Home / زندگی / راه های غلبه بر ترس از تأیید نشدن
ترس از تأیید نشدن
ترس از تأیید نشدن

راه های غلبه بر ترس از تأیید نشدن

بعضی وقت‌ها ترس از تأیید نشدن می‌تواند سدی در مقابل پیشرفت‌های زندگی ما باشد.

هرکدام از ما با توانایی‌های خاص و قدرتمند برای عرضه کردن به جهان به دنیا می‌آییم. و این زندگی در عمیق‌ترین ماهیت ما از خود است که ما را به درجاتی از موفقیت مادی و معنوی هدایت می‌کند.

این حس هدف، چیزی است که همه ما می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

اما گاهی حس می‌کنیم که همه‌چیز علیه ماست. چه اینکه برای رسیدن به موفقیت نگران می‌شوید و یا اینکه به تبدیل رؤیاهایتان به واقعیت، مردد شوید، ترس از تأیید نشدن و تمایل به تأیید شدن می‌تواند خلاقیت شما را نابود کند.

زندگی کردن بدون استرس از اینکه دیگران چه فکری می‌کنند یک زندگی خوشحال‌کننده و آزادمنشانه است.

زندگی‌ای که شما در عمل کردن و آزمودن، آزاد هستید و مطابق روش خاص خود اقدام می‏کنید زندگی‌ای هست که نه‌تنها ارزش زیستن دارد بلکه ارزش کنار گذاشتن همه تردیدهای درونی را دارد.

در ادامه چهار گام برای راه های غلبه بر ترس از تأیید نشدن را می‌بینیم:

تأیید نشدن

تمام سلسله‌مراتب را فروبریزید

این یک واکنش پیش‌فرض هست که ما به‌طور مداوم سلسله‌مراتب می‌سازیم.

بعضی افراد را بالاتر از خود و بعضی را پایین‌تر قرار می‌دهیم. این سلسله‌مراتب‌ها واقعی نیستند ، فقط در ذهن ما وجود دارند.

این امر نه‌تنها به نظر دیگران بر نظر شما قدرت  و برتری می‌دهد، بلکه  موجب می‌شود تا خود را برای ناراحت نکردن هرکسی که این قدرت را دارد، خرد و کوچک کنید.

از این سلسله‌مراتب ناخودآگاه که شما برای خودتان می‌سازید آگاه باشید و آن را در ذهن خود فروبریزید. این امر شما را در ترس از تأیید نشدن رها خواهد کرد.

بنابراین، با چیزهایی که نمی‌توانید کنترل کنید، به‌جای اینکه ناراحت شوید، سعی کنید آن‌ها را درست کنید.

معادلاتتان را بشکنید

بیشترین واقعیت ما حقیقتی است که با زبان ساخته‌شده است زبان ساختاری دوتایی دارد. که منجر به تفکر سیاه‌وسفید می‌شود. بزرگ‌ترین ترس ما کمبود موفقیت نیست بلکه خلاف آن است.

گاهی ما چنان به موفقیت و ترس از شکست اهمیت می‌دهیم که انرژی بیشتری برای جلوگیری از شکست تا جستجوی موفقیت مصرف کنیم.

وقتی بفهمید که معادلاتتان فقط فرضیاتی هستند، قاعده را خواهید شکست و یاد می‌گیرید که با دامنه وسیع‌تری از احتمالات و تلاش‌ها عمل کنید.

خودتان را فراموش کنید

بیشتر مردم در دنیای فکری خود،  تمایل دارند در مورد عقاید محدود و موانع احتمالی ما صحبت کنند.  اما ما تمایل داریم تا بزرگ‌ترین مانع را فراموش کنیم.  نظری که نسبت به خودمان داریم.

فقط وقتی چیزها روی شما اثر می‌کنند که شما نتوانید نظر خود راجع به خودتان را به حالت تعویق درآورید و با شرایط سازگار کنید .

وقتی هویت شما سفت‌وسخت باشد شکننده می‌شود و وقتی‌که انعطاف‌پذیر باشد مایع و روان شده و مواردی که باعث اغتشاش و ناراحت شدن شما می‌شد متوقف می‌شوند.

چالش‌ها تبدیل به تجربه‌یادگیری می‌شوند و هر چیز تبدیل به بازخوردی برای ادغام و سازگار شدن می‏شود.

و این انعطاف‌پذیری نگرانی‌هایی که ممکن است به‌اندازه کافی برای شما خوب نباشد، در خود حل می‌کند، چراکه شما روی خط سرعت در حال رشد هستید.

ما باید خودمان جرئت داشته باشیم، بااین‌حال ترسناک و یا عجیب است که خود را اثبات کنیم.

تأیید

روی ارزش‌هایتان تمرکز کنید،  رؤیایتان را تجسم کنید

هنگامی‌که از عمیق‌ترین ارزش‌هایمان دور می‌شویم، به آسانی تحت تأثیر ذهن دیگران قرار می‌گیریم.  ارزش وجودی شما چیزی است که شما  برای آن از هر چیز خواهید گذشت. دانستن این ارزش، و یادآوردن  آن در هرلحظه به شما نیرویی شگفت‌انگیز می‌دهد.

شما همان چیزی می‌شوید که روی آن تمرکز می‌کنید. و تمرکز روی عمیق‌ترین ارزش‌ها و رؤیاها سرانجام شما و زندگی‌تان را به آن تبدیل خواهد کرد.

این آزادی در تجربه‌ی آنچه واقعاً می‌خواهید و تجسم آن، نه‌فقط دانستن آن، منجر به احساسی عمیق از آزادی هدفمند خواهد شد.

این آزادی و رهایی از ترس یعنی : قابلیت رهایی از تأیید شدن که تمام‌کارهای شما را آسان می‌کند تا تأثیر منحصربه‌فرد شما روی جهان را ایجاد کند.

نظرتان را بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.