Home / شادی / چگونه شادباشیم و شاد زندگی کنیم
شاد باشیم
زندگی شاد

چگونه شادباشیم و شاد زندگی کنیم

افراد شاد خوش‌بین‌ترند. افراد شاد مثبت اندیش تر و دارای چشم‌انداز مثبتی هستند. در حقیقت خوش‌بینی روشی برای موفقیت و بهره‌وری بیشتر است.

افراد شاد انرژی بیشتری دارند، بنابراین بهتر می‌توانند از عهده کاره برآیند. افراد خوشحال خلاق‌ترند. اگر افراد در یک روز کاری، دارای خلق‌وخوی شادی باشند نسبت به روش‌های دیگر، خلاق‌ترند. ازنظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده ذهن بوده و تفکر خلاق دارند و به‌جای آنکه مرتب شکایت کنند، مشکلات را حل می‌کنند.

وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر کپه خاک به نظر یک کوه می‌آید. دشوار است بتوانید هر مشکلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نق زدن حل کنید. خوشحال بودن موجب می‌شود که به مشکلات، از جنبه‌های مختلف بنگرید.

افراد شاد باانگیزه‌ترند. انگیزه کم به معنی بهره‌وری پایین است. یکی از روش‌های مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه شادابی در آنان است.

افراد شاد کمتر بیمار می‌شوند. اگر شغلتان را دوست نداشته باشید؛ احتمال اینکه به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، سردرد، زخم معده، دیسک کمر و … مبتلا شوید، زیاد است. افراد غمگین، بیشتر مستعد استرس‌ها و افسردگی‌های شغلی هستند.

نتایج مطالعه‌ای که درزمینهٔ تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از دو هزار نفر از پرستاران در آمریکا صورت گرفت، نشان می‌دهد پرستارانی که شغل خود را دوست ندارند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌ها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیشتر از کم‌تحرکی و سیگار کشیدن، در معرض خطر هست.

افراد شاد آموزش پذیر ترند. وقتی شادمان و در کمال آرامش هستید، ذهنتان برای یادگیری مطالب جدید آماده‌تر است، درنتیجه بهره‌وری افزایش می‌یابد. افراد شاد کمتر نگران خطا کردن هستند، درنتیجه کمتر مرتکب خطا می‌شوند.

وقتی در محیط کار شاد هستید، خطاهای تصادفی کمتر شما را دچار هراس می‌کند، به خودتان مسلط می‌شوید و از این خطا پند می‌آموزید و به کارتان ادامه می‌دهید، به دیگران نمی‌گویید: دست‌وپایم را گم‌کرده‌ام، کار را شما ادامه دهید. بلکه استوار و محکم مسئولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی کرده و آن را جبران می‌کنید. این نگرش همراه با آرامش بدین معنی است که احتمال بروز خطا را کم کرده‌اید.

افراد شاد بهتر تصمیم می‌گیرند. روش‌های کاری افراد غمگین، حادثه‌ساز است چون تمرکز حواس کافی ندارند، در چهارچوب اهداف سازمانی فعالیت نمی‌کنند و این‌که آنی تصمیم بگیرند زیاد است، برعکس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقی‌تری می‌گیرند و در کارشان همیشه اولویت‌بندی وجود دارد.

افراد شاد بهتر از دیگران کار می‌کنند چون حاصل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط کار، روابط خوبی با همکاران دارند و درنتیجه: در کار گروهی، همکاری بهتری خواهند داشت و اگر هم مدیر باشند، روابط خوبی با کارکنان دارند. چنانچه در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود و اگر در بخش فروش باشند، فروش بیشتری خواهند داشت.

جملات تاکیدی برای شادی

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.