Home / زندگی / چگونه اشتباهاتمان را جبران کنیم؟
جبران اشتباهات
اشتباهات

چگونه اشتباهاتمان را جبران کنیم؟

اکثر اشتباهات ما به آن اندازه‌ای که به نظر می‌رسند بد نیستند. یک نفس عمیق بکشید و روبه‌جلو حرکت کنید.

مثلاً اگر ۲۰ قدمی که قبلاً به جلو برداشته‌ایم، به عقب برگردیم؛ فکر می‌کنیم اشتباه کرده‌ایم. می‌توانیم به خود ایراد بگیریم که چرا آن اشتباه را مرتکب شدیم، ذهن ما آن فریب را خورد و فکر کنیم دیگر امکان تغییر وجود ندارد که نمی‏توانیم به گذشته برگردیم.

اما خبر خوب: شما می‌توانید، خیلی از اشتباهات ما به آن اندازه‌ای که به نظر می‌رسند بد نیستند.

ما از اعضای شورای کارآفرینان جوان پرسیدیم چگونه با اشتباهات مقابله می‌کنند و چگونه یاد می‌گیرند به گذشته حرکت کنند و آن‌ها را در آینده بهتر انجام دهند. اینجا ما چیزهایی که گفتند را آورده‌ایم.

جبران اشتباه کردن

  • فکر کنید که چرا اشتباه کردید

وقتی اشتباه می‌کنم، حالات روحی و روانی که منجر به آن تصمیم‌گیری شد را بررسی می‌کنیم. در بعضی مواقع می‌دانم تصمیم من از ترس بوده است.

در این صورت، سریع می‌بینم چرا ترسیدم و یک برنامه از احساسات خود درست می‌کنم. به آن فکر می‌کنم با این امید که احساسات خود در آینده را درست تشخیص داده باشم و از تأثیر آن در طول روز جلوگیری کنم.

  • تجدید نیرو کنید

اشتباهات اجتناب‌ناپذیرند. آن‌ها برای همه اتفاق می‌افتند. وقتی اشتباه می‌کنم وقتی را برای فکر کردن و تجدید نیرو گرفتن می‌گذارم.

بسته به اتفاقی می‌افتد ممکن است به معنای رفتن به میز ناهار یا استفاده از مرخصی و برنامه‌ریزی برای تعطیلات باشد.

زمان به من فرصت برای شروع دوباره می‌دهد و فکر کنم که چگونه می‏توانم آن را در دفعه بعد متفاوت انجام دهم تا نتایج دیگری به دست آورم.

  • اجازه ندهید احساسات باعث شوند آن را انجام ندهید

می‌دانم نباید بگذارید با احساسات خود از انجام آن جلوگیری کنید. مشکلات اغلب در ذهن ما بزرگ‌تر از چیزی که در واقعیت هستند، نشان می‌دهند.

به‌جای غلتیدن در مشکلات خود، بر روی چیزی که می‌توانید درست انجام دهید، تمرکز کنید. وقتی شروع کنید احساس بهتری خواهید داشت و بهتر از قبل می‌توانید کنترل کنید.

  • حرکت کنید

مگر در مواردی که اشتباه خیلی فاجعه‌بار باشد، من معمولاً فقط در کار بعدی متمرکز می‌شوم (که اشتباه را ممکن است برطرف کنم).

  • به نتیجه مثبت فکر کنید

اشتباهات اتفاق می‌افتند و ما نباید از آن‌ها در زندگی بترسیم. وقتی آن‌ها اتفاق می‌افتند مهم است فکر کنیم که چرا اتفاق افتادند و یاد بگیریم چگونه از وقوع دوباره آن‌ها جلوگیری کنیم.

مهم است نتیجه مثبت حاصل از اشتباه را پیدا کنید. باقدرت به عقب برگشتن سخت است، اما با تجربیات بیشتر از قبل به عقب برگردید.

  • درستش کنید

من نمی‌توانم بدون درست کردن اشتباهم به عقب برگردم، البته تا جایی که ممکن است.

به این معنی است که من تحت تأثیر آن قرار گرفتم و دارای آن اشتباه بودم. و این‌که اشتباه یک‌چیز عمومی است.

  • به خود اطمینان دهید هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افتد

بدترین اشتباه در کار و زندگی این است که آن را تکرار کنید. یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید.

مطمئن شوید به نه‌تنها از اشتباهات خود درس گرفتید، اما راه‌کارها را انجام دهید و با گروه خود صحبت کنید تا مطمئن شوید آن‌ها دیگر اتفاق نمی‌افتند.

همچنین، بر روی آن ایست نکنید؛ همه ما اشتباه می‌کنیم. فکر مثبت پیشه کنید، راه طولانی است.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.