Home / مقالات / از تغییرات کوچک مثبت استقبال کنید
تغییرات مثبت کوچک
تغییرات مثبت

از تغییرات کوچک مثبت استقبال کنید

برای اینکه می‌خواهید به انسانی تبدیل شوید که تابه‌حال نبوده‌اید، باید کارهایی را انجام دهید که تاکنون انجام نداده‌اید.

نخستین گام برای رسیدن با تمام آرزوها و موفقیت در زندگی، ایجاد تغییرات درونی در خود است. شما در صورتی می‌توانید به تمام علایق و رؤیاهای خود جامه تحقق بپوشانید که آمادگی تغییرپذیری را داشته باشید.

بیشتر خودتان را بشناسید

برای ایجاد تغییرات ابتدا باید عادات و رفتارهای خود را بیشتر بررسی کنید و شخصیت خودتان را دقیق مورد واکاوی قرار دهید. بدین منظور تمام رفتارها و کارهای روزمره خود را که انجام می‌دهید، را در یک هفته یادداشت کنید.

سعی کنید همه کارها را یادداشت نمایید و چیزی را از قلم نیاندارید. در پایان هفته همه آن‌ها را مطالعه کنید. ببینید کدام‌یک از آن‌ها در جهت رساندن شما به آرزوهایتان مؤثر هستند و کدام‌یک مانع از پیشرفت و رسیدن شما به رؤیاهایتان هستند.

تا می‌توانید بر تقویت عوامل مؤثر بر پیشرفت خود تأکید بورزید و بر دوری کردن و کنار گذاشتن عادت‌هایی که شما را از خواسته‌هایتان دور می‌کنند، اهتمام بورزید.

تغییرات کوچک اما پایدار داشته باشید

در مسیر ایجاد تغییرات اصلاً از چیزی نهراسید و همیشه در ذهن و کلام و رفتار خود برای خودتان مرزها را تعیین کنید. وقتی با خود قرار گذاشتید که فلان تغییر کوچک را ایجاد کنید، حتماً به قرارتان پایبند باشید.

مهم نیست که این تغییر برای رسیدن به آن آرزوی بزرگ چقدر کوچک و پیش‌پاافتاده است، مهم این است که انجام این کارهای کوچک و به ظاهر کم‌اهمیت در طولانی مدت می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی را به همراه داشته باشد. نتایجی که حتی خودتان هم تصورش را نمی‌کردید.

برای ایجاد تغییرات بزرگ، از تغییرات کوچک مثبت استقبال کنید تا بتوانید حاصل دلخواه خود را رقم بزنید.

در انجام تغییرات گهی تند و گهی خسته عمل نکنید و همواره سعی بر آن داشته باشید که آهسته و پیوسته در راستای عمل مثبت به‌پیش روید.

4 نظرات

  1. طراحی سایت درتبریز

    خود را باور داشتن میتونه برا موفقیت زیاد اثر بزاره
    ممممنون

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.