Home / زندگی / تأثیر نگرانی بر روحیه و عملکرد افراد
نگرانی
تاثیر نگرانی

تأثیر نگرانی بر روحیه و عملکرد افراد

بنا بر گفته محققان اگر نگرانی ذهن شما کمتر باشد، شما بیشتر خوشحال خواهید شد. در این مقاله تأثیر نگرانی بر روحیه و عملکرد افراد را بررسی می‌کنیم

بر اساس یک مطالعه ، اکثر افکارمان ربطی با کاری که انجام می‌دهیم، ندارد. این سؤالات به وجود می‌آیند: چگونه فعالیت مغز شادی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ آیا ما را خوشحال‌تر خواهد کرد یا خیر؟

اکثر تحقیقات برگ خریدهایی مانند درآمد، جنسیت، ازدواج، آموزش را مطرح می‌کنند، اما روانشناس مت کیلینگورس اشاره کرد آن‌ها خوب هستند ولی خیلی قوی به نظر نمی‌رسند.

بر طبق این روانشناس، موارد خیلی زودگذر در زندگی ما هستند همان‌طور که با ما هستند، ما انجام می‌دهیم و فکر می‌کنیم، تأثیر بزرگی در شادی‌های ما دارند.

فاکتورهایی هستند که خیلی برای مطالعه دانشمندان پیچیده هستند. این مقاله در مورد آزمایش کیلینگ ورس و دنیل گیلبرت درباره تأثیرات این فاکتورها بر شادی است.

موضوع مطالعه “ذهن نگران یک ذهن غیر شاد است” است که از تکنیک کاملاً مؤثر استفاده می‌شده که در فواصل زمانی مختلف در طول روز قطع می‌شده است.

به شما اجازه خواهد داد الگوهای بهتر را در افکار و رفتار انسان پیدا کنید، یک شخص را انتخاب و رابطه بین رفتار، فعالیت‌ها و شادی را تشخیص دهید.

روانشناسان از نرم‌افزار آیفون برای نمونه‌برداری مداوم احساسات، افکار و فعالیت‌های افراد استفاده کردند. در طول روز مردم پرسشنامه‌هایی که از آن‌ها خواسته بودند را فرستادند که در مورد تجربه‌شان درست قبل از زمان موردنظر،پرسیده شده بود.

احساسات آن‌ها (بین بد تا خیلی خوب) سؤال پرسیده شد، و کارهایی که انجام می‌دادند و این‌که آیا در مورد چیزهای دیگر فکر می‌کنند یا خیر. جواب آن‌ها بلی یا خیر بود و اگر در مورد چیزی فکر می‌کنند، جواب آن خوشایند، ناخوشایند و خنثی بود.

گروه متنوعی از سنین ۱۸- ۸۰ ساله با سطح مختلف درآمد، وضعیت تأهل و ملیت بوده و شامل ۱۵۰۰۰ نفر از بخش نمونه‌برداری بوده است. که بیش از ۶۵۰۰۰۰ نفر گزارش جمع‌آوری‌شده است.

ذهن نگرانمان به سمت ناخشنودی می‌رود (تأثیر نگرانی)

این مطالعه نشان داد ۴۷ درصد از مردم هم در مورد چیزی به‌غیراز فعالیت‌های فعلی خود فکر می‌کردند. با ذهن سرگردان وقت زیادی از دست می‌دهیم، حتی زمانی که در حال استراحت باشیم و یا به چیز خاصی فکر می‌کنیم.

بر طبق روانشناسی اگر ذهنتان سرگردان باشد، ۸۵% احتمال وجود دارد به‌طور ناخودآگاه از زندگی خود راضی نباشید. به‌طور فراوان ای وقتی ذهنتان درگیر باشد، خوشحال هستید.

وقتی ذهن آدمی درگیر است و فکر کند چه‌کاری انجام دهد، شادی کمتری پیش‌بینی می‌شود از اینکه مثلاً چقدر پول دارد؟

این در مورد تمام فعالیت‌ها صادق است .

حضور ذهنی چه تأثیری بر خشنودی می‌گذارد

حضور ذهنی، جایی است که ما افکار را به فعالیت‌هایمان ربط می‌دهیم، یک پیش‌بینی کامل از شادی‌مان است و برای زندگی شادتر بکار می‌رود.

شیلینگ ورس گفته است: درس اینجا این نیست که کاملاً فکر چیزهای دیگر را متوقف کرد، بلکه ظرفیت ما برای مرور گذشته و تصور آینده مفید بوده و بعضی مواقع واقعاً اجتناب‌ناپذیر است.

چیزهایی که برای کاهش گمراهی ذهن (مانند تمرین مراقبه)پیشنهاد می‌شوند، کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد و کمک می‏کند مشکلات را پشت سر گذاشته و شادتر باشید.

محصول آموزش مدیتیشن حتما به شما کمک خواهد کرد

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.