Home / پول / بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان و رئیس شرکت مایکروسافت چگونه پولدار شد
بیل گیتس

بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان و رئیس شرکت مایکروسافت چگونه پولدار شد

حتما شما هم تا کنون اسم بیل گیتس را شنیده اید. معمولا اسم بیل گیتس با عناوینی از قبیل پولدارترین مرد جهان یا ثروتمندترین مرد جهان می آید.

چیزهایی که بیشتر از همه ذهن آدم را به خود مشغول می سازد، این موضوعات است: بیل گیتس کیست ؟ زندگی نامه بیل گیتس چگونه بود؟ بیوگرافی بیل گیتس چیست ؟ بیل گیتس چگونه پولدار شد ؟

بیل گیتس، بنیانگذار و رئیس مایکروسافت، یکی از تاثیر گذارترین و ثروتمندترین افراد جهان است. تخمین های اخیر از ثروت او آن را ۸۴٫۲ میلیارد دلار آمریکا (ژانویه ۲۰۱۷)؛ این به اندازه مجموع تولید ناخالص ملی چند کشور آفریقایی است.

در سال های اخیر او از کار تمام وقت در مایکروسافت بازنشسته است، و به جای تمرکز بر روی کار مایکروسافت با بنیاد خیریه خود “بنیاد بیل و ملیندا گیتس” تمرکز کرده است.

در ادامه مهم ترین موضوعات زندگی نامه بیل گیتس را با هم مرور می کنیم:

 

بیل گیتس کیست ( بیوگرافی بیل گیتس )

ویلیام هنری  گیتس سوم  معروف به بیل گیتس  ( Bill Gates )متولد ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ یک کارآفرین آمریکایی، سرمایه گذار، نویسنده، فعال در امور خیریه و بشردوستانه و بنیانگذار شرکت مایکروسافت همراه با پل آلن است.

بیل گیتس در کنار دو خواهرش در سیاتل واشنگتن به مدرسه رفت و رشد کرد. بیل یک خواهر بزرگتر به نام کریستین و یک خواهر کوچکتر به نام لیبی دارد. بیل گیتس در خانواده ای متولد شد که از نظر فرهنگی و خدمات اجتماعی از قدمت با ارزشی برخوردار بود.

پدر او ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود. مادرش هم معلم مدرسه و فعال در زمینه کارهای خیریه بوده است.

بیل تحصیلات ابتدایی اش را در مدرسه لیک ساید سیاتل شروع کرد. وقتی گیتس کوچک بود یعنی زمانی که ده یازده سال داشت مقدار زیادی از زمان خود را صرف مطالعه کتاب می کرد. او به طرز عجیبی به خواندن کتاب های مرجع و دانشنامه ها علاقه داشت.

در سن سیزده سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند شد و شروع به یادگیری و نوشتن برنامه کرد. در این زمان بود که نخستین استعداد های خود را در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر از خود بروز داد.

گیتس در سال ۱۹۷۳ در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد و در آنجا شروع به مطالعه ریاضی و علوم رایانه نمود.  با این حال، گیتس علاقه بیشتری به دنبال کردن برنامه نویسی خود داشت و زمانی که او فرصت پیدا کرد تا شرکت خود را ثبت کند، بدون پایان درس خود از دانشگاه هاروارد خارج شد.

بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت

بیل گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۶ تاسیس کرد، زمانی که قراردادی را با شرکت MITS منعقد ساخت تا یک سیستم عامل پایه برای میکرو رایانه های جدید خود تولید کند. او سعی می کرد خط به خط برنامه ها رو خودش بنویسد و آن را کنترل نماید.

او همچنین در چندین جنبه از کسب و کار مایکروسافت مانند بسته بندی و ارسال سفارشات شرکت داشت.

شکست بزرگ برای مایکروسافت در سال ۱۹۸۰ هنگامی اتفاق افتاد که IBM به یک سیستم عامل جدید BASIC برای کامپیوتر های جدید دسترسی پیدا کرد.

در اوایل دهه ۱۹۸۰، IBM به شدت از تولید کننده پیشرو در کامپیوتر بود و به یک حریف بی رقیب تبدیل شده بود. برای همین دلیل مایکروسافت برای فروش سیستم عامل خود به این شرکت های دیگر سخت تلاش کرد.

بنابراین مایکروسافت توانست موقعیت خوبی در تولید نرم افزاری را به دست آورد. این در همان زمانی بود که بازار کامپیوتر شخصی شروع به رشد کرد.

مایکروسافت برای بقای خودش شروع به توسعه نرم افزار های دیگر مانند word و excel نمود.

در سال ۱۹۹۰ مایکروسافت اولین نسخه خود را از ویندوز منتشر کرد. این یک پیشرفت چشمگیر و بزرگ در نرم افزار های سیستم عامل بود که با رابط گرافیکی جایگزین دستورات متنی شده بود.

 

به سرعت بیل گیتس به همراه ویندوز مایکروسافت  یکی از بهترین فروش شد و توانست اکثر سهم بازار سیستم عامل را به دست آورد.

در سال ۱۹۹۵، ویندوز ۹۵ منتشر شد، که تنظیم استانداردهای جدید و ویژگی های سیستم عامل را به همراه داشت.

این نسخه از ویندوز بوده است ستون فقرات تمام نسخه های آینده از ویندوز ۲۰۰۰ تا آخرین XP و Vistaرا تشکیل داد.

بیل گیتس در طول زمان خود در شرکت، علاقه مند به کسب و کار مایکروسافت بوده است. به عنوان مثال، اینترنت اکسپلورر مایکروسافت مرورگر وب غالب بود، گرچه این به این دلیل بود که به طور پیش فرض بر روی رایانه های جدید نصب شده بود. اما در سال های اخیر، اینترنت اکسپلورر سهم بازار خود را کاهش داده است.

زندگی نامه بیل گیتس ( همسر و فرزندان بیل گیتس )

بیل گیتس با ملیندا فرانسوی در سال ۱۹۹۲ ازدواج کرده است. آن ها سه فرزند به نام های جنیفر (متولد ۱۹۹۶)، روری (متولد ۱۹۹۹) و فوبی (متولد ۲۰۰۲) دارند.

بیل گیتس با همسرش بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تاسیس کرد. از سال ۲۰۰۸ گیتس تمام وقت در منافع بشردوستانه خود کار کرده است. گیتس و همسرش ملیندا تخمین زده اند که ۲۸ میلیارد دلار  را از طریق بنیاد خیریه خود صرف امور انسان دوستانه کرده اند. از جمله آن ۸ میلیارد دلار برای بهبود سلامت جهانی بوده است.

گزیده ای از مهم ترین سخنان بیل گیتس

بیل گیتس به عنوان پولدارترین مرد جهان سخنان ارزشمندی در عرصه زندگی فردی و کسب و کار داشته است که می تواند به عنوان الگو برای تمام افرادی که جویای موفقیت در زندگی هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه چند تا از مهم ترین سخنان بیل گیتس را با هم مرور می کنیم:

برای دستیابی به موفقیت جشن گرفتن بسیار خوب است ولی از آن مهم تر درس آموختن از شکست ها است.

هیچ وقت خودتان را با شخص دیگری در این دنیا مقایسه نکنید در این صورت به خودتان توهین کرده اید.

برای انجام کارهای بزرگ نیاز هست ریسک های بزرگ انجام دهید.

اکثر انسان ها در مورد آن چه که در یک سال می توانند انجام دهند بیش از اندازه اغراق می کنند اما آن چیزهایی را که در ده سال می توانند انجام دهند را همیشه دست کم می گیرند.

سخنان بیل گیتس در مورد موفقیت

بیل گیتس چگونه پولدار شد

همانطور که بیل گیتس در یک سخنرانی در سال ۲۰۰۵ یادآوری کرد، مسیر او به ثروت ها زمانی آغاز شد که او یک دانش آموز ۱۳ ساله با تکنولوژی وسواس در مدرسه لیک ساید در سیاتل، واشنگتن بود.

بیل زمان زیادی را صرف یادگیری کامپیوترها، هک کردن و برنامه نویسی کرد.  او و یک دوست مدرسه اش به نام پل آلن به عشقشان به فناوری پیوسته اند. آنها بعدا مایکروسافت را با هم تاسیس کردند.

مطمئنا مایکروسافت شرکت کوچکی بود زمانی که با ارزش هر سهام ۲۱ دلار شروع به کار کرد. اما به سرعت توانست میزان سرمایه و ارزش سهام مایکروسافت را در سال ۱۹۸۵ به مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار برساند.

دلیل راز موفقیت بیل گیتس  این بود که ارزش هر سهم مایکروسافت حدود ۶۰،۰۰۰ درصد افزایش یافت. بیشتر این رشد توسط موفقیت ویندوز ۹۵ و مایکروسافت آفیس و حباب دات کام، الهام گرفته از اینترنت تخمین زده شد.

در سال ۲۰۰۰، گیتس مدیرعامل مایکروسافت را ترک کرد، ولی در سال ۲۰۱۴، او به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شد و در این سمت باقی ماند.

پس از آن گیتس اکثر سهام خود در مایکروسافت را فروخت و تنها درصد کمی را برای خود نگه داشت.

زندگی نامه بیل گیتس

سرمایه بیل گیتس

فوربس که سالانه فهرست ثروتمندانه را منتشر می کند، در سال ۲۰۱۷، مبلغ گیتس در حدود ۶۷٫۵ میلیارد پوند (۹۰ میلیارد دلار) برآورد کرده است. ثروت گیتس در حال حاضر حرکت خود را دارد و قرار است که حتی بیشتر جمع شود.

گزارش آکسفام اظهار داشت که اگر میلیاردرها مانند گیتس همچنان این بازده را تامین کنند، “ما می توانیم اولین تریلیونیون جهان را در ۲۵ سال ببینیم”. گیتس پیش بینی می کند تا سن ۸۶ سالگی به تریلیون هم برسد.

خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

بیل گیتس مدت زمان هفت سال و مبلغ ۶۳ میلیون دلار برای ساختن املاک مدینا، واشنگتن، به نام “Xanadu 2.0” هزینه کرد.
این خانه به مساحتی در حدود ۶۶۰۰۰ فوت مربع بنا نهاده شده است. خانه کاملا عظیم است و با جزئیات با تکنولوژی پیشرفته به روز بارگذاری شده است. ما برخی از ویژگی های بیشتر خانه Xanadu 2.0 را در اینجا گرد آورده ایم.

این خانه با درختان کاج ۵۰۰ ساله داگلاس ساخته شد و ۳۰۰ کارگر ساختمانی در خانه کار می کردند.

یک سیستم حسگر پیشرفته به مهمانان کمک می کند تا آب و هوا و روشنایی اتاق را کنترل کنند.

هنگامی که مهمانان وارد می شوند، آنها یک پین داده می شوند که با سنسورهای واقع در سراسر خانه تعامل دارند. مهمان درجه حرارت و تنظیمات نور را وارد می کنند به طوری که تنظیمات تغییر می کند به عنوان آنها در سراسر خانه حرکت می کند. بلندگوهای پنهان پشت تصویر زمینه اجازه می دهد موسیقی را به دنبال شما از اتاق به اتاق تنظیم نماید.

خانه بیل گیتس خانه ای است که به زمین محاصره شده است، به این معنی که در محدوده آن ساخته شده است تا دما را به طور موثرتر تنظیم کند.

امکانات ورزش ۲،۵۰۰ فوت مربع و همچنین شامل سونا، اتاق بخار و اتاق های جداگانه برای مردان و زنان است. سالن پذیرایی عظیم می تواند تا ۲۰۰ مهمان داشته باشد.

این خانه دارای ۲۴ حمام است.

یک کتابخانه عظیم وجود دارد که به همراه نسخه خطی بیل گیتس بیش از ۳۰ میلیون دلار برای آن هزینه کرده است. کتابخانه ۲۱۰۰ متر مربع دارای سقف گنبد و دو قفسه کتاب مخفی است.

چندین پارکینگ مختلف در نقاط مختلف اطراف ملک وجود دارد. جالب تر، اما غار زیرزمینی ساخته شده از فولاد ضد زنگ و بتن است. این پارکینگ به تنهایی می تواند ۱۰ اتومبیل را در خود پارک کند.

سرمایه بیل گیتس

ماشین بیل گیتس

داشتن اتومبیل های گران قیمت و لوکس یکی از تفریحات و سرگرمی های بیل گیتس در زندگی است. پولدارترین مرد جهان علاقه زیادی به داشتن اتومبیل پورشه دارد و با سرعتی وصف ناشدنی در پشت فرمان این ماشین می نشیند.

بیل گیتس انواع مختلفی از پورشه و فراری را در کلکسیون ماشین ها خود دارد. بیل در دوران جوانی بارها به دلیل رانندگی با سرعت بالا به همراه پورشه خود توسط پلیس جریمه شده است.

در حین همین سرعت های بالا نیز تصادف هایی هم برایش رخ داده است. در بعضی از تصادفات که صاحب خودرو دیگر در صحنه حاضر نبود، بیل گیتس کارت ویزیت خود را بر روی شیشه اتومبیل مورد نظر قرار می داد و میزان خسارات پیش آمده را جبران می کرد.

این امر در آنقدر سیاتل تکرار شده بود که هر وقت تصادفی ایجاد می شد و خسارتی پیش می آمد، مردم به شوخی می گفتند که صورتحساب را برای بیل بفرست!

راز موفقیت بیل گیتس

در ادامه مهمترین رازهای موفقیت ثروتمندترین مرد جهان را با هم مرور می کنیم:

۱- اولین راز موفقیت بیل گیتس ، شروع به کار در اسرع وقت است. اگر رویائی داشته باشید که وقتی زود شروع به کار کنید، به مردم بیشتر اطمینان می دهید که به شما می گویند که چه کاری می توانید انجام دهید یا نمی توانید انجام دهید.

۲-با دیگران در کارها مشارکت نمایید. بیل گیتس مایکروسافت را با مشارکت استیو بالمر تاسیس کرد.

۳-کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید

۴-برای اشتباهات زندگی خودتان را سرزنش نکنید. از آن ها درس بگیرید و به عنوان چراغ راه آینده استفاده کنید.

۵-متعهد و پرشور باشید. افراد موفق در این دنیا آن را آسان می کنند زیرا آنها کاملا دوست دارند که چه کار می کنند. اگر چیزهایی پیدا کنید که بیش از حد استرس زا و خیلی سخت هستند، من مطمئن نیستم که شما در مورد کار درست کار می کنید.

۶-زندگی بهترین دانشگاه برای یادگرفتن است نه کالج و دانشگاه.

۷-زندگی بدون تلویزیون زندگی پر ثمرتری است.

۸-بیل گیتس اعتقاد دارد که باید یاد بگیریم که زندگی همیشه عادلانه نیست. مهم نیست چقدر سخت است که در زندگی کار کنید، همیشه زمان هایی وجود دارد که در آن چیزها راه خود را نیفتند، شاید از طریق هیچ خطایی از خودتان رخ داده باشد. چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید ممکن است به شما ضربه بزنند، اما شما باید بتوانید ایستادگی کنید.

۹-آماده انجام کارهای پر ریسک در زندگی باشید.

۱۰-به دنبال راه های میانبر برای موفق شدن نباشید، مسیر درست را طی کنید.

 

نظر شما درباره راز موفقیت بیل گیتس چیست؟ به نظر شما مهم ترین دلیل موفقیت و پولدار شدن بیل گیتس چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

 

2 نظرات

  1. صداقت ، منطق و تفکر عمیق.
    باشد که خارج از تعصب بکار بریم.

  2. انسان اگر هدف تو زندگی نداشته باشه به هیچ جا نمیرسه

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.