Home / پول / پول بیشتر مساله ای ذهنی است تا ریاضی
پول

پول بیشتر مساله ای ذهنی است تا ریاضی

سالیان سال باور کارشناسان امور مالی بر آن بوده است که انسان ها همانند ماشین عمل می کنند و همیشه بر اساس قواعد ریاضی بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. در اکثر کتاب های آموزش مالی، نقش تأثیر ذهن را در تصمیمات مالی نادیده می گیرند.

موفقیت مالی اغلب تحت تأثیر روانشناسی فردی است تا توانایی ریاضی

از دیدگاه منتقدان، راهنمایی گرفتن از اعداد و ارقام همواره بهتر از پرداخت بدهی هایی است که بالاترین نرخ بهره را به همراه دارند. البته حق با منتقدان است، اما آنان از نکته ای مهم غافل اند. در اغلب موارد اگر اکثر ما رفتاری عاقلانه داشته باشیم، بدهی هایمان روی هم انباشته نمی شوند؛ زیرا در اکثر مواقع بدهی فرمولی ریاضی نیست، بلکه مسأله ای راون شناختی است.

به همین دلیل، پرداخت پول با پایین ترین میزان بهره در وهله نخست با معنا خواهد بود. این کار باعث تقویت حس مثبت شده و انگیزه ای برای ادامه کار فراهم می سازد.

 

به عقلتان رجوع کنید

ما هرگز نمی توانیم جنبه های عاطفی و روانی مدیریت پول را در زندگی حذف کنیم. البته این کار را هم نباید کرد؛ زیرا همه ما انسان هستیم نه روبات، اما با این حال باید احساس منفی مالی را تا حد امکان کاهش دهیم.

 

کمتر در معرض تبلیغات تلویزیونی قرار بگیرید

بیشتر مردم معتقدند که تحت تأثیر تبلیغات قرار نمی گیرند، ولی بیشتر آنها در اشتباه اند، بنابراین، تا حد امکان کمتر تلویزیون تماشا کنید. از آگهی مجلات بگذرید. جلوی آمدن پیام های تبلیغاتی را به صندوق نامه الکترونیکی یا صندوق پیام گوشی همراهتان بگیرید. هر چه کمتر تبلیغات ببینید، کمتر پولتان را خرج خرید چیزهای بی مصرف و دور از هدف می کنید.

 

از وسوسه اجتناب کنید

هنگامی که در حال برنامه ریزی برای بدهی های خود هستید، سعی کنید هزینه های زندگی را کاهش دهید. شما چنانچه در بازار وسوسه خرید به سراغتان می آید، از رفتن بی رویه به بازار و مراکز خرید خودداری کنید.

 

تمرکز حواس را تمرین کنید

زمانی که برای خرید چیزی وسوسه می شوید، مکث کنید. سی ثانیه صبر کنید و بعد از خود بپرسید: آیا واقعا به این وسیله احتیاج دارم؟

چناچه آن کالا خرید خوبی است، خود را مجبور کنید، سی روز صبر کنید. شما باید مواظب هر ریال پول خود باشید. به این ترتیب از نقاط ضعف خود آگاه می شوید.

 

مطالعه کنید

آموزس ها بهتر به شما کمک می کنند تا برخی از معایب ذهنی خود مبارزه کنید. هر چه بیشتر سرمایه گذاری در بازار سهام را مرور کنید، بیشتر متقاعد می شوید که سرمایه گذاری منظم در صندوق های سرمایه گذاری، تنها راهی است که از شما سرمایه گذاری موفق می سازد.

چندان قابل اطمینان نیست که شما دوستان تا چه اندازه اشتباهات مالی گذشته خود را تکرار کنید، اما  این مسأله بسیار مهم وجدی است که همه می توانند برای حل مشکلات مالی خود به این قانون اکتفا کنند. قانونی که می گوید: “کمتر از درآمدت خرج کن!”

اگر چه این مفاهیم مهم هستند آنها مفاهیمی کاملا ریاضی هستند و شما برای مدیریت پول خود باید چیزی فراتر از مسائل ریاضی را بیاموزید، شما بیشتر به کنترل ذهن خود احتیاج دارید.

نکات بیان شده در این مقاله می تواند یاری کننده شما برای کنترل ذهن در راستای رسیدن به موفقیت مالی و به دست آوردن پول بیشتری در زندگی باشد.

جملات تاکیدی برای ثروت

 

 

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.