Home / مقالات / راههای تقویت نیروهای درونی
نیروهای درونی
نیروی درونی

راههای تقویت نیروهای درونی

برای تقویت نیروهای درونی استرس خود را کنترل کنید قبل اینکه آن شما را کنترل کند.

آیا شما احساس افسردگی می‌کنید، برای کار خود استرس دارید، آیا احساس درهم شکستگی از کار خود دارید؟

فرسودگی شغلی ممکن است به خاطر یک علت بزرگ یا از چند تا دلخوری‌های کوچک به وجود بیاید که در طول زمان ایجاد می‌شوند.

باعث می‌شود از نظر روحی و جسمی نتوانید بر وظایف روزانه خود متمرکز شوید نیروهای درونی شما تضعیف شوند و بر اهداف بلندمدت خود نیز نتوانید تمرکز کنید.

اما می‌توانید دوباره روز خود را کنترل کنید، فقط باید بر مشکلات جدید خود غلبه کنید و راههای تقویت نیروهای درونی برای استرس‌های روزانه خود پیدا کنید.

ما از اعضای کارآفرینان جوان پرسیدیم آن‌ها چگونه جلوی فرسودگی را می‌گیرند و برای تقویت نیروهای درونی چه می‌کنند؟ پاسخ‌های آن‌ها در موارد ذکرشده خلاصه می‌گردد:

تقویت نیروی درون

  1. در طول هفته فعال بمانید

از اوقات فراغت خود برای بازسازی و انرژی گرفتن استفاده کنید. اگر کل هفته را صرف کارهای اداری خود کنید، پس به افسردگی دچار می‌شوید. می‌توانید برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به بیرون بروید.

  1. یاد بگیرید استرس خود را کنترل کنید

اگر نتوانید استرس را خوب کنترل کنید، می‌تواند راحت باعث فرسودگی  و کاهش نیروهای درونی شما شود. تکنیک‌های ساده را در کارهای روزانه خود بگنجانید، مانند مراقبه و مدیتیشن، ورزش و تمرینات ذهنی، که به شما کمک می‌کند از نظر روحی و جسمی خود را بازسازی کنید و دوباره به کار خود برگردید.

  1. برای کار کردن با رسانه‌ها برنامه‌ریزی کنید

استرس و فرسودگی به میزان بالایی با هم در ارتباط هستند و کار بیشتری را کامپیوتری که همراه ماست، می‏خواهد.

چک کردن مرتب ایمیل‌ها، پیام‌ها و سایت‌های اجتماعی به راحتی منجر به  تضعیف نیروهای درونی می‌شود. برای اوقات وقت‌گذرانی برای رسانه‌ها در زندگی خود برنامه‌ریزی کنید، یا اینکه در طول روز که در خانه هستید کامپیوتر خود را خاموش‌کنید.

  1. چشم‌انداز خود را فوراً عوض کنید

وقتی فهمیدم خسته شده بودم، هر چیزی را تغییر دادم و اطرافم را تغییر دادم. در خانه کار می‌کردم، مشتری را در اداره ملاقات می‌کردم و به کنفرانس‌ها و یا بودن در طبیعت بیشتر توجه می‌کردم.

از به هدر رفتن نیروهای درونی روزانه دوری‌کنید، سخت کارکنید و حتی موقت هم شده چشم‌اندازی متفاوت از دنیا را ببینید، آگاه باشید و برای کار کردن مشتاق و کنجکاو باشید.

قدرت درون

  1. برای موقع خستگی خود هم برنامه‌ریزی کنید

هر کسی نیاز به قطع رابطه و تجدید قوا دارد. چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ کمی زمان بگذارید، به عقب برگردید و دنبال تغذیه ذهن، روح و جسم خود باشید. اگر کمی زمان برای برنامه‌ریزی بگذارید، احتمالاً ضعف نیروهای درونی بدن نخواهید داشت. همه چیز را در تعادل نگه‌دارید.

  1. خواب خوب داشته باشید

وقتی تا دیروقت به ایمیل‌های خود جواب می‌دهید، احتمالاً به فرسودگی می‌رسید. و اگر آخرین چیزی باشد که تا دیروقت به آن فکر می‌کنید، احساس درهم شکستگی می‌کنید و خواب سختی خواهی داشت.

به جای آن، کامپیوتر، تلویزیون و تلفن خود را دور کنید. از کتاب لذت ببرید، برای چند دقیقه مراقبه کنید تا خود را برای خواب راحت آماده کنید.

  1. قسمت دردناک وجود خود را پیدا کنید، سپس آن را بیرون کنید

معمولاً شغل ما باعث افسردگی نمی‌شوند. عوامل زیادی در افسردگی تأثیر می‌گذارند. اگرچه تلاش می‌کنید درد ناشی از ضعف نیروهای درونی را با اوقات فراغت گاه‌وبیگاه کم کنید، تا وظایف خود را کم نکنید، باز هم افسردگی شما ادامه پیدا می‌کند. کارهای که نمی‌توانید تحمل‌کنید را مشخص کنید و راهی پیدا کنید تا آن‌ها را بیرون کنید.

  1. زیاد راه رفتن را کم کنید

من پیاده‌روی کوتاه و در حین آن گوش کردن به موسیقی را دوست دارم تا بتوانم بر گذشته متمرکز کنم. فهمیدم وقتی چند دقیقه موقع پروژه راه می‌روم، ایده و چشم‌اندازهای جدیدی به ذهنم می‌رسد که تا حالا با آن برخورد نداشتم.

گاهی اوقات ذهن خود را افکار و حواس مشغول کنید که فکر می‌کنید چیزهایی که واقعاً نیاز دارید را برای شما به ارمغان بیاورد.

  1. به دیگران کمک کنید

رسیدن به چیزهای معنادار راه خوب برای دوباره شارژ شدن و پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات است. به دیگران کمک کنید بدون اینکه چشم‌داشتی از آن‌ها داشته باشید. دیدگاه‌های جدید شما می‌تواند برای آن‌ها ارزشمند باشد و کمک کردن به دیگران به شما کمک می‌کند مسیر گذشته خود را بازیابید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.