Home / زندگی / برای پیشرفت چه باید کرد؟
پیشرفت
پیشرفت کردن

برای پیشرفت چه باید کرد؟

خیلی از آدم‌ها دوست دارند در زندگی خود پیشرفت کنند، اما راهش را به درستی نمی‌دانند. ممکن است برای پیشرفت انرژی بیشتری صرف کنند یا اینکه مسیر را به اشتباه بروند و پیشرفتی حاصل نشود.

برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت در زندگی باید از تجربیات دیگران استفاده کرد. راه‌هایی که موفقیت بیشتری به همراه داشتند را تکرار کرد و کارهایی که منجر به شکست شدند را کنار گذاشت.

برای این منظور با چند راهکار که شانس پیشرفت شما را در زندگی بیشتر می‌کند را با هم بررسی می‌کنیم:

 

خودتان را دست‌کم نگیرید

هیچ‌گاه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید. این رازی است که خیلی وقت‌ها ما به آن توجه نمی‌کنیم که عامل اصلی کاهش اعتمادبه‌نفس ما خواهد شد.

هر انسانی در موضوعی یا زمینه‌ای خاص توانمندی‌هایی دارد که منحصر به خود اوست. انسان موفق برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت بیشتر در زندگی سعی می‌کند به‌جای غبطه خوردن به زندگی دیگران توانایی‌های خودش را شناسایی کند و بر نقاط قوت خود تکیه کند.

با برشمردن مهارت‌های خود سعی در تقویت آن‌ها کنید و با کوشش و پشتکار نقاط ضعف خودتان را کم‌کم محو کنید و از بین ببرید.

اگر این امر یک روال مداوم در زندگی شما شود، خواهید دید که چه دستاوردهای شگفت‌انگیزی عایدتان خواهد شد.

 

ریسک‌پذیر باشید

برای ایجاد جهش در زندگی و پیشرفت شغلی و مالی حتماً باید ریسک کنید. اگر سرگذشت زندگی انسان‌های موفق که اختراعات و اکتشافات بزرگی داشته‌اند یا شرکت‌ها و غول‌های بزرگ اقتصادی را بنیان‌گذاری کرده‌اند، را بخوانید درخواهید یافت که به‌هیچ‌عنوان تضمین موفقیتی در پایان مسیر نداشتند.

بلکه ده‌ها یا شاید صدها بار شکست خوردند تا توانستند بعد از سال‌ها به پیشرفت‌های بزرگ دست یابند.

هر چه موفقیت‌های فردی بزرگ‌تر باشد، قطعاً تعداد دفعات شکست خوردنش برای رسیدن به آن هدف نیز بیشتر بوده است.

 

گام‌های کوچک ولی پایدار بردارید

برای پیشرفت باید در راه رسیدن به موفقیت ثابت‌قدم باشید. وقتی هدف را مشخص کردید سعی داشته باشید هرروز گامی هرچند کوچک اما به‌سوی هدف نهایی داشته باشید که این اصل عامل تمایز شما با دیگران خواهد شد.

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود      رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

برای استمرار داشتن فعالیتتان به‌سوی هدف و خواسته‌تان، باید حرکت روبه‌جلو را به‌صورت یک عادت عمیق در خود نهادینه کنید.

 

الگوی موفقیت داشته باشید

برای خودتان الگو و نمونه موفق در نظر بگیرید. با این کار نقطه نهایی که مدنظر شماست کاملاً مشخص می‌گردد.

وقتی صحبت از الگو و الگوبرداری می‌کنیم، اکثر مردم به دنبال یک انسان کامل می‌گردند که تمام خصوصیات یک فرد موفق را داشته باشد؛ که در اغلب اوقات دچار یاس و ناامیدی می‌شوند و به نتیجه‌ای نمی‌رسند.

شما می‌توانید خصوصیات موفق‌ترین‌های مدنظر خود را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و از بین آن‌ها بهترین شاخصه‌ها را انتخاب و اجرایی نمایید.

 

دانش خود را بالا ببرید

از هر فرصتی برای کسب دانش و اطلاعات جدید استفاده کنید. با تکنولوژی همراه باشید و از آن نهراسید. استفاده از فناوری‌های جدید و اینترنت زمینه‌ساز انکارناپذیر پیشرفت شما خواهند شد.

بهترین راه کسب دانش، مطالعه کتاب‌های مفید است. سعی کنید در انتخاب کتاب‌ها هدفمند عمل نمایید و از مطالعات پراکنده بپرهیزید.

اگر در حوزه موردعلاقه خود برای پیشرفت، هفته‌ای یک کتاب بخوانید در سال حدود پنجاه کتاب‌خوانده‌اید. تصور کنید، بعد از ۱۰ سال حدود ۵۰۰ کتاب در یک زمینه مطالعه کرده‌اید. شک نکنید با این سطح دانش حتماً پیشرفت می‌کنید!

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.