Home / زندگی / نوشتن خواسته ها گام بزرگ رسیدن به هدف
نوشتن خواسته
نوشتن هدف

نوشتن خواسته ها گام بزرگ رسیدن به هدف

نوشتن خواسته نخستین گام بهره مندی از آرزویی نیرومند، و توانایی انجام کاری سازنده برای آن آرزو است.

آرزوی راستین هرگز سست و سرد و بی رنگ نیست، بلکه شدید و نیرومند است. به شیوه ایی درست پرورانده و بیان می شود و نطفه کامیابی را در خود دارد. با نوشتن خواسته هرچه آرزویتان نیرومندتر باشد، اقتدار شما برای حصول آن موهبت افزون تر می گردد.

چگونه به کمک نوشتن خواسته ها می توان مشکلات را از سر راه برداشت و به توانگری و کامیابی رسید؟

باید تمام توجه خود را به هدفی بزرگ معطوف کنید. هدف بزرگ همیشه با آرزوهای کوچکتر همراه است که چون به دست آید، آرزوهای کوچکتر نیز خود به خود برآورده می شوند.

روانشناسان بر این عقیده اند که وقتی صاحب آرزوها و هدف های بزرگ هستیم، بر افراد و رویدادها اثر می گذاریم.

گویی همه کس و همه چیز ناخودآگاه با آرزوها و هدف های بزرگ ما همنوا می شوند و ما را یاری می کنند تا به آنها برسیم.

شگفت اینجاست که از میان افراد بیشماری که می پندارند می خواهند موفق باشند، تنها انگشت شماری به راستی صاحب آرزوهایی نیرومند هستند، مابقی از اینکه در جریان رویدادها و آرزوهای کوچک شناورباشند، خرسندند.

اگر بعضی افراد به جایی رسیده اند، بدانید که آرزویی شدید برای بالاترین موهبت های زندگی در دل داشته اند.

راز دسترسی به هدف با نوشتن خواسته

راز بزرگ این است که به جای اینکه آرزوهای دیرین خود را با این بهانه که رویایی محال هستند سرکوب کنید، به طرزی سازنده به آنها بنگرید. یعنی ببینید آرزوهای راستین شما چه چیزهایی هستند و آنها را بنویسید.

از آرزوهایتان فهرستی تهیه کنید. به طور منظم به سراغ آنها بروید و در صورت لزوم آنها را عوض یا جابجا کنید.

وقتی آرزوهایتان را می نویسید، جایگاه ذهنی آنها منظم می شود. زیرا تنها زمانی ذهن آدمی ثمراتی معین به بار می آورد که به طرزی روشن به آن گفته شود که چه باید بکند.

بسیاری از مردم از راه های بیرونی برای موفقیت می کوشند، اما به هدف نمی رسند. زیرا می ترسند تکلیف خودشان را با اندیشه هایشان روشن کنند و به آرزوهایی مشخص برسند.

همه می خواهند زندگی بهتر و پول بیشتر داشته باشند، اما به روشنی نمی دانند چگونه می خواهند بهتر زندگی کنند و به چه مقدار پول بیشتر نیاز دارند.

بسیاری از مردم از قاطع بودن می ترسند. اما اگر آن آرزوهای درست عمیق را سرکوب کنید، و نگذارید از راهی سازنده آشکار و بیان شوند، معمولا به بیراهه می روند و به طرزی مخرب یا به صورت گرایش های عصبی و فشارها و هراسها و اعتیادها و بیماریهای روانی یا سایر اعمال منفی بروز می کنند.

موفقیت حاصل اندیشه و عمل آگاهانه است. زندگی انسانهای موفق گاه کامیاب و گاه ناکامیاب نیست. مثل پل یا ساختمان، حاصل برنامه ریزی دقیق است. بدون طرح های آگاهانه نمی توان شاهد ثمراتی استوار و پایدار شد.

مثلا می خواهید چه شغلی داشته باشید؟ می خواهید ماهیانه چه درآمدی کسب کنید؟ چه نوع رابطه عاشقانه می خواهید داشته باشید؟ همه اینها و هر چیز دیگر که آرزو دارید به آنها برسید و هدف والایتان در زندگی است، در فهرست خود بنویسید. تمام خواسته ها و اهداف خود را به صورت کامل و با تمام جزئیات بنویسید.

ضمنا به اینکه چگونه این آرزوها برآورده می شوند و به این موهبت ها دست می یابید، فکر نکنید.

همیشه به یاد داشته باشید: هر آنچه را بتوانیم تصور کنیم، به یاری خدا می توانیم به دست آوریم.

این یک حقیقت است که موانع از سر راه انسانی که می داند به کجا می رود می گریزد و دور می شود. گویی همه دنیا حامی انسانی است که می کوشد و برمی خیزد.

اندیشیدن به آرزوهای خویشتن، بیان سازنده آن از طریق نوشتن خواسته ، تعیین زمان دلخواه برای برآورده شدن آنها، و دعا برای اینکه لطف خدا شامل حال آنها شود، دارای اقتداری شگفت انگیز است. چه بسا ساده لوحانه بنماید، اما معمولا حقیقت های بزرگ و اسرار قدرتمند ساده اند، آنقدر ساده که انسان عادی با کوشش برای یافتن راهی سخت تر آن را نادیده می گیرد.

 

اگر علاقمند به دریافت این نوع مقالات و فایلهای آموزشی رایگان دیگر هستید، کافی است آدرس ایمیلتان را وارد کنید :

[newsletter_signup_form id=3]

 

 

یک نظر

  1. با عرض سلام و خسته نباشید

    وب سایت پرمحتوا، مثبت و سازنده ای دارید برای شما آرزوی سلامت، موفقیت و ثروت دارم. بنده بارها درستی مطالب عنوان شده در این مقاله را تجربه کرده ام و لازم دیدم به نوبه ی خودم از شما برای انتشار این مطالب آموزنده و سرنوشت ساز تشکر کنم.

    راه مثبت و پربرکتی را شروع کرده اید که قطعا پر از ثمرات عالی ست.

    موفق باشید.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.