Home / مقالات / راز موفقیت در کنکور
موفقیت در کنکور
کنکور

راز موفقیت در کنکور

راز موفقیت در کنکور مانند بسیاری از موفقیت‌های فردی دیگر به شخص و نحوه عملکردش وابستگی زیادی دارد.

جهان طبیعت، جهانی خنثی است وجهان خنثی جایگاه تلاش است. جامعه کاری ندارد که شما که هستید و چه‌کاری انجام می‌دهید. درهرحال، قانون جذب به شما می‌گوید: اگر راز موفقیت دانش آموزان درس خوان موفق را یاد بگیرید و آن را در زندگی شخصی‌تان به کار ببرید، نتایج و منافعی متفاوت از دستاوردهای پیشین خود به دست خواهید آورد.

این نکته مهم را همواره به خاطر بسپارید: هیچ‌کس زرنگ‌تر و بهتر از شما نیست. همواره آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید و بدانید که تنها آرزوهای بزرگ می‌توانند اراده آدمی را برانگیزاند. همه زنان و مردان بزرگ با آرزوهای شگفت‌انگیز شروع کرده‌اند، آرزوهایی که با خواسته‌های کنونی آن‌ها متفاوت بوده است. به قول یک نویسنده: شما باید آرزویی داشته باشید تا بتوانید آن را تحقق ببخشید.

این موضوع سبب می‌شود که شما در جهت آرزوهای بزرگ، تصورات و بینش خود حرکت کنید. اگر برای خود محدودیت ایجاد نکنید و آرزوهای تحصیلی بزرگ در سر بپرورانید، درواقع بیشتر به خودتان احترام گذاشته‌اید. این عمل، خودباوری و سطح اعتمادبه‌نفس را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد و باعث می‌شود قدر خود را بیشتر بدانید، شاداب باشید و بری قبول شدن در رشته‌های خوب و موفقیت در کنکور انگیزه پیدا کنید.

اهداف خود را مشخص کرده و سر پیکان تحصیل خود را به سمت هدف نشانه‌گیری کنید. درباره هر آنچه بیشتر فکر کنید، همان در زندگی شما رشد می‌یابد.

تفکر، صحبت، پیش‌بینی و تجسم اهداف، شمارا در مسیری متمایز از دانش آموزان معمولی قرار می‌دهد. دانش‌آموزانی که بیشتر اوقات درباره نگرانی‌ها و مشکلات تحصیلی صحبت می‌کنند.

همیشه بر روی کاغذ فکر کنید و افکارتان را بنویسید. اهداف تحصیلی خود را مشخص کرده و روش و نقشه رسیدن به آن‌ها و شیوه قبولی در کنکور را بنویسید. این روش یا در حقیقت همان استراتژی موفقیت شما، به‌تنهایی می‌تواند شمارا به دانشجویی موفق تبدیل کند و موفقیت در کنکور شمارا تضمین کند.

سعی کنید معلم خود باشید

وقتی خود را معلم خود بدانید، توانایی ذهنیتان بالا رفته و خودساخته می‌شوید. مسئولیت همه‌جانبه کارهایتان را قبول کنید. با این اقدام، شما دیگر قربانی شرایط نیستید، بلکه خالق شرایط نیکو و مساعد خواهید بود. لحظه‌ای خواهد رسید که منتظر رویدادها نمی‌مانید، بلکه خود آن رخدادها، حوادث و فرصت‌ها را ایجاد می‌کنید.

از همین امروز شروع کنید: نقشه‌ای بریزید و هرروز تعداد ساعات درس خواندنتان را افزایش دهید. هرروز، مطالعه‌تان را یک ساعت زودتر شروع کرده و یک ساعت دیرتر به اتمام برسانید. این روش به‌تنهایی بازده شمارا چند برابر می‌کند؛ حال‌آنکه تنها دو ساعت به کار روزانه شما اضافه‌شده است.

آموختن را برای همیشه و به‌صورت مادام‌العمر ادامه دهید تا برای بقیه عمرتان بهترین باشید. این شیوه می‌تواند عامل مهمی در پیشرفت شما باشد و آثار شگفت‌انگیزی در زندگی و تحصیل شما ایجاد کند.

دنیای امروز برای هر تلاشی پاداشی در نظر گرفته است:

برای تلاش عالی: پاداش عالی

برای تلاش متوسط: پاداش متوسط

و برای عملکردهای زیر متوسط: شکست و ناکامی

شما تلاش‌هایتان را در کدام رده قرار می‌دهید؟

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.