Home / پول / چگونه پول بیشتری پس‌انداز کنیم؟
پس انداز پول
پس انداز

چگونه پول بیشتری پس‌انداز کنیم؟

راهکارهای پس‌انداز پول چیست؟ خیلی از مردم پول خود را ماه‌ها نگه می‌دارند و بعضی پول‌هایشان را به‌راحتی چک می‌کشند یا برای سرگرمی مصرف می‌کنند.

تأسف‌بار است که حتی اگر ماهانه پولی را کنار می‌گذارید، پس‌انداز خود را نتوانید بیشتر کنید. اگر تعادل را در هرماه رعایت نکنید، واقعاً پس‌اندازی ندارید.

باید ببینید چرا نمی‌توانید پس‌انداز خود را بیشتر کنید و چه‌کار می‌توانید انجام دهید تا پول خود را در حساب خود پس‌انداز کنید.

در ادامه پنج روش بیان می شوند که می‌توانید از پس‌انداز پول خود محافظت کنید به‌طوری‌که می‌توانید شروع به تغییر موقعیت مالی خود کنید:

۵ راهکار پس‌انداز پول

۱- برنامه مالی خود را بنویسید

اگر هرماه برنامه مالی خود را دنبال کنید و یادداشت کنید، پس‌اندازهای شما تمام نمی‌شود. اگر برنامه مالی نداشته باشید تعجب‌آور نیست که در پایان قرض بخواهید تا بتوانید احتیاجات خود مانند مواد غذایی و یا قبض آب و برق را برطرف کنید.

اگر تا حالا نداشتید پس از امروز شروع کنید. این بهترین راهی است که می‌توانید مصرف خود را کنترل کنید و به تمام شدن پس‌اندازهای خود پایان دهید. روزانه مصرف خود را چک کنید که به تنظیم بودجه شما کمک می‌کند.

۲- یک صندوق راه‌اندازی کنید

در هر موقع اتفاق غیرمنتظره می‌افتد و شما می‌توانید هزینه‌هایی مانند سه تعمیرات ماشین در شش ماه که برنامه‌ریزی نکرده‌اید، آن را انجام دهید.

صندوق اضطراری به شما کمک می‌کند از عهده این هزینه‌های اضافی را بدون تمام شدن پس‌انداز خود برای مواردی مثل خانه و یا تعطیلات برآیید.

وقتی شما از صندوق اضطراری استفاده کنید، نیاز دارید آن را در چند ماه آینده دوباره پرکنید. ممکن است سرعت پس‌انداز شما را پایین آورد، حداقل پولی از آن نمی‌گیرید.

 

۳- بخشی از پس‌اندازهایتان را به حساب دیگر منتقل کنید

چنانچه درباره مصرف حساب بیش‌ازحد خود نگران هستید، به‌راحتی می‌توانید از حساب خود به حساب دیگر پول را منتقل کنید.

ولی باید صندوق اضطراری خود را در دسترس قرار دهید.

اگر از پس‌انداز خود به حساب دیگر مقداری پول منتقل کنید، تلاش و زمان بیشتر برای مصرف آن ایجاد می‌کنید. با این کار می‌توانید خریدهای زیاد را پایان دهید و بدانید پولتان برای پس‌اندازتان است.

۴- از کارت اعتباری استفاده نکنید (باعث پس‌انداز پول بیشتر می‌شود )

موقع استفاده کارت اعتباری، ممکن است احساس پس‌اندازی نداشته باشید. ماهیانه علاقه‌تان بیشتر می‌شود تا اینکه پس‌انداز برایتان جالب می‌شود.

اگر واقعاً بخواهید پس‌انداز کنید، نیز به حذف کارت اعتباری دارید. یک برنامه‌ریزی کنید و از پرداخت بدهی با کارت اعتباری پرهیز کنید، تا اینکه وسوسه به استفاده از آن نشوید.

۵- درباره پس‌انداز پول خود جدی باشید

اگر هرماه تلاش می‌کنید ولی با مصرف شما پس‌اندازتان تمام می‌شود، می‌توانید پس‌انداز خود را با ایجاد قانون خرج و مخارج حفظ کنید.

استراتژی‌هایی مانند دادن پول نقد برای خرید، کوپن و خرید چیزهایی لازم دارید در مواقع حراجی، وجود دارند.

علاوه بر این می‌توانید فیش‌های ماهیانه را کاهش دهید تا پول بیشتری برای هزینه‌های روزانه بماند. درباره چگونه ذخیره کردن بر مصرف خود بیشتر فعال باشید که در حفظ حساب بانکی خود موفق‌تر خواهید بود.

اگر راهکار دیگری برای پس‌انداز پول بیشتردارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.