Home / زندگی / راههای افزایش رضایت از زندگی
افزایش رضایت از زندگی
رضایت از زندگی

راههای افزایش رضایت از زندگی

ما فقط یک زندگی برای زندگی کردن می‌خواهیم. و آیا شما آن‌گونه که می‌خواهید زندگی می‌کنید؟ آیا برای افزایش رضایت از زندگی خود تلاشی کرده اید؟

راضی باشید و احساس کنید تمام تلاشتان را کرده‌اید. شادی برای زندگی‌مان دلیل خیلی خوبی برای هر کاری است.

بنابراین از خود بپرسید؛ آیا من به‌اندازه کافی رضایت از زندگی دارم؟ اگر جواب نه است، وقت ارزیابی دوباره و تغییر است. برای داشتن یک زندگی خوب، گاهی اوقات این‌ها را برای خود ایجاد کنید.

۷ راهکار برای افزایش رضایت از زندگی

مثبت اندیش باشید

بسیار آسان است که هرکسی در تله منفی‌بافی گرفتار شود. مداوم نیاز است به خودتان گوشزد نمایید تا در این دام نیفتید.

به‌جای اینکه به این افکار منفی و نگرانی‌ها اجازه دهید بر ذهن شما غلبه کنند، به چیزهای خوب در زندگی خود فکر کنید.

برای هر چیز منفی که به ذهن می‌آید، خود را مجبور به پیدا کردن یک‌چیز مثبت کنید. این کار باعث ایجاد چشم‌انداز مثبت در زندگی و یک نگرش مثبت‌تر در طولانی‌مدت می‌شود.

خود را از استرس رها کنید

پیدا کنید چه چیزهایی شما را آرام می‌کند، چیزهای که استرس شما را کمتر می‌کند. چه موسیقی یا ورزش باشد، شما نیاز به سرگرمی دارید که ذهن شما را آرام کند و به شما حس درونی آرامش بدهد.

یک‌لحظه برای برنامه پرمشغله خود بگذارید تا تمرین‌های رهایی از استرس به‌صورت منظم کنید.

از وقت گذاشتن برای خودتان نترسید

طبیعی است افراد وقتی سرشان شلوغ است، درهم می‌شکنند. به‌جای اینکه به خود اجازه درهم‌شکستگی دهید و دستتان را به سمت ناامیدی پرتاب کنید و تسلیم شوید، یاد بگیرید تشخیص دهید وقتی به نقطه شکست نزدیک شدید لحظه‌ای به خود استراحت دهید.

از اینکه یک روز را برای خود داشته باشید خجالت نکشید. سلامت ذهنی خود را درک کنید برای اینکه به‌اندازه سلامت جسمی شما مهم است.

مسئولیت کارهایتان را قبول کنید

وقتی خود را در موقعیت بدی پیدا می‌کنید، ساده است که به سمت دیگران نشانه بگیرید و آن‌ها را برای مشکل خود سرزنش کنید، اما درمان این وضعیت نیست.

به‌جای اینکه بر این کار تمرکز کنید، مسئولیت کارهایتان را به عهده گیرید و موقعیت را امتحان کنید.

کنترل چیزهایی که می‌توانید را به عهده بگیرید و اجازه دهید جاری شود. تا جایی که می‌توانید تغییرات مثبت در زندگی خود و کاری خود ایجاد کنید و چیزهایی که نمی‌توانید را قبول کنید.

بیشتر بدانید (نقشی مهم در افزایش رضایت از زندگی )

یکی از بزرگ‌ترین استرس‌های افراد از بدفهمی می‌آید. توانایی دیدن از دیدگاه‌های دیگران را توسعه دهید که بی‌طرفی را افراد خیلی کمی دارند، اما چیز خیلی باارزشی است.

موقع صحبت، بدون قضاوت گوش دهید و فکر خود را رها کنید. این به شما اجازه خواهد داد دوستان بیشتری داشته باشید. توانایی دیدن از دیدگاه‌های دیگران به شما اجازه خواهد داد بیشتر یاد بگیرید و صریح‌تر فکر کنید.

روابط خود را دوباره ارزیابی کنید

یک‌به‌یک، هرکدام و هر روابطی که دارید را در نظر بگیرید. فکر کنید چگونه بر زندگی شخصی شما تأثیر می‌گذارند.

چه کسی می‌خواهد موفق باشید، چه کسی برای شما الهام‌بخش است و چه کسانی باعث خوشحالی شما می‌شوند؟

از طرف دیگر، چه کسی شما را پائین می‌کشد، چه کسی ممکن است احساس بدی درباره شما داشته باشد و چه کسی بر شما تأثیر سمی می‌گذارد؟

شدیداً با خود صادق باشید و از افرادی که احساس می‏کنید انرژی شما را تضعیف می‌کنند، فاصله بگیرید.

خود را با افرادی که تأثیر مثبت بر شما می‌گذارند و شما را خوشحال می‌کنند، احاطه کنید و کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.

در بهترین شکل خود زندگی کنید

فقط بدانید که چگونه خوشحال می‌شوید. به دیگران اجازه ندهید به شما دیکته کنند چگونه زندگی کنید.

در مسیر خود بدون ترس از قضاوت راه بروید. البته، فامیلی و دوستان شما مهم هستند و کاملاً خوب است موقعی که نیاز دارید برای مشاوره به آن‌ها بروید، اما در نهایت خود تصمیم می‌گیرید که آیا به نصیحت آن‌ها گوش می‏دهید یا خیر.

هر فردی فقط یک زندگی برای زندگی کردن دارد، بنابراین به خاطر داشته باشید، برای  افزایش رضایت از زندگی آن‌طور که می‏خواهید، زندگی خود را با موفقیت ادامه دهید.

یک نظر

  1. به نظر من وقتی ما به خودمون احترام بزارید خوب زندگی کنیم به اطرافیانمون کمک کنیم و بهشون احترام بزاریم باعث میشه رضایتمون هم از زندگی بیشتر بشه و لذت کافی رو از زندگی ببریم

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.