Home / قوانین و مقررات

قوانین و مقررات

 

شرایط و قوانین

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات یک استارت به‌دقت ملاحظه فرمایید.

لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌ها در یک استارت  منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتی‌که در قوانین مندرج یک استارت  تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی می‌شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات یک استارت  اقدام نماید.

ارتباطات الکترونیکی

هنگامی‌که شما از  خدمات یک استارت  استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به یک استارت  ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به‌صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و درصورتی‌که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که یک استارت  به‌صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

یک استارت  به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

در صورت استفاده از هر یک از خدمات یک استارت  ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.

تنها مرجع رسمی مورد تائید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی ۱start.irاست. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تائید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب‌سایت یک استارت  هیچ‌گونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از ۱start.ir و همچنین، هیچ‌گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره  ندارد و هیچ‌گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکرشده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته، به‌استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت‌شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.

– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ  پرداخت‌شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به‌حساب مشتری واریز خواهد شد.

یک استارت  مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت‌شده قبل از توقف سفارش گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای یک استارت  محفوظ است.

– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت  و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت یک استارت  ، حق بلااثر نمودن سفارش و خرید انجام‌شده توسط مشتری، برای یک استارت  محفوظ است. یک استارت  در اسرع وقت وجوه دریافتی را به‌حساب اعلام‌شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت یک استارت  می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

کاربران باید هنگام سفارش کالای موردنظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به‌طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورتی‌که ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل‌پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت‌شده باشد، تحویل‌گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

با توجه به ثبت دستگاهی سفارش، به‌هیچ‌عنوان امکان صدور برگ خرید مجدد یا تغییر مشخصات آن ازجمله تغییر برگ خرید حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشند.

خسارت در هنگام حمل‌ونقل

یک استارت  همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها درنهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل‌ونقل است و یک استارت  تنها در صورت تائید شرکت حمل‌کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

آسیب‏‌های ناشی از حمل‌ونقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش اطلاع داده شود و کالای آسیب‌دیده به همراه صورت‌جلسه رسمی شرکت حمل‌کننده و کلیه متعلقات و برگ خرید به خدمات پس از فروش یک استارت  ارسال شود.

نقدها، نظرها، ارتباطات و سایر مطالب

سایت یک استارت  ممکن است دارای لینک‏‌هایی به سایت‌های دیگر باشد. این سراچه‌ها تحت کنترل یک استارت  نیستند و سایت یک استارت  هیچ مسئولیتی در قبال محتویات این سراچه‌ها شامل (و نه محدود به) لینک‏‌های دیگری که ممکن است در این سراچه‌ها باشد ندارد. سایت یک استارت  این لینک‏‌ها را برای سهولت شما فراهم کرده است و وجود هر یک از این لینک‏‌ها به معنی تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره‌کنندگان آن‌ها نیست.

کاربرانی که قصد ارسال نظر در سایت رادارند، حتماً قوانین زیر را مدنظر داشته باشند:

۱بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر وی تائید نخواهد شد و درنتیجه در سایت به نمایش درنخواهد آمد.

۲برای ارسال نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنند. در غیر این صورت نقد موردنظر تائید نخواهد شد.

۳نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد. بلکه به‌طور واقع‌بینان معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.

۴تنها نظراتی که با حروف و زبان فارسی نوشته‌شده باشند، امکان نمایش در سایت رادارند، لذا از نوشتن با حروف انگلیسی یا به زبان انگلیسی خودداری نمایید.

۵کاربران ارسال‌کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تائید نظر کاربر می‌شود.

سیاست قیمت‌گذاری

سیاست قیمت‌‏گذاری در یک استارت  مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف‌کننده است. قیمت‏‌های ارائه‌شده برای کالاها در یک استارت  قیمت‏‌های خرده‌فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا تأمین‌کننده آن محصول به‌صورت مصوب تعیین‌شده است.

نمایندگی

یک استارت  در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل‌ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هرگونه تخلفی ازاین‌دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به دفتر یک استارت  اطلاع دهید.

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل‌اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، یک استارت  هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

یک استارت  خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفاً در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکرشده با ما در میان بگذارید.