Home / مقالات / خصوصیات مدیران برتر جهان از نگاه جیم ران
مدیران برتر جهان
مدیران برتر

خصوصیات مدیران برتر جهان از نگاه جیم ران

اگر شما بخواهید ازآن دسته از  مدیران باشید که افراد برتر را جذب کند، کلید آن دست شماست.

مدیر برتر قادر به جذب افراد توسط هدایا و فرصت‌هایی است که به‌عنوان یک مدیر، مالک یا والد فرزند پیشنهاد می‌دهد.

چیزی که برای مدیریت مهم است این است که مهارت‌های خود را تجدید کنید. همه مدیران برتر جهان کار بر این مهارت‌ها را در خود ادامه می‏دهند تا اثرگذار باشند.

جیم ران ۷ خصوصیت این مدیران برتر جهان را به‌صورت زیر لیست کرده است:

مدیران

  • آموزش قدرت اما بدون خشونت

قدرتمند شدن، گام خیلی بزرگی است. بعضی افراد به‌اشتباه برای داشتن قدرت در رفتار خود خشونت نشان می‌دهند که جایگزین خوبی نیست.

  • آموزش اینکه مهربانی ضعف نیست

ما نباید ضعف را با مهربانی اشتباه بگیریم. محبت نوعی از قدرت است. باید در گفتن حقیقت مهربانی بود و یا دوست داشتن یا مناسب نبودن را بامحبت گفت و یا او را در مسیر مناسب راهنمایی کرد.

  • جسور بودن را بیاموزند اما نه با زور

برنده بودن در طول روز جسارت می‌خواهد. برای اینکه تأثیر خود را داشته باشید، باید مشتاقانه در ردیف اول گروه باشید، مشکل و نشانه‌های آن را پیدا کنید.

همانند کشاورز که اگر بخواهد هر پاداشی را در زمان برداشت دریافت کند، باید جسور باشد و با علف‌های هرز و باران و آفات و مشکلات مقابل رودررو مواجه شود. باید در لحظه موقعیت را درک کنید.

  • یاد بگیرند که تواضع، کم‌رویی نیست

شما با کم رو بودن نمی‌توانید به درجات بالا در زندگی خود برسید. بعضی مردم تواضع را با کم‌رویی اشتباه می‏گیرند. اما فروتنی حسن است و خجالت بیماری و می‌تواند درمان شود.

  • غرور را با تکبر اشتباه نگیرند

به جامعه‌تان افتخار کنید. به کارهایتان افتخار کنید. غرور باعث بلندپروازی می‌شود. اما کلیدهای یک رهبر خوب شدن غرور بدون تکبر است.

می‌دانید بدترین نوع تکبر چیست؟ بدترین نوع تکبر از نادانی است که غیرقابل‌تحمل است. اگر کسی هوشمند و متکبر باشد را می‏توان تحمل کرد.

  • شوخی بدون تمسخر را بیاموزند

به‌عنوان یک راهنما ما می‌آموزیم لطیفه‌گویی باید سرگرم‌کننده باشد و نابخردانه نباشد.

  • مقابله با واقعیت را بیاموزند

خودتان را از توهم نجات دهید. تنها قبول کنید کل زندگی یک درام جذاب است. زندگی منحصربه‌فرد است. این‏ها مهارت‌هایی هستند که برای یک رهبر ممکن است مؤثر باشد اما برای دیگری به‌خوبی کار نکند.

به‌هرحال مهارت‌های اساسی هستند که می‌تواند به‌خوبی برای راهنما با وظایف مربوطه به کار رود و برای هرکسی چه در محیط کار، جامعه و خانه هست.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.