Home / زندگی / موفقیت به استعدادتان بستگی ندارد!
رابطه استعداد با موفقیت
استعداد موفقیت

موفقیت به استعدادتان بستگی ندارد!

موفقیت چیست؟ تعریف موفقیت از شخصی تا شخص دیگر فرق می‌کند چه در یک امتحان یا در یک مصاحبه مهم امتیاز آورده باشد یا در خرید خانه موفق بوده است.

ولی در همه آن‌ها یک تعریف مشترک وجود دارد و آن این است که وقتی هدفی در نظر گرفته باشد، به آن رسیده باشد.

اما آیا واقعاً مهارت خاصی می‌خواهد یا اینکه استعداد بالا لازم دارد؟ موفقیت کاملاً به مقدار مهارت یا استعداد شما وابسته نیست.

ممکن است در یک زمینه خاص، مانند هنر خیلی با استعداد نباشید یا اینکه با استعداد به دنیا نیامده باشید و این به آن معنا نیست که نمی‌توانید در این زمینه موفق باشید.

موفقیت لزوماً وابسته به استعداد شما نیست. در اینجا ما دلایلی آوردیم که چرا موفقیت به استعداد شما وابسته نیست:

  • استعداد همیشه فرصت به وجود نمی‌آورد

ممکن است خیلی از مردم مداوم در مورد دیگران انتقاد کنند خیلی‌ها فرصت‌ها دارند به خاطر اینکه استعداد دارند. اما لزوماً استعداد آن‌ها فرصت‌هایی برای موفق بودن به وجود نمی‌آورد. فرصت هدیه استعداد نیست.

آن‌ها توسط شما و اشتیاق شما برای موفقیت ایجاد می‌شوند. فرصت‌ها و شانس توسط کار سخت به وجود می‌آیند، نه استعداد.

ممکن است با استعداد باشید اما سخت تلاش نکنید، استعداد شما موفقیت به وجود نمی‌آورد.

  • استعداد شما را از شکست متوقف نمی‌کند

اگر فکر کنید که چون با استعداد هستید شکست نمی‌خورید و در هر کاری که انجام دهید موفق هستید، اشتباه کرده‌اید.

راه عبور به موفقیت با شکست رسم می‌شود. اگر مصمم باشید، شکست هیچ‌وقت شما را بازنمی‌دارد. فقط به آموخته‌ها و تجربیات شما اضافه می‌شود. و این تجربیات موفقیت شما را تعیین می‌کنند.

  • استعداد بصیرت ایجاد نمی‌کند

اگر شخصی به کتاب علاقه زیاد نداشته باشد، همیشه احساس می‌کند یک‌قدم پشت افراد برتر کلاس و کسانی که کتاب زیاد می‌خوانند، است. بعضی افراد موفق کسب‌وکار و مشهور نفوذ خود را از طریق هوشمندی خود بالا بردند.

 

  • استعداد موانع را برطرف نمی‌کند

حضور ذهن و توانایی برای مقابله با موانع به شما کمک خواهد کرد موانع را از راه موفقیت که پیش روی شماست بردارید.

موانع در هر مرحله از زندگی اجتناب‌ناپذیر هستند، چه شما برای بزرگ شدن در کار خود یا در زندگی شخصی خود تلاش کنید یا نکنید. و فقط استعداد توانایی شما را برای غلبه بر مشکلات تضمین نمی‏کند.

  • استعداد توانایی شما را در خودتان تعیین نمی‌کند

درحالی‌که ممکن است با استعداد باشید، اگر ایمان به خود و توانایی خود برای رسیدن به موفقیت نداشته باشید ، هرگز موفق نخواهید بود.

افرادی وجود دارند که خیلی با استعداد نیستند، اما اجازه نمی‌دهند عدم استعداد تعیین کند آن‌ها چگونه به موفقیت می‌رسند. اگر به خود ایمان داشته باشید، هر چیزی را می‌توانید به دست آورید. همه نیاز به فداکاری، شور و اشتیاق و تلاش مداوم برای موفقیت دارند.

موفقیت شما بستگی به خودتان دارد، نه به استعداد شما. یک هدفی را برای خود مشخص کنید و آن را حفظ کنید، از شکست و تجربیات بیاموزید و حرکت روبه‌جلو را ادامه دهید. مطمئن شویدکه به موفقیت می‌رسید. موفق باشید!
[newsletter_signup_form id=3]

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.