‌تر راهنمایی کنند. به خودباور داشته باشید.

  1. ترس را تشخیص دهید

در ارتباط با هدف خود از چه چیزهایی می‌ترسید که مانع پیشرفت شما شده است؟ دقیقاً چه چیزی شما را از رسیدن به هدف بازمی‌دارد؟

آیا از ریسک می‌ترسید؟ آیا از مغلوب شدن در رقابت می‌ترسید؟ از فداکاری‌هایی که باید داشته باشید؟ ترس از شکست یا ناامیدی؟ ترس از سخت کار کردن؟ وقتی مشکلاتی را فهمیدید، باید بر روی آن کارکنید.

  1. از عاقبت آن آگاه باشید

وقتی شما هدف نهایی خود را به دست می‌آورید، چه اتفاقی می‌افتد؟ زندگی خود را چگونه خواهید دید؟ آن را تصور کنید! لحظه‌ای تمرکز کنید تا روشن‌تر ببینید و تمام نتایجی که احتمال دارد را بدانید.

چیزی که می‌بینید را بنویسید. ممکن است نتایج منفی باشند، مثل سخت کار کردن و تعطیلات کمتر رفتن. ممکن است نتایج مثبتی هم وجود داشته باشد. وقتی دو طرف را در نظر بگیرید، شما برنده هستید. می‌فهمید که موفقیت ارزش ریسک کردن را دارد و ارزش دارد برای آن بجنگید.

زندگی چگونه می‌شود اگر شجاعت تلاش در هر چیزی را نداشته باشیم؟

  1. یک برنامه طولانی‌مدت داشته باشید

وقتی یک برنامه بلندمدت برای رسیدن به موفقیت داشته باشید، رسیدن به آن ممکن است. ولی وقتی مدت آن را محدود کنید، ممکن است برای شما واقعی به نظر نرسد تا آن را تمام کنید.

راه درست این است؛ هدف بزرگ داشته باشید و به قدم‌های دست‌یافتنی و کوچک‌تر تبدیل کنید. پس این قدم‌ها را به فعالیت‌های روزانه تبدیل کنید و هر روز به هدف خود نزدیک‌تر شوید.

وقتی متعهد باشید، هدف شما بخشی از زندگی شما خواهد شد. وقتی عادت شود، بخشی از قسمت راحتی شما می‌شود و ترس خودبه‌خود، دور می‌شود.

  1. از نتایج بیش‌ازحد نگران نباشید

نگرانی بیش‌ازحد نتایج، باعث اضطراب شما می‌شود. و اضطراب هم باعث تردید شما می‌شود. و تردید هم باعث ترس بیشتر می‌شود. شما باید از پیشرفت‌های کوچک خود مطلع باشید که پیشرفت روزانه شما را بیشتر می‌کند. خود را ستایش کنید، کارکنید و تمرکز کنید، که نتایج درراه است!

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.