Home / مقالات / چگونه در محیط کار پیشرفت کنیم
پیشرفت در محیط کار
پیشرفت شغلی

چگونه در محیط کار پیشرفت کنیم

شما می‌خواهید در محیط کار موردتوجه قرار گیرید، ولی فقط به دلایل خاص می‌شود.

مهم است که تأثیر خوب بر رئیستان داشته باشید. اگر انجام دهید می‌توانید مسئولیت‌های بیشتری از کارفرمایتان بگیرید که سبب پیشرفت و ترقی شما خواهد شد.

اینجا ۹ روش برای اینکه چگونه در محیط کار پیشرفت کنیم آورده شده است:

۱- قوانین اداری رعایت کنید

رئیس شما خیلی بیشتر راضی خواهد بود، اگر قوانین اداری را مانند دیگر همکارانتان رعایت کنید. برای مثال، باید از تلفن همراه خود درست استفاده کنید، باید مسائل را درست مطرح کنید و بدانید که چگونه برای مکاتبات اداری ایمیل بزنید و چگونه از تلفن در محل کار استفاده کنید.

۲- با اشتباهات خود روبه‌رو شوید

وقتی اشتباهی در کارتان مرتکب می‌شوید، باید آن را قبول کنید. نباید از خطای خود غافل شوید یا دیگران را سرزنش کنید.

به‌جای آن مسئولیت آن را بر عهده بگیرید و راه‌حل برای اشتباهتان پیدا کنید. رئیس شما شاید خیلی خوشحال نشود، ولی واکنش خوبی نشان خواهد داد.

۳- وقتی مریض هستید تماس بگیرید

آیا فکر می‌کنید وقتی مریض هستید اگر کارکنید به‌جای اینکه در خانه بمانید، بر رئیستان تأثیر مثبتی خواهد داشت؟

رؤسای منطقی می‌دانند یک کارمند مریض نمی‌تواند خوب کار کند، حتی ممکن است ویروس به دیگران سرایت کند. مواقع مریضی تماس بگیرید، رئیس و همکارانتان شمارا درک خواهند کرد.

۴- در مواقع بحرانی حضور داشته باشید

وقتی اتفاق‌های غیرمنتظره در کار اتفاق می‌افتد، چه کسی بیشترین تأثیر را بر رئیس خواهد داشت؟

کارمندی که از کار ترس داشته باشد یا کسی که سریع آن را انجام دهد. البته که رئیس بر کسی فکر خواهد کرد که در مواقع بحرانی مؤثرتر و سریع‌تر کار کند.

۵- بدانید از چه موضوعاتی برای بحث کردن باید اجتناب کنید

از موضوعاتی که سبب ناراحتی افراد می‌شود، یا دعوا در محل کار راه می‌اندازد، دور بمانید که تأثیر مثبتی بر رئیس شما خواهد داشت.

موضوعاتی که برای بحث کردن در محل کار مناسب نیستند شامل سیاست، مذهب و بحث‌های پشت سر هم در مورد مشکلات سلامتی شما و دیگر مسائل شخصی هستند.

۶- زمان خود را مدیریت کنید

توانایی شما برای کامل کردن پروژه‌هایتان در مدت زمان مشخص کمک خواهد کرد، رئیس شمادرباره شما فکر مثبت کند.

باید نشان دهید چگونه می‌توانید زمان خود را با کمک کردن به تکمیل پروژه‌ها مدیریت کنید.

۷- مناسب لباس بپوشید

پوشیدن لباس مناسب و از آن مهم‌تر نپوشیدن لباس نادرست شمارا مورد تشویق رئیستان قرار می‌دهد.

شما باید درست بپوشید تا نقش خود را درست اجرا کنید. اگر امید به رهبری در کارتان دارید، آن را رعایت کنید.

۸- همکاران خود را ناراحت نکنید

رئیستان خیلی سپاسگزار خواهد بود، اگر همکارانتان را ناراحت نکنید. همیشه به همکاران خود احترام بگذارید.

۹- در جلسات کاری خود را نشان دهید

وقتی در جلسات کاری حضورداشته باشید، اگر کاری که انجام می‌دهید، تأثیر خوب داشته باشد، از طرف کارفرمای خود قدردانی می‌شوید.
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.