Home / زندگی / پیش‌بینی موفقیت در زندگی
موفقیت در زندگی
موفقیت در زندگی

پیش‌بینی موفقیت در زندگی

موفقیت فقط این نیست که چقدر از نردبان بالا رفته‌اید. جنبه‌های دیگری از زندگی وجود دارند مانند ایجاد رابطه سالم بین کار و خانواده، دنبال کردن و رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان.

در اینجا ۱۰ سؤال وجود دارد که پیش‌بینی می‌کند آیا بال‌های خود را به سمت اهدافتان گسترده‌اید یا خیر؟

  • آیا به‌طور ذهنی آماده و راحت هستید؟

کسانی که مخالف عقیده تغییر هوش، خلاقیت و شخصیت افراد هستند، کمتر به رشد شخصی خود گرایش دارند. برای اینکه به‌جای کار کردن بر روی این سه نقطه از زندگی خود شکست را می‌خواهند.

اما آن‌ها با طرز فکر “رشد فکری” شکست را به‌عنوان یک نقطه برای پرش به مسیر موفقیت می‌دانند. آن‌ها مشکلات را می‌ریزند، از موانع می‌گذرند، از انتقاد برای اصلاح خود استفاده می‌کنند و به اهدافشان می‌رسند.

  • آیا شما اهداف خود را شخصی نگه می‌دارید؟

در کمال تعجب روانشناسان می‌گویند بعضی افراد که می‌گویند اهداف مربوط به شمارا تحقق می‌بخشند، کمتر تحقق می‌یابد.

سخنران درک سیور، کسی که درباره “هدفتان را برای خودتان نگه‌دارید” سخنرانی کرد گفت برای رسیدن به هدف، شخص باید خود قدم بردارد و توقف نکنید تا اینکه راضی باشید.

اما وقتی کسی هدف شمارا بگوید و تکلیف شمارا مشخص کند، “واقعیت اجتماعی” گفته می‌شود طوری که احساس می‏کنید قبلاً به هدف خود رسیده‌اید و انگیزه‌ای برای ادامه ندارید.

  • آیا خوشحال هستید؟

مثبت بودن کلید اصلی برای موفقیت در زندگی است و با خوش‌بینی به شاد بودن کمک می‌کند. لزوماً به این معنی نیست که باید راضی باشید و برای اهداف بزرگ‌تر تلاش نکنید، اما خودتان و در هر مرحله که هستید خوشحال باشید. روان‌پزشکان معتقدند کلید اصلی خوشحالی عشق است.

حتی اگر شخصی در کارش خوشحال است، در پول و سلامتی‌اش لذت ببرد، بدون داشتن روابط مثبت و عشق خوشحال نخواهد بود.

  • آیا اعتمادبه‌نفس بالایی دارید؟

داشتن شایستگی برای رشد و به دست آوردن موفقیت اعتمادبه‌نفس می‌خواهد. کی کلر و کلیر شیپمن، نویسندگان رمز اعتمادبه‌نفس، نوشته‌اند که اعتمادبه‌نفس پایین منجر به رکود می‌شود، اما اگر قدم‌های اول با برنامه مؤثربرداشته شوند، اعتقاد شخص به اینکه می‌توان موفق شد، را افزایش می‌دهد.

  • آیا دقیقاً همان کسی که می‌خواهید هستید؟

بروز شایستگی‌های رهبر موفق به معنای فریبکاری نیست، بلکه به این معنی است که به سمت تازگی و پیشرفت خودتان فعالیت می‌کنید.

  • آیا قدرت شما زیاد است؟

یک روش برای اینکه قدرت شما زیاد شود، این است که ذره‌ذره یک‌چیزی را برای اصلاح کارهایتان در هر روز انتخاب کنید و وقتتان را تلف نکنید.

درحالی‌که ممکن است آن‌ها فقط چند دقیقه طول بکشند، مثلاً از ماشین ظرف‌شویی برای شستن ظروف غذا یا از خشک‌کن لباس برای خشک‌کردن استفاده کنید.

  • آیا اجتماعی هستید؟

کسانی که هم باهوش هستند و هم مهارت اجتماعی دارند، برای به دست آوردن بیشتر گرایش دارند. بر طبق مطالعات انجام‌شده، داشتن مهارت‌های شناختی و اجتماعی کلید موفقیت هستند.

  • آیا بلندپرواز هستید؟

یک مشخصه‌ای که همیشه در افراد موفق بروز می‌کند، پایداری است. روانشناس آنجلا داک ورس بامطالعه بر کودکان و نوجوانان پی بردند هرکسی سخت‌کوش‌تر نسبت به دیگران باشد، هدفش بیشتر به واقعیت تبدیل می‌شود.

جیسون در راهنمایی و نگرش اشاره می‌کند هرکسی می‌تواند باانگیزه درست، بلندپروازی داشته باشد.

  • آیا ریسک قبول می‌کنید؟

آدم‌های بلندپرواز برای رسیدن به اهدافشان پشتکار دارند و می‌دانند اغلب باید ریسک کرد، البته از فردی با فرد دیگر فرق می‌کند. این افراد وقتتشان را بیش از حد صرف نمی‌کنند که مهارتشان بی نقص باشد، اما استراتژی به کار می گیرند که مهارتشان ارزشمند باشد.

  • آیا ثابت قدم هستید؟

با دیگران چشم هم چشمی نکنید و اجازه ندهید منفی بافی آن‌ها موفقیت شمارا پایین بیاورد. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و نگذارید آن‌ها شمارا به سمت خودشان بکشند. منبع:lifehack
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.